Brzy skončí letošní rok 2021 a je tedy čas na hodnocení a bilancování… Závěrečná tisková zpráva po skončení sezóny MZAV MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021
Celkem osm podniků připravili členové organizačního výboru Maverick Rescue z.s. v úzké spolupráci s pořadateli jednotlivých závodů. Neměli to však vůbec lehké a to z důvodů opatření proti šíření nemoci COVID 19 a museli provádět úpravy termínů závodů. Ten oficiální byl vydán až po částečném rozvolnění opatření k 31. 5. 2021. Seriál mezinárodních závodů automobilů MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 byl zahájen v polovině května závody v Násedlovicích u Kyjova jako 23. Slovácký kopec a XI. Memoriál Stanislava Firtla. V závěru června se pokračovalo na trati IV. Vírských serpentin z Víru směrem na Bystřici pod Pernštejnem. V polovině července se uskutečnil jubilejní 40. Zámecký vrch MANN FILTER v Náměšti nad Oslavou. Úvodní polovina byla zakončena o první srpnové neděli při IV. GMS na Automotodromu v Brně. O týden později se jelo na VIII. Vrbenském vrchu ve Vrbně pod Pradědem a třetím srpnovým závodem byl II. GMS Albrechtický kopec – Memoriál Jiřího Lose v Lanškrouně. V polovině září se uskutečnil závod PRAMOS XVI. Divácká 13 v Divákách nedaleko Hustopečí. Finále se vrátilo v polovině října na zkrácenou trať na brněnský Automotodrom – IV. GMS Hill Climb Race Cars Show.
V úvodu je třeba uvést několik statistických údajů, které nám přiblíží tento velký seriál v číselném zhodnocení. Ve výše uvedených závodech se průběžné prezentovalo téměř 280 jezdců, přesně 276 z čehož bylo 214 se soudobými a 62 s historickými vozy. Body do absolutního pořadí si připsalo 64 jezdců, v klasifikaci jezdců startujícími na soudobých vozech pak získalo body 34 jezdců. V kategorii historických vozů figuruje s bodovým ziskem celkem 29 jezdců. Dále byli jezdci a jejich soudobé automobily rozděleny do osmnácti tříd, u historiků to bylo osm tříd. Nejvyšší počet startujících byl na Zámeckém vrchu při sobotním závodě – celkem 143, se soudobými jelo 115 a s historickými 28 jezdců.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 – soudobé automobily
Absolutním vítězem letošního ročníku se stal brněnský jezdec Jiří Špalek (EurovrakRacing Team) na voze Norma M20F EVO. Ten vyhrál v absolutním pořadí se ziskem 466 bodů, mezi soudobými vozy si vyjel 187 bodů a stal se také vítězem třídy E2/SC+2000 s 237 body. Druhý skončil David Komárek (KRTZ
motorsport) z Okříšek s vozem Mc F1 EVO Komvet. Tensi v absolutním hodnocení vyjel 431 bodů, mezi soudobých automobily 174 bodů a vyhrál třídu E1-3000/2WD s 240 body. Třetí místo absolutně patří loňskému celkovému vítězi, rakouskému jezdci Ferdinandu Madrianovi (SKI Modřice/MadRacingPower), který startoval s vozem Norma M20FC s motorem McLaren, který získal 407 bodů. Mezi soudobými vozy si připsal 128 bodů a byl čtvrtý, ve třídě E2/SC+2000 byl druhý za Špalkem se ziskem 213 bodů. Čtvrté pořadí absolutně vybojoval Michal Novický (REC Group) ze Sudoměřic s vozem Ligier JS49 Honda se ziskem 387 bodů, mezi soudobými vozy mu patřilo se 115 body páté místo a „třešničkou na dortu“ bylo vítězství ve třídě E2/SC-2000 s 260 body. Pátý byl další Rakušan Andreas Stollnberger (Team TerschlAustria) s formulovým vozem Dallara302 s 357 body, mezi soudobými vozy skončil na bronzové příčce se 137 body a s přehledem vyhrál třídu E2/SS-2000, kde si vyjel 220 bodů. Šesté místo jak absolutně tak mezi soudobými vozy získal Zdeněk Chudoba (Powertti) s Normou M20F) ze Štěpánova a ve třídě E2/SC-2000 byl druhý. Sedmé místo absolutně, devátý mezi soudobými vozy a vítěz třídy E1+3000/2WD, to je bilance jezdce z Náměště nad Oslavou Marka Rybníčka (Nutrend Czech Team), který startoval s novinkou na kopcíchjímž byl vůz KTM X-BOW GTX. Do desítky nejlepších v absolutním pořadí se dostala osmá Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) s Mitsubishi Lancer EVO 9 ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Mezi soudobými vozy skončila jedenáctá a s velkým přehledem zvítězila ve třídě E1+2000/4WD. Na devátém místě se umístil Martin Jerman z Prahy s vozem Lamborghini Huracan GT3, kterému patří druhé místo ve třídě E1+3000/2WD. Desítku nejlepších uzavřel Petr Vítek (CLIMART RACING TEAM) z Opavy-Komárova s vozem Osella PA30 a sedmá příčku mu patří mezi soudobými vozy. Osmé místo si vyjel mezi soudobými vozy Miloš Beneš (GMS RACING TEAM) s vozem Osella FA 30 a stal se vítězem třídy E2/SS+2000. Za dvě vítězství v závěrečném závodě patří desátá příčka mezi jezdci startujícími se soudobými vozy francouzskému jezdci Sebastienu Petitovi s vozem Nova Proto NP01.
Prvenství ve třídách si mimo již uvedených jezdců vybojovali:
S1-1600 Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport), Polanka nad Odrou, Peugeot 106 rally - 10vítězství
S1-2000 Vilém Kašpar (VPKmotors) Rapotice, Škoda Fabia RS– 13vítězství
S1+2000/2WD Radek Neveselý(Tužka Racing) Hostěnice, Seat Leon– 13vítězství
S1+2000/4WD Lukáš Keller (LK Motorsport) Mladá Boleslav, Mitsubishi Evo 9 – 9vítězstvíl
E1-1150 Petr Keňo (PK racing team) Šumperk, Fiat Cinguecento, 2 vítězství
E1-1400 Jiří Filipín (JF Motorsport) Suzuki SwiftGTi, Nemojany10 vítězství
E1-1600Josef Dohnálek (Tužka Racing) Citroen C2 VTS, Vřesovice, 13 vítězství
E1-2000 Milan Boháč (Renault Chrudim) Renault Clio, Chrudim, 6 vítězství
E2/SC-1600 Zdeněk Kráčmar (KZ racing) Demon Car CM, Štěpánov, 4 vítězství
E2/SS-1600 Lukáš Studený (Alcore Motorsport) Gloria B4/5, Dvorce, 6 vítězství
E2/SCB Petr Dlouhý (Dlouhý Motorsport) Barracuda Sprint car 600, Ledeč nad Sázavou, 4 vítězství
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 – historické automobily
V kategorii historických automobilů obhájil loňské prvenství Petr Žáček (LEGENDY) z Turnova, který opět startoval s osvědčeným vozem Audi Sport Quatto S1. Ten kraloval mezi 62 startujícími s 232 body, které získal za jedenáct vítězství a jedno třetí místo a byl první ve třídě HA1+2000. Druhý skončil s formulovým vozem Ralt 032 Miloš Zmeškal (Zmeškal Motorsport) z Bedihoště, který si připsal na své konto 179 bodů, když zvítězil v pěti závodech, prvenství si vyjel ve třídě HA2. Trojici nejlepších doplnil předloňský absolutní vítěz Tomáš Homola. Jihlavský jezdec týmu SPZ-VYSOČINA startoval opět s vozem BMW E30. Ten letos sbíral druhá, třetí a čtvrtá místa za něž získal 157 bodů, ve třídě HA1+2000 obsadil druhou příčku. Čtvrté místo si vyjel Petr Toušek (Millers Oils) z Břeclavi s vozem BMW 318is se 116 body a připsal si vítězství ve třídě HA1-2000. S VW Golf GTi skončil na pátém místě David Šplíchal (garage flora) z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou se ziskem 93 bodů a druhý byl ve třídě HA1-2000. S druhým vozem Audi Sport Quattro 1E2, nepředstavil ve třech podnicích pražský jezdec Jiří Figl (Speedy-motorsport), za pět druhých a jedno třetí místo získal 87 bodů a byl klasifikován na šestém místě, čtvrtý byl ve třídě HA1+2000. Loni pátý, letos sedmý absolutně, to je umístění Lukáše Dorinského (HRT racing team) s vozem VW Golf mk2 z Broumova. Ten si vyjel 83 bodů, ve třídě HA-1-2000 skončil třetí. Osmá příčka patří šternberskému jezdci Pavlu Kopečkovi s vozem Formule Easter MTX 1-02. Ten se pravidelně umísťoval v desítce nejlepších a za to získal celkem 61 bodů, byl s 11 vítězstvími nejlepším ve třídě HA2/ZST-1600. Dvě poslední místa v elitní TOP 10 patří dvěma rakouským jezdcům Devátý skončil Thomas Schütz (MSC Mühlbach) s vozem Renault 5 Alpine se 42 body a stal se vítězem třídy HA1-K-1600. ManfredZöchling (Zöchling Motorsport) s VW Typ 17 GTI obsadil desátou příčku s 36 body a ve třídě HA1-K-1600 byl klasifikován na druhém místě.
Prvenství ve třídách si mimo již uvedených jezdců vybojovali:
HA1-1300 Pavel Kleveta (Renault 8 Gordini), Držovice, získal 124 bodů
HA1-K-1300 Jiří Kiml ml. (Škoda 120 LS) Auto Classic Club Brno, získal 112 bodů
HA1-K+1600 Herbert Neubauer (Lancia Delta Integrale 16) HistoricRacing Team Austria, získal 155 bodů
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 – Dámský pohár – LADY TROPHY
Do bojů o mistrovské body se letos zapojilo 13 žen. Prvenství z loňského roku obhájila suverénně Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) s vozem Mitsubishi EVO 9 Komvet. Ta byla desetkrát první a třikrát druhá a získala po škrtnutí dvou nejhorších výsledků celkem 265 bodů. Po letošním přezbrojení závodní techniky na Normu M20F si vyjela druhou příčku Tereza Machová (RTM-Motorsport) z Nového Města nad Metují, se ziskem 117 bodů, když si na svoje konto připsala tři vítězství a čtyřikrát skončila druhá. Třetí místo patří rakouské závodnici Sigrid Ferstl (SKI Modřice/MadRacingPower) s formulovým vozem F – Tatuus Master. Ta získala rovných 100 bodů, když dvakrát dojela druhá, pětkrát byla třetí.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 – Juniorský pohár – JUNIOR TROPHY
Deset juniorů do 20 let si to rozdalo mezi sebou na tratích jednotlivých závodů. S přehledem získal prvenství olomoucký Lukáš Nastoupil (TWR racing) s Hondou CRX. Osmkrát zvítězil a čtyřikrát byl druhý, celkově má 260 bodů. Druhý skončil Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) s Peugeotem 106 rallye, který vyhrál závěrečné dva závody, jinak bylo jeho umístění na druhém a třetím místě a tak si vyjel celkem 199 bodů. Třetí byl brněnský junior Adam Franta (TWR racing) s Fordem Fiestou Mk 4), ten získal celkově 126 bodů.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2021 – Týmový pohár – TEAM TROPHY
Mezi šesti klubovými týmy si nejlépe vedla čtveřice jezdců týmu Tužka Racing. V závěrečném hodnocení získali 820 bodů a na tomto výsledku se podíleli: Josef Dohnálek (Citroen C2 VTS), Radek Neveselý (Seat Leon), Jiří Filipín (Suzuki Swift GTI) a Lubomír Loubal (VW Golf 4 TDi DSG). Druhé pořadí obsadil Liqui Moly Racing Team a třetí skončil tým REC Group.
ZÁVĚREČNÉ ZHODNOCENÍ PROMOTÉRA A ŘEDITELE SERIÁLU ALEŠE GÄNSDORFERA
„Byl to již druhý velmi složitý ročník díky opatřením proti šíření nemoci COVID-19. Po částečném rozvolnění se nám nakonec podařilo uspořádat seriál o 8 podnicích a jsem přesvědčen, že se nakonec líbil jezdcům i divákům. Museli jsme předělávat kalendář jednotlivých podniků. Zde byly největší obtíže, protože v jednotlivých místech konání závodů se počítalo se stanovenými termíny, ale ty se měnily. Nakonec vše dopadlo dobře. Chtěl bych touto cestou poděkovat za kladný přístup zástupcům měst a obcí, kde se závody uskutečnily, za spolupráci a zajištění pořadatelům jednotlivých závodů, traťovým komisařům, kteří si plnili své úkoly na tratích za každého počasí. Hlavní poděkování, za absolutní pracovní nasazení a organizaci, patří všem lidem od promotérské společnosti Maverick Rescue z.s., bez kterých bychom to neuspořádali. Velký dík patří za účast na závodech všem jezdcům, jejich doprovodům, rodinám, přátelům, kteří je provázeli celým seriálem a také divákům. Byl to ročník, který z hlediska bezpečnosti měl celkem hladký průběh. Záchranné složky vyjížděly na trať ke drobným haváriím, jejichž výsledkem byly obvykle jenom pochroumané plechy. Ještě jednou velký dík všem, kteří se na letošním ročníku podíleli a budu se jménem pořadatelského sboru těšit na setkání na tratích závodů v roce 2022“...
S pozdravem
Maverick Hill Climb Czech 2022
Organizační výbor Maverick Rescue z. s. - Promotér a ředitel Aleš Gänsdorfer