Liberecká závodnická a spol. – tisková zpráva Ústí nad Orlicí "Ústecká 21°"
O víkendu 28. – 29. května 2016 pokračoval seriál závodů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup závodem na nádherné a legendární trati v Ústí nad Orlicí. Jezdci seriálu MREC zde startoval poprvé a tak to i pro zástupce týmu Liberecké závodnické a spol. byl premiérový start na této členité trati. Ovšem až na Aleše Mlejnka, který zde startoval již v roce 1997 v Mistrovství České republiky a jak jinak než s formulí – tehdy s mondialem MTX 1-07.
V sobotním závodním dni si jezdci zazávodili za pěkného počasí na suché trati. Pořádná bouřka přišla jen co skončilo podvečerní vyhlašování absolutního pořadí. Ale to předbíháme.
Tak pojďme popořádku a podívejme se, jak si vedli jednotliví členové týmu Liberecké závodnické a spol.:
Bohužel závodu se nemohla zúčastnit vskutku veliká týmová opora – Petr Žáček. Důvodem byly kroupy, které mu řádně poničily jeho obytný automobil těsně před odjezdem na závody. Na hotel by zřejmě Petra nevzali a tak se Petr mohl po celý víkend konečně věnovat své manželce a vyhřívanému bazénu s mořskou vodou, který má na své zahradě a na který si pravidelným závoděním vydělal.
Ovšem v závodě historiků jsme měli i tak dvě horká želízka v ohni: Petra Strnada a Paju Vrátila. Petr do Ústí přivezl poprvé nádhernou sněhově bílou a novotou vonící Škodu 130LR.
Jelikož šlo o jeho první start s tímto vozem, byl závod pojat jako veliké testování , nastavování a seznamování pilota s technikou. I tak Petr po celý víkend zajížděl solidní časy, ovšem „na bednu“ to zatím nestačilo – bylo z toho 2x páté místo. Paja se svým kadettem však na stupně vítězů v sobotním závodě vystoupil – jeho třetí místo bylo po těsném souboji. Druhé místo mu v součtu časů uniklo pouze o sekundu! Velikou smůlu však měl v nedělním závodě, kdy po první závodní jízdě se dokonce ujal vedení, ovšem výborný výsledek zhatila ve druhé závodní jízdě banální závada na zapalování těsně před cílem. I to k závodům patří a tak nějak to zoceluje mužstvo.
V soudobých vozech srdnatě bojoval náš Jarda Winter na své Hondě. V sobotu byl ve své třídě třetí, v neděli se mohl pochlubit dokonce pohárem za druhé místo. No a mladý pan závodník, ale již velký „Mistr zadohrab“ Franta Gruner s mohutnou podporou svých fanoušků opanoval se svým BMW třídu S1+2000/2WD. V sobotu vyhrál s velikým náskokem, v neděli pak po těsném souboji s Tomášem Kubicou.
Jediný člen týmu, který se cestou na kopec může dívat na přední pneu svého vozu – Aleš Mlejnek (formule Gloria C8F) po celý víkend sváděl urputné souboje o absolutní první místo s dravým jezdcem Drahošem Šubrtem a jeho Mitsubishi Lancer WRC. A po oba dny z těchto bojů vyšel jako vítěz! Nutno však poznamenat, že v nedělní první závodní jízdě na přeci jen místy ještě vlhké trati měl těsně navrch Drahoš a očekával se tak velký souboj v jízdě druhé – na již zcela suché trati. Nakonec však Aleš nemusel jít do stoprocentního nasazení, neboť Drahoše potkala na trati zásadní závada motoru a závod nedokončil.
Závěrem bych chtěla poděkovat členům týmu za vzornou reprezentaci . Vždyť do průběžného bodování přispěli v sobotu 52 a v neděli dokonce 55 body! S pěkným náskokem tak Liberecká závodnická a spol. průběžně vede v týmovou trofej MREC 2016. Tak kamarádi – kolegové – jen tak dál! Ať se daří!
A ještě jedno poděkování míří k pořadatelům Ústecké „21“ za vzorně organizovaný závod.
Tak nashledanou příště – v Násedlovicích.
Tisková mluvčí a teammanager Lenka Mlejnková