Na dvoudenních závodech mezinárodního seriálu závodů do vrchu předvede své vozy osmdesátka jezdců. Maverick Rescue Euro Cup tentokrát odstartuje v Náměšti nad Oslavou a první automobily zahájí souboj o body již v sobotu 3. května. Fanoušci motosportu mají také poprvé možnost sledovat výsledky závodů online: 193.58.196.66/mrc12/absolute

Na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou se mezinárodní automobilové závody uskuteční již po třiatřicáté. Slavnostní zahájení závodů je na programu v sobotu po poledni a první závodníci vyrazí na trať do vrchu v jednu hodinu. Druhé závodní jízdy odstartují ve tři a již večer se mohou úspěšní jezdci a diváci těšit na vyhlášení vítězů. Obdobně bude vypadat i nedělní program. Oba dva dny se totiž počítají jako samostatné závody.

„Na závody se chodí podívat až pět tisíc lidí denně,“ pochválil si zájem veřejnosti ředitel MREC závodů Aleš Gänsdorfer.

V letošní sezóně se Maverick Rescue Euro Cup představil fanouškům motosportu již dvakrát, a to v Brně a Následovicích u Kyjova. Po závodech v Náměšti nad Oslavou se mezinárodní seriál přesune za hranice do slovenského města Bánovce nad Bebravou na Jankov Vŕšok.

Na mezinárodním mistrovství Maverick Rescue Euro Cup se dělí závodníci do několika kategorií. Třída S1 je určená pro automobily s nejmenším počtem úprav, musejí mít původní skla nebo plechové díly karoserie. V dalších kategoriích se představují otevřené vozy, formule či takzvané siluety. Třída pak E1 patří plnohodnotným závodním strojům a své kategorie mají i historická vozidla. 

Absolutním vítězem Maverick Rescue Euro Cup 2013 je český závodník Aleš Mlejnek. Suverén předchozího ročníku se po dvou kolech závodu drží na čtvrtém místě. První místo prozatím patří rakouskému jezdci Ferdinandu Madrianovi.

Zatímco před pěti lety závodilo v seriálu Berg Trophy  až sto třicet jezdců, poslední ročníky se s z tak hojné účasti těšit nemohou. „Pracujeme na tom, aby byl o závody větší zájem, a docela se nám to daří díky Maverick Rescue Euro Cupu. Největší radost máme z toho, že stoupá počet zahraničních závodníků,“ zhodnotil mezinárodní soutěž ředitel Gänsdorfer.

Úspěšnou snahu pořadatelů potvrzuje také fakt, že limit pro počet soutěžících jezdců byl před závody v Náměšti nad Oslavou navýšen ze sedmdesáti účastníků na osmdesát.