Ohlédnutí za letošním ročníkem Mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2019
Vyhlášením nejlepších jezdců a jejich oceněním v seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick rescue Euro Cup 2019, byla v Městském sále Újezdu u Brna v sobotu 7. prosince 2019 ukončena letošní úspěšná sezóna.
MZAV MREC 2019 - V R C H Y
Vrchařský seriál měl celkem 7 víkendových závodů, z toho pět dvoudenních a dva jednodenní, při nichž se jely vždy dva závody a tím jezdci mohli absolvovat celkem 14 závodů. Seriál byl zahájen na brněnském Automotodromu III. GMS HillClimb prologem, pokračoval VII. Šternberským vrchem Ecce Homo. Další závod se jel při XXXVIII. Zámeckém vrchu MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou, pak následoval 21. Slovácký kopec v Násedlovicích, který se jel současně jako IX. Memoriál Stanislava Firtla, zakladatele tohoto seriálu. Ve druhé polovině roku se jela PRAMOS XIV. Divácká třináctka, II. Vírské serpentiny mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem a závěrečný závod se opět uskutečnil na Automotodromu Brno jako V. Race Car Show. Na start uvedených závodů se postavilo celkem 134 jezdců se soudobými vozy, z toho si jich 45 připsalo body v absolutním hodnocení. V kategorii historických vozů se představilo 41 jezdců a body v celkovém hodnocení získalo 35 jezdců. Startovní listiny obsahovaly jména jezdců z Rakouska, Německa, Polska, Slovenska a České republiky.
Vítězem v absolutním hodnocení se stal loňský druhý jezdec seriálu, Rakušan Christian Ferstl na voze Tatuus Master NT S2000, který získal 441 bodů za pět vítězství, tři druhá a tři třetí místa. Byl také nejlepší v hodnocení jezdců se soudobými vozy a vyhrál třídu závodních a sportovních vozů – E2/C do 2000 ccm. Druhý skončil s odstupem 154 bodů loňský vítěz, německý jezdec Philipp Wilhelm, který se postavil na stupně vítězů třikrát za první místo a třikrát za druhé místo. Skončil druhý mezi startujícími na soudobých vozech a vyhrál třídu E2/C nad 2000 ccm. Třetí místo obsadil jak absolutně tak i mezi soudobými vozy a druhý skončil ve třídě E2/C nad 2000 ccm další Rakušan Ferdinand Madrian, který si vyjel 267 bodů a startoval stejně jako druhý v pořadí Wilhelm, na voze Norma M20 FC. Všichni tři jeli v barvách mezinárodního týmu SKI Modřice/Mad Racing Power. Po jednom vítězství v absolutním pořadí si ještě připsali Roman Švorc (PGRace czech motorsport) s vozem Lucchini P3-96M při prvním závodě na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou a David Komárek (Komvet Racing) na voze McLaren F1 EVO 2019, který vyhrál první závod závěrečného dějství na brněnském Masarykově okruhu. Hegemonii zahraničních jezdců uzavřela na čtvrtém místě manželka Christiana Ferstla, Sigrid. Ta startovala s prototypem PRC S5 a celkově získala 254 bodů, mezi startujícími na soudobých vozech skončila na pátém místě a ve třídě E2/C do 2000 ccm byla druhá a s přehledem zvítězila v dámské soutěži Lady Trophy, kde získala celkem 230 bodů.
Nejlepším českým jezdcem v absolutním pořadí byl Martin Petr (PETR motorsport) s vozem VW Golf IV 2.8 Turbo, který se 192 body obsadil páté místo, mezi soudobými vozy byl osmý a zvítězil ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm. Na šestém místě skončil mladý Michal Žáček na BMW 130i se 176 body, stejné místo mu patřilo i mezi soudobými vozy a ve třídě dvoukolek E1 nad 2000 ccm byl druhý, stejně jako v hodnocení juniorů – Junior Trophy. Loňský třetí muž seriálu MREC, Radek Kolbábek z týmu LRT-Performance, letos opět startoval s Fordem Sierrou 4000, ale pouze ve třech víkendových závodech. Za umístění v nich mu vyneslo 173 bodů a sedmé místo v absolutním pořadí, čtvrtý byl v kategorii soudobých vozů a druhý ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm. Osmý skončil Vilém Kašpar z VPKmotors se Škodou Fabii RS se ziskem 160 bodů, s převahou díky průběžným vítězstvím v jednotlivých závodech vyhrál třídu dvoukolek S1 nad 2000 ccm. S Hondou Civic Type R byl na devátém místě Michal Slováček z LRT-Svijany, který si vyjel 156 bodů a ve třídě E1 do 2000 ccm se umístil na druhém místě. Desítku nejlepších uzavřel Lukáš Štelc s Mitsubishi Evolution IX z týmu KAPS Automatic. Ten získal 140 bodů a stal se vítězem třídy čtyřkolek S1 nad 2000 ccm.
Vítězství v jednotlivých třídách si vedle již zmiňovaných jezdců první desítky absolutního pořadí, vybojovali následující jezdci: S1 do 1600 ccm Adam Králik (Citroen Saxo VTS), S1 do 2000 ccm vyhrál slovenský jezdec Martin Šabík (Ford Focus), třídu E1 do 1150 ccm Petr Keňo (Fiat Cinquecento), ve třídě E1 do 1400 ccm byl první Petr Šrahůlek (Škoda 130 RS EVO1), E1 do 1600 ccm vyhrál Vojtěch Macek (Škoda 110R), ve třídě E1 do 2000 ccm se stal vítězem další slovenský jezdec Vladimír Podmajerský (Peugeot 206RC), třídu dvoukolek E1 do 2000 ccm vyhrál Martin Bokůvka (BMW E30), mezi formulovými vozy třídy E2/C do 1600 ccm kraloval Rakušan Robert Schwendinger s vozem Arg Formula Europa a ve třídě E2/ SCB byl první Ondřej Váchal se strojem Formule Kart.
V seriálu vrchů historických automobilů se stal absolutním vítězem s velkou převahou jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA na voze BMW E30, který vyhrál devět závodů a celkově vytěžil 207 bodů a byl první ve třídě HA1-K nad 1600 ccm. Pro druhé místo celkově si dojel Petr Haviger na Renaultu Clio z týmu Haviger motors, který získal 125 bodů a zvítězil ve třídě HA1 do 2000 ccm. Třetí místo vybojoval Pavel Vrátil z CoraHB Historic racing club Jihlava s vozem Opel Kadett GSI, který získal 104 bodů a obsadil druhé místo ve třídě HA1 do 2000 ccm.
V dalších třídách mezi historiky si vítězství vybojovali: ve třídě HA1 do 1300 ccm Lukáš Krupica (Auto Špacír) se Škodou Rapid 136, HA1 nad 2000 ccm zvítězil Libor Jelínek (Auto Jelínek) BMW 3.5CSL, slovenský jezdec Ján Ondrejka (JOSK Racing team) byl první ve třídě HA2 s vozem Giom 01. Třídu HA1-K do 1300 ccm vyhrál Emil Jansa (Patera motorsport) s vozem Fiat 127 Sport, v šestnáctistovkách byl nejlepší Tomáš Jansa - syn Emila Jansy (Patera motorsport) VW Scirocco 1.6 GTI. Mezi čtyřmi startujícími jezdci ve třídě HA2/ZST do 1600 ccm s formulovými vozy byl nejlepší Petr Tykal z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power s vozem MTX 1-03.
V soutěži Lady Trophy za suveréní vítězkou Sigrid Ferstlovou, skončila druhá Jana Kazdová (Dohnal Motorsport) s vozem Citroen C2 a třetí byla Alexandra Divišová (Pfeifermotorsport) se Škodou Octavii. Tři nejlepší mladí jezdci v Junior Trophy se na prvních třech místech seřadili následovně: první skončil Lukáš Nastoupil ((PNTH) s Lotusem Elise, druhý pak byl Michal Žáček s BMW 130i a třetí místo obsadil Adam Králík se Citroen Saxo VTS. Vítězství v soutěži družstev – Team Trophy vyhrála Mladá krev ve složení – Lukáš Štelc, Adam Králík, Tomáš Homola, Pavel Vrátil a Michal Žáček.
S pozdravem
Redaktor Jaromír Navrkal
Foto Jiří Navrkal
Oficiální redakce Maverick Rescue Euro Cup 2019