Ohlédnutí za letošním ročníkem Mezinárodních závodů automobilů v AUTOSLALOMU Maverick Rescue Euro Cup 2019
Vyhlášením nejlepších jezdců a jejich oceněním v seriálech mezinárodních závodů automobilů v autoslalomu Maverick rescue Euro Cup 2019, byla v Městském sále Újezdu u Brna v sobotu 7. prosince 2019 ukončena letošní úspěšná sezóna.
MZA MREC 2019 - A U T O S L A L O M
Letošní seriál mezinárodních závodů Maverick Rescue Euro Cup 2019 v autoslalomu měl na programu pět víkendových závodů. Samostatně se jely dva závody – Mohyla míru v Újezdu u Brna a Polygon na Automotodromu Brno. Společně se závody vrchařů se jelo v Násedlovicích, Víru a při závěrečném podniku na Automotodromu Brno. V průběhu těchto závodů se postavilo na start celkem 101 jezdců a v absolutním hodnocení jich bodovalo 58.
O tom, kdo získá palmu vítězství celého seriálu se rozhodovalo až úplně v poslední jízdě na brněnském Automotodromu. Souboje o prvenství sváděli po celou sezónu dva jezdci – Tomáš Homola na BMW E30 a polský jezdec Piotr Szalas na Nissanu 200sx. Ještě před startem závěrečného závodu byl na čele Homola s 290 body a pěti bodovým náskokem před Szalasem. V obou jízdách však byl Szalas rychlejší a celkovým časem 5:29,07 min. skončil na čtvrtém místě a se ziskem 30 bodů dosáhl celkově 315 bodů. Homola měl čas v obou jízdách horší – celkově 5:35,37 min. a obsadil osmé místo a získal 22 bodů, což mu přineslo celkový bodový výsledek 312 bodů a celkově druhé místo. Szalas vyhrál třídu AS-E1 nad 2000 ccm, Homola byl nejlepší ve třídě AS-HA1 nad 2000 ccm. V absolutním pořadí skončil jako třetí Homolův týmový kolega Roman Houska s vozem BMW E46 M3, který si vyjel celkově 238 bodů a ve třídě AS-S1 dvoukolek skončil na druhém místě. Čtvrté místo absolutně obsadil druhý polský jezdec Artur Niederlinski s Fordem Focusem RS, který za Houskou zaostal o pouhé čtyři body a vyhrál třídu AS-S1 dvoukolek. Pětici nejlepších uzavřel Lukáš Štelc s Mitsubishi Evolution IX, když získal 215 bodů a ve třídě AS-E1 nad 2000 ccm skončil na druhém místě za vítězným Szalasem.
Vítězství ve slalomových třídách na soudobých automobilech získali pro letošní rok následující jezdci: Filip Krejčí (HOKRmotors) vyhrál třídu AS-S1 čtyřkolky nad 2000 ccm s vozem Subaru Impreza Type TA, třídu AS-S1 do 1300 ccm byl první Jiří Obšnajdr (AH TEAM) se Škodou 100. Eska do 1600 ccm patřila Adamu Králikovi (kralik team) na Citroenu Saxo VTS, nejsilnější eska do 2000 ccm vyhrál Jan Lipička (Patera Motorsport) BMW E30 318i. V nejslabších E1 do 1400 ccm byl nejlepší Petr Türk (TR Motorsport) se Škodou Felicia, šestnáctistovky patřily slovenskému jezdci Jaroslavu Pienčíkovi startujícímu s Hondou Civic a ve dvoulitrech byla nejrychlejší Natálie Štěpánková (AV Díly Praha) na Volvu 480. Třídu speciálu AS-E2/C do 1600 ccm vyhrál pardubický Marek Novák se strojem Crosscar 600 Kamikaz 3HON. Toto vítězství si vyjel při závodu na AMD Polygonu, kde oba závody absolutně vyhrál a v pořadí seriálu skončil na jedenáctém místě. Mezi historiky si vyjel vítězství ve třídě AS-HA1 do 1300 ccm Mirda Dokoupil (KZM Racing) se Škodou 130, do 2000 ccm byl nejlepší Milan Diblík (KZM racing) na Ladě 1600 MTX. Mezi formulovými vozy ve třídě AS-HA2/ZST byla nejrychlejším FORMULE VAU FUCHS, kterou pilotoval Radek Parobek z Porsche teamu Šternberk. Třída AS-HA1 Veterán patřila vozům VW. První dvě místa obsadila manželské dvojici Bauerů z Hodonína (Bauer Racing), první místo vybojoval Patrik Bauer, druhá skončila Irena Bauer – oba startovali s VW 11 brouk. Třetí skončil Jaroslav Midrla ( Jaris motors) s VW Buggy.
Dámskou trofej získala Natálie Štěpánková, druhá skončila Kateřina Palajová (KZM Racing) s VW Golf II a třetí byla Irena Bauer. V Juniorské trofeji byl nejlepší Adam Králík, druhý byl Petr Türk a třetí Michal Žáček.
S pozdravem
Redaktor Jaromír Navrkal
Foto Jiří Navrkal
Oficiální redakce Maverick Rescue Euro Cup 2019