REPORT – 16° SLOVÁCKÝ KOPEC, IV. MEMORIÁL STANISLAVA FIRTLA – NÁSEDLOVICE

30.04.2014 22:39

Ve dnech 19. a 20. 4. se uskutečnilo druhé vrchařské klání seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2014, tentokrát s pořadovým číslem již IV. Memoriál Stanislava Firtla v Násedlovicích u Kyjova, který je známý jako Slovácký kopec. 

 

Závodní depo zaplnila sedmdesátka jezdců. Na start závodního pole, tratě  dlouhé 2210 m, se po oba dva dny postavilo zhruba sedm desítek závodníků. Bohužel ne všichni měli v průběhu víkendu to štěstí a dovezli své závodní stroje úspěšně za cílovou čáru. Pojďme si shrnout ty nejúspěšnější v jednotlivých skupinách.

 

Již tradičně zahajuje první třída  S do 1600 cm3. V sobotním i nedělním závodě ji zastupovali dva jezdci a to Martin Zimák s Citroenem Saxo 1.6 16v VTS a Ladislav Ázsóth s Citroenem Saxo. S velmi slušným časovým odstupem po oba dva závodní dny zvítězil Martin Zimák.

Třída S1 do 2000 cm3 nabídla početnější zastoupení jezdců. V sobotu i v neděli se stal vítězem Lubomír Loubal, jedoucí s vozem VW Golf 4 Tdi. Druhé místo patřilo po oba dva závodní dny Jaroslavu Winterovi s Hondou Civic Type R a o třetí místo bojovali Vilém Kašpar se Škodou Fabií RS a Martin Šabík  s vozem Ford Focus. V sobotu patřilo třetí místo Vilémovi, ale v neděli byl, lidově řečeno, o chlup rychlejší Martin Šabík.

 

Tři vozy japonských automobilek zastupovaly třídu S1 nad 2000 cm3. Ivo Holán a jeho Subaru Impreza STi ovládli první příčku ve skupině po celý víkend. Velmi vyrovnaný souboj s ním sváděl Jan Kratochvíl s Mitsubishi Lancer EVO 9 , který i přes minimální ztrátu na prvního jezdce obsadil druhou pozici. Třetím jezdcem se stal Jaroslav Kašpar s Mitsubishi Lancer EVO IX.

 

Jediným soutěžícím ve třídě S2 byl rakouský jezdec Johnny Zweimueller , který již tradičně kočíroval vůz Ktm X-bow.

 

Třídu E1 do 1150 cm3 reprezentovali dva jezdci. Stanislav Firtl a jeho Suzuki Swift Gti porazili soupeře Ladislava Kozmanna s vozem Fiat Seicento Sporting a to po oba dva závodní dny.

 

Další skupinou byla E1 do 1400 cm3, ve které o body bojovalo celkem jedenáct jezdců. Nejúspěšnějším z nich se stal Pavel Šebesta se Suzuki Swift Gti a to oba dva dny. O druhou pozici v sobotu bojovali Jiří Filipín se Suzuki Swift a Martin Pleva se Škodou 120S 1400. Ze souboje vyšel vítězně Jiří Filipín a Martin Pleva obsadil třetí místo. V neděli nahradil Martina Plevu Dušan Maleňák s vozem Škoda 130LR/H.

 

Vozy značky Škoda zastupovaly třídu E1 do 1600cm3. Miroslav Šustr se Škodou Favorit obsadil v sobotu první pozici a v neděli druhou pozici. Martina Zoufalá se Škodou Felicií obsadila v sobotu druhou a v neděli třetí pozici a Vojtěch Macek se Škodou 1500R dojel třetí. V prvenství vystřídal v neděli Miroslava Šustra Pavel Široký s Peugeotem 106.

 

Třída E1 do 2000cm3 nabízela zajímavé souboje o první pozice. V sobotu byl první Stanislav Firtl  se Škodou Octavií, druhý Václav Fibich s Opelem Corsa B a třetí Jakub Satek s Hondou Civic Type R. V neděli se pořadí značně promíchalo. První pozici vybojoval Jakub Satek, druhou Stanislav Firtl a třetí Václav Fibich.

 

Michal Kretz se Škodou Fabií 2000RS byl jediným bojovníkem ve třídě E1 nad 2000 cm3 2WD.

Třídu E1 nad 2000 cm3 4 WD ovládl Richard Meixner s Mitsubishi EVO 8, druhý Martin Zeman s Mitsubishi EVO VIII a třetí Veronika Cichá s Mitsubishi WRC 05. V neděli se však Veronika neodolala smířit s porážkou a obsadila první místo. Na druhé tak odsunula Richarda Meixnera a na třetí Martina Zemana.

 

Ve třídě E2SH se utkali v sobotu dva jezdci . Marek Rybníček se závodním speciálem Mitsubishi Lancer Evo a Karel Stehlík s Mitsubishi Eclipse. Marek Rybníček bodoval na prvním místě po oba dva závodní dny. Bohužel Karel v neděli do závodu nenastoupil z důvodu menší kolize v sobotu.

           

Třídu E2/C do 1600 cm3 zastupovali Bohumil Pfeifer s Radicalem SR3 a Jan Korbař s Metalexem MTX 1-10. Body za první místo sbíral Bohumil a nechal tak na druhém místě Jana Korbaře.

 

Michal Novický s Reynardem 032 F3 jel ve třídě E2/c do 2000 cm3 jako jediný jezdec.

 

Ve znamení vozů Norma se nesla další třída E2/C nad 2000 cm3. David Komárek s Normou M20FC Evo suverénně zvítězil v sobotním i nedělním závodě. V sobotu vybojoval druhou pozici rakouský jezdec Ferdinand Madrian s Normou M20 evo a třetí dojel Jiří Špalek s Normou M20F. V neděli odsunul Jiří Špalek na třetí pozici Ferdinanda Madriana.

 

Ve třídě HA1 do 1300 cm3 zvítězil v sobotu Roman Dokoupil jedoucí se Škodou 130RS, druhou pozici obsadil Jiří Svoboda s vozem Škoda LR H a třetí byl Petr Strnad se Škodou 130 RS. V nedělním závodě dojel jako první Jiří Kubíček se Škodou 130 RS, druhý Petr Strnad se Škodou 130 RS a třetí slovenský jezdec Jan Mesároš se Škodou 120 S.

 

Pavel Vrátil s Opelem Kadett GSi zvítězil v sobotu ve třídě  HA1 do 2000 cm3. Ján Ondrejka obsadil druhou pozici v sobotním závodě s vozem Renault Alpíne A 110 a třetí v sobotu dojel Jan Klícha s Volvem 544 Sport. V nedělních soubojích si dojel pro první místo Pavel Vrátil , druhý Jan Klícha a třetí Pavel Gallo s Fiatem Sport Coupé.

 

Tomáš Staněk zastupoval třídu HA1 nad 2000 cm3 s vozem Lancia Delta HF Integrale jako jediný jezdec.

 

Poslední třídou byla třída HA2, ve které po oba dva dny zvítězil Ondřej Chytil se Škodou MTX1-01, druhý bodující dojel Michal Šnajdr s vozem Formula Seg-Škoda.

 

V dámské trofeji zvítězila Veronika Cichá a Martina Zoufalá obsadila krásné druhé místo.

První místo v juniorské trofeji si vybojoval Stanislav Firtl, druhý byl Tomáš Křivka a třetí Ondřej Chytil .

 

Absolutním vítězem se stal pro druhý závod letošní sezóny David Komárek, který opět dokázal, že jeho připravenost v letošní sezóně je opět na špičkové úrovni.

 

V průběžném bodování po druhém závodě se na první pozici usadil Ferdinand Madrian, druhý Michal Novický a třetí David Komárek.

 

Další závod letošní sezóny máme úspěšně za sebou. Již tento víkend 3.–4.5.2014 srdečně zveme všechny jezdce a fanoušky závodů do vrchů na známý závod v Náměšti nad Oslavou, známý jako Zámecký vrch, jehož pořadí je v letošním roce již XXXIII. Třetí závod seriálu Maverick Rescue Euro Cup se uskuteční na trati dlouhé 2030 m, kde budou moci jezdci seriálu Maverick Rescue Euro Cup porovnat síly s jezdci z Mezinárodního mistrovství České Republiky.

 

Text: Tereza Mazánková

S pozdravem organizační výbor Maverick.rescue