Report - Maverick Hill Climb Czech IV. GMS Hill Climb Race Cars Show Automotodrom Brno 16.10.2021

18.10.2021 18:48

Za krásného podzimního počasí se letos konalo finále Maverick Hillclimb Czech v Brně. Na okruhu se jel „kurz stoupání do kopce“, což opět způsobilo výzvu mnoha pilotům. Pořadatel se také mohl těšit na vynikající pole předkrmů, které sváděly napínavé bitvy o vítězství.

V bitvě o celkové vítězství nakonec dokázal v obou závodech zvítězit Francouz Sebastien Petit (úvodní obrázek). Se svou Nova NP 01-2 Judd využil tento závod k získání dalších zkušeností po ne zrovna snadné sezóně. Po vynikajících časech dokázal úřadující šampion FIA Hillclimb Cupu zvítězit nad konkurenty pouhým 1 s ve 2. závodě. Náskok se poměrně zúžil. Celkové druhé místo v obou závodech obsadil Čech Miloš Beneš, který se svým Osellou FA30 Judd předvedl v Brně vynikající výkon. Dokázal se působivě prezentovat a svým známým velkolepým stylem jízdy vyvolat senzaci. V rozhodujícím 3. závodním běhu ve 2. závodě však musel zaznamenat roztočení, které zničilo jakoukoli šanci na vítězství. Pódium dokončil Čech Petr Vitek (foto), který také dokázal přesvědčit a v Brně podal vynikající výkon. Během dne dokázal vylepšit svůj Osella PA30 Judd a dostal se do záře reflektorů. Díky tomu dokázal ve finále sezony dosáhnout dalšího vynikajícího umístění. Celkové čtvrté místo bylo v obou závodech také pevně přiřazeno, protože Čech Václav Janik dokázal udržet druhou soutěž na dálku. Se svým Lola B03 / 51 F3000 dokázal přesvědčit nádhernými časy a působivým Během dne dokázal vylepšit svůj Osella PA30 Judd a dostal se do záře reflektorů. Díky tomu dokázal ve finále sezony dosáhnout dalšího vynikajícího umístění. Celkové čtvrté místo bylo v obou závodech také pevně přiděleno, protože Čech Václav Janik dokázal udržet druhou soutěž na dálku. Se svým Lola B03 / 51 F3000 dokázal přesvědčit nádhernými časy a působivým Se svou Osellou PA30 Judd se dokázal během dne stále zlepšovat a dostal se do záře reflektorů. Díky tomu dokázal ve finále sezony dosáhnout dalšího vynikajícího umístění. Celkové čtvrté místo bylo v obou závodech také pevně přiřazeno, protože Čech Václav Janik dokázal udržet druhou soutěž na dálku. Se svou Lolou B03 / 51 F3000 dokázal přesvědčit nádherné časy a působivéDodejte výkon. Díky tomu si dokázal zajistit dva nejlepší výsledky v Brně. Celkovou první pětku doplnil další Čech s Davidem Komárkem, který se svým McLaren F1 Evo opět vyhrál mistrovství cestovních vozů. S působivým výkonem dokázal v této sezóně uskutečnit další dva plné úspěchy, přičemž v celkové klasifikaci v obou závodech to bylo velmi těsné. Šesté místo v prvním závodě obsadil český Jiří Špálek s Norma M20F Mitsubishi Turbo, který po dvou závodech získal skóre pouhých 0,46 s. Ztracen za řidičem McLarenu. Ve druhém závodě získal celkově jen osmé místo, což stačilo na to, aby se poprvé stal mistrem v Maverick Hillclimb Czech. Celkově sedmý byl hornorakouský Ferdinand Madrian s Norma M20FC NME, který také dokázal inspirovat a dostat se do centra pozornosti. S vynikajícím výkonem dokázal dokončit svou vynikající sezónu dalšími špičkovými výsledky. Prvních 8 absolvoval v prvním závodě Čech Jiří Svoboda (foto) s Lolou B02 / 50 F3000, který také v Brně podal silný výkon. Ve druhém závodě se dokázal znovu zlepšit a dokonce si zajistit šesté místo v celkové klasifikaci, kde porazil hornorakouského jezdce Normy o pouhých 0,13 s. mohl držet na dálku. S vynikajícím výkonem dokázal dokončit svou vynikající sezónu dalšími špičkovými výsledky. Prvních 8 absolvoval v prvním závodě Čech Jiří Svoboda (foto) s Lolou B02 / 50 F3000, který také v Brně podal silný výkon. Ve druhém závodě se dokázal znovu zlepšit a dokonce si zajistit šesté místo v celkové klasifikaci, kde porazil hornorakouského jezdce Normy o pouhých 0,13 s. mohl držet na dálku. S vynikajícím výkonem dokázal dokončit svou vynikající sezónu dalšími špičkovými výsledky. Prvních 8 absolvoval v prvním závodě Čech Jiří Svoboda (foto) s Lolou B02 / 50 F3000, který také v Brně podal silný výkon. Ve druhém závodě se dokázal znovu zlepšit a dokonce si zajistit šesté místo v celkové klasifikaci, kde porazil hornorakouského jezdce Normy o pouhých 0,13 s. mohl držet na dálku.


Nahlásit třídy

Skupina E2-SS nad 2000 ccm:Působivým výkonem dokázal český Miloš Beneš (foto) zajistit vítězství v obou závodech v této třídě. Za volantem svého Osella FA30 Judd nedal konkurenci šanci, přestože si také dokázal zajistit druhé místo v celkovém pořadí. Naštěstí točení ve třetím závodě ve druhém závodě nemělo žádné důsledky. Druhé místo v této třídě v obou závodech získal jeho český krajan Václav Janik, který také způsobil senzaci se svou Lolou B03 / 51 F3000. V Brně dokázal dosáhnout impozantních časů, což ho vyneslo na druhé čtvrté místo v celkové klasifikaci. Pódium dokončil jeho týmový kolega Jiří Svoboda, který také zazářil se svou Lolou B02 / 50 F3000. Zvláště ve 2 V závodech se dokázal výrazně zlepšit a také celkově se šestým místem zajel skvělý výsledek. Čtvrté místo obsadil Čech David Dedek, který poprvé usedl za volant Loly B03 / 51 F3000 svého manažera týmu Václava Janíka. Po bezchybných závodech dosáhl na konci dne vynikajících výsledků.

Skupina E2-SS do 2000 ccm:Štýrský Christian Ferstl (foto) slavil v obou závodech této třídy naprostý úspěch. Se svým Tatuus Formula Master S2000 se dokázal dostat do centra pozornosti a dosáhnout vynikajících časů. Těžkou sezonu dokázal korunovat dvěma vítězstvími s oranžovým závodním vozem na finále v Brně. Druhé místo v obou závodech obsadil Čech Ondrej Chytil, který poprvé usedl za volant Martini F2. S tímto vozem se dokázal dostat na výsluní a dosáhnout silných časů, které byly na konci dne odměněny dvěma skvělými výsledky. Pódium dokončila Styrian Sigrid Ferstl se svým Tatuus Formula Master S2000, který také absolvoval silný závodní víkend v Brně. S oranžovým bolidem se dokázala dostat do záře reflektorů a stále se zlepšovat.

Skupina E2-SC nad 2000 ccm:Sebastien Petit dokázal v této třídě dosáhnout úplného úspěchu. Se svou Nova NP 01-2 Judd se dokázal dostat do záře reflektorů a vyvolat senzaci s působivými časy. Nakonec mohl slavit sebe jako celkového vítěze v obou závodech v Brně, což znamenalo, že dvěma vynikajícími úspěchy dokázal ukončit sezónu, která nebyla zrovna jednoduchá. Druhé místo obsadil Čech Petr Vitek na mohutné Oselle PA30 Judd, který také v tomto závodě způsobil senzaci. Díky skvělému výkonu se dokázal dostat na výsluní a dosáhnout působivých časů. To znamenalo, že byl také třetí v celkovém pořadí. Pódium v ​​prvním závodě dokončil jeho český krajan Jiří Spalek na voze Norma M20F Mitsubishi Turbo, který se posunul o 1,1 s nahoru. dokázal zvítězit nad hornorakouským Ferdinandem Madrianem (foto). Poté ve druhém závodě kontroval za volantem své červené Norma M20FC NME, kde se dokázal působivě zlepšit o 0,35 s. měl nad svým českým značkovým kolegou navrch. Se čtyřmi a třemi řadami dokázal v Brně dokončit sezónu 2021 velmi spokojeně.

Skupina E2-SC do 2 000 ccm:Čech Zdenek Chudoba si působivým výkonem dokázal zajistit vítězství v obou závodech této třídy. Se svou Norma M20F Honda se dokázal dostat do záře reflektorů a svým známým odvážným stylem jízdy vyvolal senzaci. S každým 1,1 s. Druhé místo obsadil Čech Michal Novicky na voze Ligier JS49 Honda, který dokázal přesvědčit i v Brně. S vynikajícími časy se dokázal působivě prezentovat a dosáhnout dalších špičkových výsledků v tomto roce. Pódium dokončil jeho český krajan Martin Vondrak (foto), který poprvé uvedl na trh svůj nový Tatuus PY12 Honda a s tímto vozem skvěle debutoval. Dokázal přesvědčit skvělými časy a v obou závodech tak dosáhl na třetí místo v této silně obsazené třídě. Čtvrté místo obsadil Karel Berger a jeho nová Osella PA 21 JRB, který se dokázal působivě dostat na výsluní a dosáhl nádherných časů. Top5 doplnila Tereza Machova z České republiky se svou Norma M20F Honda, která se dokázala prosadit proti Tomáši Bergerovi, který také řídil Osella PA 21 JRB. Mimochodem, třídu 1,6 l vyhrála Francouzka Nela Grundova, která poprvé jela na Nova NP 03 a dokázala se tímto bolidem dostat do centra pozornosti. U dvoulitrových bolidů by umístění tří nebo čtyř dosáhlo v Brně také působivých výsledků. Čtvrté místo obsadil Karel Berger a jeho nová Osella PA 21 JRB, který se dokázal působivě dostat na výsluní a dosáhl nádherných časů. Top5 dokončila Tereza Machova z České republiky se svou Norma M20F Honda, která se dokázala prosadit proti Tomáši Bergerovi, který také řídil Osella PA 21 JRB. Mimochodem, třídu 1,6 l vyhrála Francouzka Nela Grundova, která poprvé jela na Nova NP 03 a s tímto bolidem se dokázala postavit na výsluní. U dvoulitrových bolidů by umístění tří nebo čtyř dosáhlo v Brně také působivých výsledků. Čtvrté místo obsadil Karel Berger a jeho nová Osella PA 21 JRB, který se dokázal působivě dostat na výsluní a dosáhl nádherných časů. Top5 doplnila Tereza Machova z České republiky se svou Norma M20F Honda, která se dokázala prosadit proti Tomáši Bergerovi, který také řídil Osella PA 21 JRB. Mimochodem, třídu 1,6 l vyhrála Francouzka Nela Grundova, která poprvé jela na Nova NP 03 a dokázala se tímto bolidem dostat do centra pozornosti. U dvoulitrových bolidů by umístění tří nebo čtyř dosáhlo v Brně také působivých výsledků. Top5 doplnila Tereza Machova z České republiky se svou Norma M20F Honda, která se dokázala prosadit proti Tomáši Bergerovi, který také řídil Osella PA 21 JRB. Mimochodem, třídu 1,6 l vyhrála Francouzka Nela Grundova, která poprvé jela na Nova NP 03 a s tímto bolidem se dokázala postavit na výsluní. U dvoulitrových bolidů by umístění tří nebo čtyř dosáhlo v Brně také působivých výsledků. Top5 dokončila Tereza Machova z České republiky se svou Norma M20F Honda, která se dokázala prosadit proti Tomáši Bergerovi, který také řídil Osella PA 21 JRB. Mimochodem, třídu 1,6 l vyhrála Francouzka Nela Grundova, která poprvé jela na Nova NP 03 a s tímto bolidem se dokázala postavit na výsluní. U dvoulitrových bolidů by umístění tří nebo čtyř dosáhlo v Brně také působivých výsledků.

Skupina E1 celkem:Čech David Komarek (foto) byl opět ve třídě vlastní v cestovních vozech. Se svým McLaren F1 Evo nedal konkurenci v Brně šanci, která byla na konci dne odměněna dvěma plnými úspěchy. Druhé místo obsadil Čech Jiří Micanek v Lamborghini Huracan Supertrofeo, který dokázal přesvědčit působivým výkonem. Po skvělých časech si také dokázal v obou závodech zajistit vítězství ve třídě nad výtlakem 3l 2wd. Pódium doplnil Čech Marek Rybnicek s KTM X-Bow GTX, který také v Brně dokázal tímto spektakulárním vozem vyvolat senzaci. Zejména v 1. závodě zaostal za řidičem Lamborghini jen 0,4 s. udržujte je v úzkých mezích. Čtvrté místo v obou závodech také zůstalo v České republice s Romanem Blazkem, který se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 předvedl v Brně skvělý výkon. Dokázal přesvědčit působivými časy a být oslavován jako vítěz třídy E1 nad zdvihovým objemem 2 l 4wd. Prvních 5 doplnil v prvním závodě Čech František Grüner s BMW 340i E30, který zajel svého krajana Martina s výbornými časyV Lamborghini Huracan GT3 si Jerman dokázal udržet odstup. Ve druhém závodě vyvolal rozruch štýrský Felix Pailer (foto), který se se svou Lancií Delta Integrale dokázal výrazně zlepšit. Po působivém výkonu si v tomto závodě dokázal zajistit celkově páté místo a druhé místo ve třídě s pohonem všech čtyř kol. Dokázal porazit Františka Grünera v BMW 340i E30 o 0,8 sekundy. udržovat si odstup. V prvním závodě byl veterán celkově osmý v cestovních vozech a druhý ve třídě.

Skupina E1 do 2000 ccm:      V této třídě si Roland Eder z Dolního Rakouska dokázal zajistit vítězství vynikajícím výkonem. Se svým VW Scirocco RS1 dokázal vzbudit nadšení svým obvyklým velkolepým stylem jízdy. Nakonec dokázal v celkovém prvním závodě v cestovních vozech se sedmým místem zajet více než působivý výsledek. Čech Bohumil Pfeifer (foto) si v obou závodech zajistil druhé místo v dalším VW Scirocco 16V, který zaujal skvělým výkonem. Zejména ve druhém závodě ztratil na konečného vítěze pouhých 0,6 s, což jasně podtrhuje jeho výkon. Pódium dokončil v prvním závodě jeho český krajan Milan Bohac na Renaultu Clio B-Sport 16V, který dokázal v Brně nadchnout vynikajícím výkonem. Ve druhém závodě se ale dolnorakouský veterán Erich Eder dokázal se svým VW Golf GTI 16V výrazně zlepšit a zajistit si poslední místo na stupních vítězů. Po výborných časech měl náskok 0,4 s. vyjet na pilota Renaultu. V prvním závodě také dosáhl na výborné čtvrté místo v této silné třídě.

Skupina HA1-K celkem:Manfred Zöchling (foto) dokázal dosáhnout dalšího úplného úspěchu Dolního Rakouska. Se svým VW Golf 1 GTI dokázal v Brně vyvolat senzaci odvážným výkonem a prosadit se proti konkurentům v této třídě. Nakonec v této sezóně oslavil se svým bílým a černým závodním vozem další dvě vítězství. Druhé místo obsadilo také Dolní Rakousko Thomasovi Schützovi (foto), ale tentokrát vložil důvěru do svého žlutého VW Golf 1 GTI, se kterým jeho dcera nedávno soutěžila o pár vybraných závodů. Po více než vynikajícím výkonu dokázal s vozem, který mu nebyl znám, dosáhnout silných časů a dalších dvou špičkových výsledků v této sezóně. Pódium v ​​obou závodech dokončil Herbert Neubauer z Burgenlandu se svou Lancií Delta Integrale, který také v Brně předvedl skvělý výkon. Se skvělými časy dokázal také vyhrát třídu nad 1,6 l a zajistit si tak letos další dvě vítězství. Za nimi byli 3 slovenští řidiči škodovek.

Skupina HA1 nad 2000 ccm: Čech Tomáš Homola si svým BMW 325i E30 dokázal zajistit vítězství v obou závodech. Za volantem černého auta se dokázal dostat do záře reflektorů a dosáhnout přitom skvělých časů. S tím slavil dva velké úspěchy ve finále sezóny. Druhé místo obsadil dolnorakouský Franz Haidn a jeho BMW 325 IX E30. I on dokázal v Brně přesvědčit více než pozoruhodným výkonem a postavil se na výsluní. Slavil tedy působivé výsledky ve finále sezóny v průběhu Maverick Hillclimb Czech.

Fotografie Tonda Malý

Naposledy aktualizováno 18. října 2021 Peterem Schabernackem