REPORT & VIDEA “BRNĚNSKÝ DRAK“ 30.3.2014 MAVERICK RESCUE EURO CUP AUTOMOTODROM BRNO

07.04.2014 03:24

Vážení jezdci, milí příznivci závodů do vrchů. Po dlouhé zimní přestávce jsme se opět sešli u nám tolik očekávaném zahájení letošní vrchařské sezóny. Prvním seriálem Maverick Rescue Euro Cup 2014 , který zahajuje boje o body je Brněnský drak, odehrávající na brněnském automotodromu poslední březnový víkend.

Již v průběhu zimních měsíců jsme z kuloárů mohli slyšet, že se všichni jezdci důkladně připravovali na zahájení a zároveň i testování svých strojů před prvním závodem.

Zahájení letošního podniku oproti předchozím ročníkům doprovázelo příznivé počasí, což bylo zároveň i důvodem vysoké návštěvnosti fanoušků a diváků na brněnském okruhu.

Na startovací čáru tratě dlouhé 2340m se postavila desítka jezdců, mezi kterými nechyběli obhájci titulů z loňského roku, ale i nová jména.

Dle harmonogramu byly naplánované dvě testovací a dvě závodní jízdy. Jako první odstartovala skupina S1-1600. Martin Zimák s Citroenem Saxo 1.6 16V VTS zvítězil v obou závodních jízdách před svými soupeři. Ladislav Ázsóth jedoucí také s Citroenem Saxo mu byl rovnocenným soupeřem v obou závodních jízdách, avšak se ztrátou více než jedné sekundy obsadil druhé místo. Posledním startujícím ve skupině a zároveň třetí bodující jezdec byl Dan Málek s vozem Felicia RS, jehož časy nestačily na první dva jezdce.

Další skupina S1-2000 také nebyla tak početná co se obsazení týče. Suveréním vítězem skupiny se stal Lubomír Loubal s VW Golf 4TDi , který tak za sebou nechal druhého Viléma Kašpara se Škodou Fábii RS a třetího Filipa Cakla také jedoucího na Škodě Fábii RS.

Jediným jezdcem skupiny S1+2000/2WD byl Robert Prokš jedoucí s vozem BMW E36 M3, o vítězi skupiny tak bylo rozhodnuto.

Ve skupině S1+2000/4WD kralovaly vozy značky Mitsubishi a souboje o časy všech jezdců této skupiny byly krásnou podívanou. Vítězství ve skupině vybojoval Aleš Fučík s Mitsubishi Lancer Evo 8, za ním na druhé pozici dojel Martin Trojek s Lancerem EVO 9 a třetí Jan Kratochvíl. V druhé závodní jízdě byl první Trojek, druhý Kratochvíl a třetí Fučík.

Skupinu S2 zastupoval pouze jeden jezdec, kterým byl Johnny Zweimueller s KTM X-bow.

Ve skupině E1-1400 se stal vítězem v obou závodních jízdách s velkým časovým náskokem Anton Sloboda se Škodou 130RS.Souboj o druhé místo sváděli Karel Zoufalý s Fordem Fiestou a Martina Zoufalá na identickém voze z něhož vyšel vítězně Karel Zoufalý a Martina tak obsadila třetí místo ve skupině.

V další skupině si pro vítězství po krásných soubojích dojel Miroslav Šustr s vozem Škoda Favorit , druhé místo obsadil Jaroslav Kopiště se Škodou 120 S Rallye a třetí dojel Vojtěch Macek se Škodou 1500R. V druhé závodní jízdě Macek zabojoval a bylo z toho první místo. Druhý byl Šustr a třetí Kopiště.

Vítězství ve skupině E1-2000 vybojoval Diethard Sternad s Alfou Romeo 156 STW. Pro druhé místo si dojel Petr David s vozem VW Golf TDi a třetí místo ve skupině obsadil Rostislav Pilař s Fordem Escortem RS2000. V druhé závodní jízdě zvítězil opět Sternad, druhý byl Pilař a třetí Michal Slováček s Hondou Civic Type R.

Další skupiny nebyly početné co se obsazení jezdů týče. Ve skupině E1+2000/2WD mezi sebou o prvenství bojovali Martin Juhas s BMW M3 a Michal Kretz se Škodou Fábii 2000 RS. Ze souboje vyšel jako první Martin Juhas.

Jediným jezdcem skupiny E1+2000/4WD byl Radek Kolbábek s Fordem Sierra 4000.

Taktéž jediný byl ve skupině E2SH Dan Michl s vozem Lotus Evora.

Obhájce loňského titulu podniku MREC Aleš Mlejnek s Glorii C8F nastoupil ve skvělé formě a zvítězil ve skupině E2/C-1600. Druhé místo v této skupině obsadil Pavel Langer s Autolou 1/04F a třetí Bohumil Pfeifer s Radicalem SR3. V druhé závodní jízdě se před Pfeifera dostal Jan Korbař s Metalexem MTX 1-10.

Ve skupině E2/C-2000 zvítězil na Reynardu 032 F3 Michal Novický, druhé místo obsadil s Dallarou F394 Filip Zelenský a třetí místo patřilo Karlovi Mouralovi S Raltem 36. Druhou závodní jízdu dokončil pouze Filip Zelenský.

O body ve skupině E2/C +2000 mezi sebou soupeřili Ferdinand Madrian s Normou M20evo a Josef Hlavinka ml. s vozem Opel Lotus. Prvenství si vyjel Ferdinand Madrian.

Ve skupině historických vozidel HA1-1300 si pro body za první místo dojel Jiří Svoboda se Škodou 130 LR H, druhé místo vybojoval Michal Sedláček s Fiatem 128SC a třetí místo obsadil Pavel Kleveta s Renaultem 8 Gordini. Druhou závodní jízdu Sedláček nedokončil a tak se před něj posunul Michal Žáček se Škodou 125.

Skupina HA1-2000 měla zastoupení pouze jedním jezdcem a tím byl Ján Ondrejka s Reanultem Altipne A 110.

Stejně na tom byla i skupina HA1+2000, kterou zastupoval Tomáš Staněk s Lancii Deltou HF Integrale.

Poslední skupinou sbírající body byla skupina HA2. Adam Klus s Audi March Can Am převzal pohár za první místo ve skupině. Druhým jezdcem ve skupině se stal Martin Vondrák s Marchem 712M a třetí Lubomír Doležal s Formulí MTX 1-06. Druhou závodní jízdu Vondrák nedokončil a tak se na třetí místo posunul Ondřej Chytil se Škodou MTX 1-01.

Absolutním vítězem prvního letošního závodu se stal loňský vicemistr Ferdinand Madrian, druhé místo obsadil loňský mistr Aleš Mlejnek a třetím místo absolutně si vybojoval Filip Zelenský .

První závod podniku Maverick Rescue Euro Cup 2014 je úspěšně za námi. Jezdci otestovali svoje závodní stroje a mají necelý měsíc na doladění všech neduhů, které odhalily při prvním závodě.

 

Dalším závodem, který nás již za 14 dní ve dnech 19.4.-20.4 čeká je Memoriál Stanislava Firtla v Násedlovicích, který se v letošním roce pojede již po čtvrté. Všechny Vás srdečně zveme na další závod a budeme se těšit hojné účasti nejen jezdců , ale i příznivců závodů do vrchu.

 

autor textu: Tereza Mazánková

kamera: Vítězslav Klígl, Miroslav Gregorovič, střih: Jakub Hrdlička

promotér MREC: Aleš Gänsdorfer