REPORT ZE ŠESTÉHO PODNIKU - ZÁVĚREČNÁ BITVA SEZÓNY SE ODEHRÁLA NA IX. MOHYLE MÍRU V ÚJEZDU U BRNA.
Byla naplánována na poslední zářijový víkend, tzn. ve dnech 27. – 29.9.2013 nedaleko Újezdu u Brna na Mohyle Míru a bylo ji připsáno pořadové číslo IX.
Na trati dlouhé 2600 se metrů se odehrál boj o poslední a rozhodující body v letošním seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2013. Trať je velmi rychlá a z důvodu bezbečnosti jezdců byly vystavěny na trati dva retardéry.
Na startovní čáru se postavil šest desítek jezdců, a to nejent ti , kteří přijeli bojovat o přední příčky v absolutním pořadí letošního seriálu , ale i ti, kteří v průběhu celé sezóny statečně bojovali o dobré umístění v jednotlivých skupinách.
Začneme pěkně od začátku tedy od třídy S1-1600. Jan Štěpánek s vozem Citroen Saxo v této skupině nastoupil do závodu v sobotu jako jediný jezdec, v neděli mu byla s jeho vozem soupeřkou přítelkyně Anna Petříčková. Honza se umístil v neděli celkově třináctý, Anna pak na čtyřicátémprvním místě. Vzhledem k nízkému počtu odjetých závodů nemohli být jezdci klasifikování v celkovém umístění ve skupině v letošní sezóně.
Ve třídě S1-2000 nastoupili v sobotu tři jezdci a to Jaroslav Winter s Hondou Civic Type R, Vilém Kašpar a Filip Cajk se Škodou Fabii RS. Jaroslav Winter obsadil v sobotu první místo ve skupině, absolutně pak dvanácté, v neděli již do závodu nenastoupil a první byl Vilém Kašpar avšak i přesto, že Jaroslav již v neděli nenastoupil, nepřišel tak o konečné první místo ve své třídě v letošní sezóně.
Ve třídě S1+2000 to bylo co do počtu jezdců identické jako ve skupině S1-2000. V sobotu tři jezdci,dle pořadí Aleš Fučík s Mitsubishi Lancer Evo 8, Bohuslav Vaněk s Mitsubishi Lancer Evo IX a Vlastimil Čepička s Mitsubishi Lancer Evo X. V neděli již bez účasti Aleše Fučíka. Vítězem skupiny pro letošní rok se stal Vlastimil Čepička.
Třída E1-1150 čítala čtyři jezdce, Jiří Svoboda se se Škodou 1150LR po oba dny umístil na prvním místě a zanechal tak za sebou jezdce jedoucí na vozech Fiat 126 Tibora Landla, Pavla Marčáka a Ondřeje Hrdličku. I přes vítězství Jiřího Svobody se z prvního místa ve skupině v letošní sezóně raduje Pavel Marčák.
Třída E1-1400 již byla bohatší na počet jezdců.V sobotu nastoupili tito jezdci, dle pořadí Radek Vlašaný se Škodou Favorit Pick-Up, Martin Pleva se Škodou 120S 1400, Anton Sloboda se Škodou 130, Jiří Filipín se Suzuki Swift GTI, Karel Zoufalý se Škodou Felicii , Miroslav Drtílek a Dominik Porazil s Fordem Fiesta, Dušan Maleňák se Škodou 130LR/H a Miroslav Šustr se Škodou Favorit. V neděli nenastoupili Martin Pleva a Miroslav Šustr, přidal se však Tomáš Stejskal se Škodou Felicii RRC a situace se tak v konečném pořadí tak hodně změnila a první místo obsadil Jiří Filipín, druhý a třetí poté Tomáš Stejskal a Daniel Porazil. Vítězství ve skupině si vybojoval i přes komplikace Radek Vlašaný.
Třída E1-1600 čítala také čtyři jezdce. V sobotu i v neděli zůstalo pořadí jezdců stejné. Milan Hrubý se Škodou FR16, Vojtěch Macek se Škodou 1500R,Luboš Čadek s vozem Škoda Felicia Pick-Up a Martina Zoufalá se Škodou Felicii. I přes výhru Milana Hrubého patří celkové prvenství ve třídě v letošním roce Vojtěchu Mackovi.
Ve tříde E1-2000 nastoupilo jezdců pět. Václav Fibich s vozem Opel Corsa, Bohumil Pfeifer se Škodou Octavii, Lukáš Klimeš se Škodou Fabii RS, Alexandra Divišová s Renaultem Clio a Milan Štěpánek s BMW E3 1.8is. V neděli sice nastoupil další jezdec Tomáš Křivka s Cliem Sport, nicméně nenastoupil Václav Fibich, kterému sobotní vítězství stačilo na absolutní vítězství v třídě v letošní sezóně.
Ve třídě E1+2000 po oba dny nad dalšími svými soupeři zvítězil Luboš Havlíček s Mitsubishi Lancer Evo VIII. Absolutní vítězem třídy se i přes neúčast na Mohyle Míru stal Dušan Doseděl se Subaru Impreza WRX Sti.
Vítězství ve třídě E2SH patřilo Radku Kolbábkovi s Fordem Sierra 4000, který porazil Pavla Kotka s BMW M3. Radek Kolbábek i přes nízký počet odjetých závodů, vzhledem k úpravám na svém voze ,kdy zahájil sezónu až v druhé polovině , dokázal se svými výsledky vybojovat pomyslné třetí místo absolutně v letošní sezóně. Přejeme tedy, aby v příští sezóně krásné výsledky obhájil a titul si mohl skutečně odvézt.
Johnny Zweimueller na KTM-Xbow byl o víkendu jediným jezdcem třídy S2 a patřilo mu tedy nejen vítězství na Mohyle , ale i v absolutním pořadí ve své třídě.
Třídě HA1-1300 kralovali v sobotu Martin Mesaroš se Škodou 120 LS a Ján Mesaroš se Škodou 120S, v neděli pak tyto jezdce pokořil Milan Zelený se Škodou 130LR/A, který získal první místo ve třídě absolutně.
Ve tříde HA1-2000 v sobotu obsadil první místo Ján Ondrejka s Renaultem Alpine A110, v neděli pak skupinu obhajovali pouze Martin Chytil se Škodou 120 S a Jaroslav Chytil se Škodou 110 . Třídu absolutně vyhrál na Mohyle nezúčastněný Stanislav Perdoch s Hondou CRX, Martin a Jaroslav Chytilovi obsadili druhé a třetí místo.
Třídu HA2 zastupoval Ondřej Chytil se Škodou MTX 1-01.
Ve tříde E2/C -1600 se radoval z vítězství Aleš Mlejnek s Glorii C8F, který nejen zvítězil ve své třídě, ale stal se absolutním vítězem seriálu Maverick Rescue Euro Cup pro rok 2013. Poraženými zůstali „ Kocouři „ Lukáš a Ondřej s Formulí Kart Yamaha 1000, kteří měli v sobotu menší kolizi a v neděli již do závodu nenastoupili.
Třídu E2/C – 2000 zastoupil v sobotu Jaroslav Buchar s Formulí Van Diemen, který však pro havarii závody na Mohyle nedokončil, i přes to mu patří prvenství ve třídě a sedmé místo absolutní místo v seriálu pro letošní rok. Přejeme Jardovi brzké uzdravení a návrat mezi nás.
Poslední závod letošní sezóny se i přes veškerá úskalí povedl a těšil se pozitivními ohlasy. Celkovým vítězem letošního seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2013 se stal Aleš Mlešnek s Glorii C8F, druhé místo obsadil Ferdinand Madrian s Normou M20 F a třetí Lukáš Váchal s s Formulí Kart Yamaha 1000. Gratulujeme vítězům a vlastně všem jezdcům, kteří se celou sezónu statečně rvali o každý bod do seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2013. Zároveň bychom také rádi poděkovali všem, kteří se podíleli na přípravách závodů a organizaci, sponzorům , médiím, která nám věnovala pozornost a také divákům.