REPORT ZE ZÁVODŮ V NÁSEDLOVICÍCH
O předposledním dubnovém víkendu se konal první letošní podnik seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2013 v jihomoravských Násedlovicích. Po několika neúspěšných pokusech, kdy nám počasí nedovolilo odstartovat novou sezonu se to konečně povedlo!
Zhruba sedmdesát startujících přijelo ukázat novou či vylepšenou techniku a o vynikající jezdecké výkony rozhodně nebyla nouze! O tom svědčí i změny během jednotlivých dní v absolutním pořadí těch nejrychlejších, ale i v jednotlivých třídách.
Pojďme se tedy nejdříve podívat na absolutní pořadí historických vozů, které v sobotu dopadlo následovně: Třetí místo ve skupině HA1 si svými výkony vyjel Otakar Teyschl s vozem Morris Mini Britax Cooper závodící v nejslabší třídě HA1-1300. Na dalších místech už skončili jezdci se silnějšími dvoulitry, konkrténě Stanislav Perdoch s Hondou CRX, který se umístil druhý a vítězem se stal Jaroslav Mikeš se Škodou 130RS. V neděli doznalo pořadí značných změn a na třetím místě se umístil Svatopluk Filgas s Fordem Sierra XR 4x4. Druhý skončil Milan Stejskal s Fiatem 131 a na první místo se posunul Stanislav Perdoch.
Skupina HA2 měla po oba dny pouze dva závodníky. V sobotu proti sobě závodili Petr Tykal s Formulí Easter MTX 1-03 a Jan Osladil s formulí Mondial MTX, který však v první závodní jízdě utrpěl vážnou havárii. Po důkladné prohlídce přítomnými lékaři bylo konstatováno, že je naštěstí v pořádku, což se však nedalo říct o jeho formuli, která už bohužel dále pokračovat nemohla. Sobotním vítězem se tedy stal Petr Tykal, který zvítězil s velkým náskokem i v neděli v souboji s Karlem Bergerem závodícím s formulí MTX 2-03.
Nyní nahlédněme do pořadí jednotlivých tříd ve skupině S1:
V nejslabší třídě, tedy mezi šestnáctistovkami bylo pořadí po oba závodní dny stejné. Na třetí pozici se umístil Petr Sytař se Suzuki Swift GTi. Druhý skončil Ladislav Ázsóth s Citroenem Saxo a se stejným vozem si suverénně vyjel vítězství mladý závodník Martin Zimák.
V silnějších dvoulitrech už byly rozestupy mezi jedci těsnější a souboje výraznější. V sobotu skončil na třetím místě slovenský jezdec Martin Šabík s Fordem Focus. Druhý skončil Marcel Lipár s Renaultem Clio Sport, který však nedokázal v neděli držet krok se zrychlujícím se tempem Martina Šabíka a byl jím odsunut na místo třetí, přičemž Martin se mohl radovat ze stříbrné příčky. Vítězem se stal po oba dny neohrožený Jaroslav Winter s Hondou Civic Type-R.
Přesuneme-li se do nejpočetnější skupiny jezdců, tedy mezi "ryzí závoďáky" skupiny E1, dopadlo pořadí následovně:
V pestré konkurenci nejslabší třídy E1-1150 obsadil sobotní třetí místo Ladislav Kozmann, který stejně jako druhý Oliver Kozmann závodí s vozem Fiat Seicento Sporting. V neděli se však před oba zmíněné jezdce dokázal probojovat Stanislav Firtl s vozem Suzuki Swift Gti, který tak obsadil druhou příčku a odsunul Olivera na třetí, resp. Ladislava na čtvrté místo. S nadhledem a velkým náskokem vyhrál po oba dny Oldřich Lupač se Suzuki Swift Evo 1150.
V E1-1400 se po celý víkend odehrávaly velmi těsné boje o každou desetinku. Důkazem toho je rozdíl mezi vítězem sobotního závodu Martinem Plevou se Škodou 120S a Petrem Šrahůlkem se Škodou 130RS Evo 1, který v součtu obou jízd činil pouhé čtyři desetiny. Třetí skončil v sobotu Radek Vlašaný se Škodou Favorit Pick-up. Ten se v neděli posunul na druhé místo a na třetí příčku vystoupil Pavel Šebesta se Suzuki Swift. Nedělním vítězem se stal již zmíněný Petr Šrahůlek.
V šestnáctistovkách bylo pořadí po oba dny stejné a s poměrně velkými rozestupy. Třetí skončil Viliam Cicák s Citroenem Saxo, druhý Vlastimil Sedláček s Hondou Civic a na stupínek nejvyšší vystoupil po oba závodní dny Vojtěch Macek se Škodou 1500R.
O souboje rozhodně nebyla nouze v hojně obsazené třídě dvoulitrů, nebo-li E1-2000. V této třídě obsadil sobotní třetí místo polský jezdec Marcin Staniak s BMW 318is. Druhý skončil Petr Mitánek s Opelem Astra GSi a vítězem se stal Stanislav Firtl ml. se Škodou Octavií TDi. Ten se však vlivem drobných kolizí a technických závad propadl v nedělním hodnocení až na třetí místo a vítězem se tedy stal Petr Mitánek a na druhou příčku si polepšil i Marcin Staniak.
V nejsilnější třídě E1+2000 zvítězil v sobotu Dušan Doseděl se Subaru Impreza WRX STi a druhý skončil Michal Kretz se Škodou Fabií. S předpokladem na vynikající výsledek se musel rozloučit Antonín Daniel, který kvůli technickým problémům s jeho Mitsubishi Lancer EVO IX závod nedokončil. Mechanici týmu KV Motorsport však dokázali jeho vůz vrátit do hry alespoň o nedělní body, kde Antonín Daniel suverénně zvítězil. Druhý pak skončil Dušan Doseděl a třetí Michal Kretz.
Rakouské posádce patřila skupina S2, kde závodili s vozem KTM X-Bow Ferdinand a Joanna Madrian. Rychlejší byl po oba dny zkušenější Ferdinand, který běžně závodí s Normou M20F. Ta však kvůli technické závadě nemohla v Násedlovicích startovat a proto tedy zmíněný X-Bow.
Formulové vozy zasáhly především do bojů o nejvyšší příčky v absolutním pořadí, proto se jim budeme blíže věnovat právě tam. Pojďme tedy nahlédnout do absolutního hodnocení těch nejrychlejších:
Na pátém místě skončil v sobotu již zmíněný Stanislav Firtl ml. se Škodou Octavií TDi. V neděli však jeho propad znamenal také posun v absolutním pořadí a na pátém místě jej vytřídal Jaroslav Buchar s Formulí Van Diemen. Čtvrté místo v sobotu obsadil Dušan Doseděl se Subaru WRX Sti, který však dokázal v neděli ještě zrychlit a posunul se až na absolutní třetí příčku, kde vystřídal ze soboty bronzového Lukáše Váchala s Formulí Kart Yamaha 1000 a ten se v neděli musel spokojit s místem třetím. Stále na tom však byl o poznání lépe než Ondřej Váchal, který skončil v sobotu druhý, ale v neděli se musel spokojit až se šestou příčkou. Na jeho místo na stupních vítězů totiž vystoupil již zmíněný Antonín Daniel s Mitsubishi Lancer EVO IX. No a kdo byl po oba dny tím absolutně nejryhlejším? Tím nebyl nikdo jiný než Aleš Mlejnek, který pro letošní sezonu osedlal zcela novou techniku, kterou je formule Gloria C8F poháněná motocyklovým motorem a zbarvená do krásných barev Lotusu.
Tolik shrnutí závodního víkendu v Násedlovicích, který proběhl bez větších problémů. Situaci komplikoval pouze sobotní silný vítr, který však v neděli nahradilo plnohodnotné a především slunečné jarní počasí a tak tento první závod letošní sezony úspěšně započal ročník 2013 seriálu Maverick Rescue Euro Cup.
Těšíme se na dalším závodě, který se koná již 18-19.5.2013 v jihomoravské metropoli na části tratě původního městského okruhu. Více informací se dozvíte již brzy zde na webu!
Text David Kárný
S pozdravem Team Maverick.rescue, GMS a KV-Motorsport team