Rozhovor s jezdcem Antonínem Danielem po závodě na 1.Bratrušovských serpentinách
Text: David Kárný, Foto: Michal Heřmanovský, Video: HM motorsport
Vyzpovídali jsme známého a dlouholetého účastníka závodů Maverick Rescue Euro Cup – Antonína Daniela. Ten na poslední závodě v Bratrušově startoval se zcela novou technikou. Jaká to byla? To se dozvíte v následujícím rozhovoru.
Tondo, jak jste se dostal na tento kopec?
Ten kopec je pro mě zajímavý už v tom, že jsem zde před několika lety dvakrát startoval a hrozně se mi líbil. Když mi Aleš Gansdorfer řekl, že se tady bude opět závodit, dal jsem se dohromady s Karlem Stehlíkem, se kterým jsme se domluvili, že si půjčím jeho černého Lancera, se kterým jezdí LMBC. Poprvé jsem se tady svezl s takovým autem a je to úžasná zkušennost, to auto funguje fantasticky.
Zmínil jste, že jste tady už závodil, s jakým vozem to tehdy bylo? Bylo to nějaký srovnatelný vůz s Lancerem?
Absolutně ne, ja jsem ten rok, kdy to tady bylo poprvé jel s VW Passat, což bylo nezvyklé auto, nezvyklá značka, ale tenkrát se tak začínalo. Kdo co měl doma, s tím se svezl. Další rok jsem jel s Renaultem Megan, což už bylo lepší, to auto už mělo nějaké sportovní ambice.
Můžete nám tedy blíže popsat toho Lancera, se kterým jedete dnes?
Je to auto ve třídě S1+2000 4WD, výkon to má úžasnej, krouťák mohutnej. Ohromující je na tom autě ten průběh výkonu, kde krouťák je už od spodních otáček, což je něco jiného než jsem zvyklý u atmosférických motorů. Na to si člověk samozřejmě musí zvyknout, jak najíždět do zatáček, jaký kvalt tam má být, kdy akcelerovat a kdy řadit.
Takže jste s tímto vozem spokojený?
Já jsem spokojený maximálně, chtěl bych s tímto autem startovat i v příští sezoně a věřím tomu, že potenciál toho auta je velký, takže se na to moc těším.
A co říkáte na trať tady v Bratrušově?
Ta trať je technická, dobrý asfalt, je to trať, která vyžaduje určitou zkušennost.
Ta Vám ale určitě nechybí, ne? :-)
Ta mi nechybí, já si na to zvykám poměrně rychle a díky tomu, že už jsem tu byl, tak to pro mě není nic složitého. Na druhou stranu mám i respekt z některých tratí, jako je třeba tahle, která má určité pasáže, které jsou hodně náročné a člověk to nesmí podceňovat.