Rozhovor s Miroslavem Matějkou
17.02.2012 09:45
Text: Aleš Gänsdorfer
1. Jak hodnotíš loňskou vrchařskou sezónu 2011 v Maverick.rescue a v dalších seriálech atd?
Sezóna 2011 byla pro náš tým první téměř kompletní. Předcházející sezóny pro nás byly takříkajíc zkušební v tom smyslu, že jsme stavěli techniku (Lancii) a řešili její funkčnost a spolehlivost. Co se týče účasti v seriálech, je pro nás prioritou Lmbc. Je seriálem s vysokou úrovní a rostoucími nároky na startující. Osobně ho považuji za seriál s nejlepší sportovní úrovní. Samozřejmě, že vždy je co zlepšovat, ale to u všech. Maverick rescue Euro Cup má podle mě však svoje místo na závodním pořadatelském poli, protože je víc otevřený „normálním“ lidem a je taky dobrý právě pro odzkoušení techniky i rozjetí se pro Ty, co třeba nemají kde testovat, ale není to na úkor bezpečnosti startujících i diváků. Co se týče výsledků, jsem spokojený. Myslím, že jsem dosáhl v rámci svých možností maxima toho, co se dalo dosáhnout. Je však pravda, že je stále co zlepšovat a to jak u mě, tak i na autě samotném. Velmi se mi líbil Slavkov a Vrbno, to považuji v sezóně 2011 za nejlepší závod v rámci obou seriálů. Dodatečně tak děkuji pořadatelům, klukům Plevovým a samozřejmě i všem ostatním. Bez nich by nebylo kde závodit.
2. Nová motoristická vrchařská sezóna se pomalu a jistě blíží, jak se na ni připravuješ a co chystáte za novinky pro letošní rok?
Sezóna 2012 je pro nás hodně zlomová v tom smyslu, že jsme se sloučili s mým kamarádem Davidem Dědkem. Jeho a náš tým pod hlavičku Mmotorsport. Velmi si Davida vážím a cením si toho, že je, včetně všech lidí co k němu patří, součástí Mmotorsport. Od toho se pak odvíjí i naše plány pro nadcházející sezónu. David momentálně řeší kompletní přestavbu alfy na model IMSA a já také plánuji určité úpravy Delty. Stavíme ještě jedno auto, opět italské výroby pro třídu S1+2000 pro dalšího našeho člena. Navíc náš tým pořádá jeden za závodů Lmbc, takže letošní rok je pro nás hodně našlapaný. Určitě nás ale v rámci Maverick rescue Euro Cupu uvidíte.
3. Jaké jsou tvoje ambice do nové sezóny 2012?
Jak jsem uvedl, moje cíle a ambice: pro letošní rok se soustředím především k závodům Hambálka. Co se týče závodů jako takových, chci především dál bavit lidi, kteří nám fandí, toho si nesmírně vážím. Plánujeme podpořit akce našeho partnerského klubu Lanciamoravia.cz. Ten pořádá dokonce mezinárodní sraz a my tuto akci podpoříme svojí účastí včetně našich miláčků, Alfy a Delty. Rovněž tak určitě proběhne v zimě akce „Sjezdovka“, která měla obrovskou odezvu. Na červen letošního roku, před Bušínem, jsme navíc dokázali zajistit akci hodně netradiční. Je to však velmi čerstvá informace, proto si netroufám prozradit více.
4. A kde váš tým budeme mocI vídat v roce 2012?
Uvidíte nás určitě v seriálu Lmbc i v seriálu Maverick rescue Euro Cup. Dále na dobročinných akcích, které pořádáme na podporu dětského oddělení Orlickoústecké nemocnice. S tou spolupracujeme dlouhodobě. Na srazu Lancia Fans, česko-polském, který organizuje právě LanciaMoravia. Fanoušek, který nás chce vidět, najde informace na našem webu nebo i na Facebooku. Těšíme se jak na kolegy závodníky, tak i na atmosféru kolem závodů a na fanoušky především. Jsou pro nás hnacím motorem. Všem přeji za celý Mmotorsport především zdraví, štědré partnery a pohodu v osobním životě. Zvláštní poděkování patří mým blízkým, tátovi, Kamile, mým dětem, především Mirkovi za pomoc v depu a Šárce za shovívavost, Lubošovi za pomoc a v neposlední řadě celému týmu za podporu. Bez toho bych na závody mohl zapomenout.