TISKOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA Z VI. GMS HILL CLIMB RACE CARS SHOW AUTOMOTODROM BRNO 14. 10.2023. MZAV LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH A MAVERICK SLALOM – TROPHY
Tradičně končí sezóna závodů automobilů do vrchu na brněnském Automotodromu a nebylo tomu jinak i letos. Po dvoudenních testovacích jízdách závodních automobilů ve čtvrtek a pátek 12. – 13. 10., se v sobotu 14. 10. 2023 uskutečnil již VI. GMS HILL CLIMB RACE CARS SHOW AUTOMOTODROM BRNO. V rámci tohoto závodu bojovalo 41 startujících o poslední mistrovské body ve dvou závodech série MAVERICK SLALOM – TROPHY 2023. Druhým podnikem byly dva volné závody automobilů do vrchu LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech v němž se prezentovalo 61 účastníků. Závody byly po organizační stránce zvládnuty velice dobře, což mělo kladnou odezvu u jezdců a to i přestože byl úvod tréninkových jízd poznamenán silnou mlhou nad celou závodní trati.
MAVERICK SLALOM – TROPHY 2023
Dvojnásobné vítězství ze závěrečného podniku slalomové série si z brněnského Automotodromu do Pardubic odvezl MAREK NOVÁK z týmu MN Racing, který startoval s formulovým vozem Gloria C8F. Druhé a čtvrté pořadí si vyjel JAN ŠPLÍCHAL. Pražský jezdec týmu Legendyuvas jel s BMW M3 e46. Dvě třetí místa obsadil PETR TÜRK st. týmu TR Motorsport CHEMWORK s Mitsubishi Lancer EVO X. Tyto výsledky mu potvrdilyzisk titulu vítěze slalomu a po absolutním vítězství Petra Türka ml. ve vrchařské sérii opanovali otec se synem z Borotína letošní ročník závodních seriálů Mavericku. Slalomové závody si vyzkoušel také brněnský jezdec JIŘÍ ŠPALEK. Tentokrát vyměnil vrchařskou Normu za Toyotu Yaris GR a startoval za Eurovrak racing team. V prvním závodě byl čtvrtý a druhé místo mu patřilo ve druhém závodě. Dalším vrchařem, který se představil, mezi slalomáři byl MAREK RYBNÍČEK z Náměště nad Oslavou. Jezdec LIQUI MOLY RACING TEAMU s vozem KTM X-BOW GT startoval pouze v úvodním závodě, kde skončil na pátém místě. Šesté a posléze páté pořadí obsadil s Audi RS 3 jezdec týmu Lumier Auto Motorsport z Karviné ROBERT MIERES. S dalším vozem Audi RS 3 startoval RICHARD MEIXNER ze Žamberku. Jezdec KV motorteamu si vyjel sedmé místo v úvodním závodě, druhý nedokončil. Osmé a šesté místo získal s Audi RS 3 jezdec týmu GK autodíly z Letohradu, JIŘÍ KRČMÁŘ. Devátý a osmý skončil z Blanska, MAXMILIÁN BERÁNEK s Hondou Civic Type-R. Desítku nejrychlejších uzavřel v úvodním závodě a ve druhém byl devátý LIBOR BIMBA z Mikulče nedaleko Svitav. Jezdec LiRo racingu startoval s vozem Mercedes A45 AMG, Sedmé pořadí si připsal ve druhém závodě RADEK BERÁNEK z Blanska s Toyotou Yaris GR, v úvodním závodě obsadil jedenáctou příčku. Desítku ve druhém závodě uzavřel TOMÁŠ MAJER týmu Autoservis HM z Brna se Škodou Superb, který si tak vylepšil devatenáctou příčku z prvního závodu.
MAVERICK SLALOM – TROPHY – LADY TROPHY
Rekordních osm žen se prezentovalo v kategorii Lady Trophy – Dámském poháru. Dvojité vítězství slavila prostějovská závodnice ELISABETA KOŘÍNKOVÁ s vozem Rover Mini. Druhé místo v úvodním závodě si vyjela ANETA KOPECKÁ z týmu GH Autoservis z Boskovic se Škodou Fabia RS. Druhý závod nedokončila. Dvě třetí místa patřila třebíčské jezdkyni JANĚ ŠPAČKOVÉ s formulovým vozem Ford Mygale. Ve druhém závodě skončila za vítěznou Kořínkovou ANNA KIMLOVÁ z Auto Classic Clubu Brno na BMW 318ti. Ta dojela v úvodním závodě čtvrtá.
MAVERICK SLALOM – TROPHY – JUNIOR TROPHY
V juniorské kategorii Junior Trophy startovaly dvě ženy. První závod vyhrála ALICE RYBNÍČKOVÁ z týmu otce, Martina Rybníčka z Náměště nad Oslavou. Startovala se Škodou Favorit, ve druhém závodě nestartovala. Ten vyhrála a v prvním byla druhá, MARTA SLOVÁKOVÁ z rodinného týmu Slovákovi z Brna. Jela na voze Škoda Fabia.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – VOLNÝ ZÁVOD – soudobé automobily
Suverény obou závodů byli jezdci s vozy Nova, kteří obsadili prvá dvě místa. Do Francie putovaly poháry za dvě vítězství v absolutním pořadí, vítězství mezi soudobými automobily, divizi a třídě a to zásluhou osmačtyřicetiletého ostříleného jezdce z města Cessieu, SÉBASTIENA PETITA. Ten s vozem Nova Proto NP 01-2 ve všech čtyřech závodních jízdách překonal do té doby traťový rekord Miloše Beneše z roku 2019, který byl 1:44,29 minuty. Nakonec nejrychlejší Petitova jízda byla druhá ve druhém závodě a stanovila nový traťový rekord 1:33,06 minuty. Petitovi velice dobře sekundoval jeho dobrý kamarád, rakouský jezdec CHRISTOPH LAMPERT, který byl dublérem na jeho voze Nova Proto 01-2 a i on všemi dosaženými časy překonal Benešův čas. Ten nejrychlejší byl 1:33,68 minut, kterého dosáhl v první jízdě úvodního závodu. Na stupních vítězů je dvakrát za třetí místo doplnil brněnský jezdec týmu ORLEN Janík Motorsport DAVID DĚDEK, který jel na voze Norma M20FC. Také čtvrtá místa patřila stejnému jezdci a tím byl JIŘÍ SVOBODA ze Šternberku. Ten měl k dispozici taktéž Normu M20FC a jel za tým JV Sport Racing. Ani pátá pozice neměnila svého majitele a tím byl jezdec týmu Pfeifermotorsport MARTIN KOŠŤÁL z Troubska nedaleko Brna. Byl prvním jezdce, který startoval s formulovým vozem Renault 2000. I šesté místo patřilo jedinému jezdci, kterým byl JIŘÍ MIČÁNEK. Brněnský jezdec startoval s Lamborghini Huracan GT3 v týmu Mičanek Motorsport pwd by Buggyra. Sedmé místo v prvním závodě obsadil PAVEL CHMELAŘ týmu Power III ze Štěpánova, který startoval s vozem Tatuus Formula Master. Osmé pořadí v prvním závodě a sedmé ve druhém, to byly výsledky MARTINA JERMANA z Prahy. Jezdec Liqui Moly Racing Teamu startoval s vozem Lamborghini Huracan GT3. Devátý v úvodním závodě a osmý ve druhém byl první zahraniční jezdec, ROLAND EDER z rakouského Kleinzesu, který jel s VW Scirocco. S Porschem 911 uzavřel desítku nejrychlejších v úvodním závodě PAVEL BEJDA týmu GT2 motorsport s.r.o. z Jarošova nad Nežárkou nedaleko Jindřichova Hradce. Ve druhém závodě skončil na čtrnáctém místě. Deváté místo ve druhém závodě si vyjel ALEŠ KOTĚRA z Prahy, startující za Auto Bejda Racing s vozem Porsche 911, v prvním závodě skončil jedenáctý. Desítku ve druhém závodě uzavřel ZDENĚK KMÍNEK z Vestce u Prahy s Lamborghini Gallardo GT3, v prvním klání skončil na třináctém místě.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – VOLNÝ ZÁVOD – historické automobily
První tři místa v obou závodech obsadili jezdci závodní stáje GMS Racing Team. První místo dvakrát patřilo MICHALU SEDLÁČKOVI z Lanškrounu. Druhý skončil v obou závodech MILAN VIČAR z Litomyšle a třetí byl MILAN STEJSKAL z Lanškrounu. Všichni startovali s vozy BMW M3 E30. O čtvrté a páté místo se podělili, PETR TYKAL a PAVEL VOZDECKÝ, oba startovali s formulovými vozy MTX 1-03. Brněnský Tykal z týmu SK Industritechnik Modřice byl nejdříve čtvrtý a následně pátý. Vozdecký z Lovčiček na Vyškovsku, měl umístění opačné, nejdříve pátý a následně čtvrtý.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – LADY TROPHY
První místa si v obou závodech vyjela ELIŠKA POPOVÁ, pardubická závodnice, která startovala se Suzuki Swift gti. Dvakrát druhá skončila MARTINA ZOUFALÁ z AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK. Ta jela na voze Ford Puma. V prvním závodě skončila třetí ALICE RYBNÍČKOVÁ z Náměště nad Oslavou se Škodou Favorit, ve druhém závodě nestartovala. A tak trojici doplnila NICOL GRÜNEROVÁ z Trstěnic u Litomyšle týmu Grüner Motorsport. S vozem Ford Fiesta Cup v prvním závodě skončila čtvrtá.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – JUNIOR TROPHY
Se Škodou 130 R/H slavil dva vítězné závody MATĚJ NEDUCHAL z Čejče nedaleko Kyjova. Ten startoval za tým Automosport Neduchal. Druhá v úvodním závodě byla ALICE RYBNÍČKOVÁ, ve druhém obsadila toto pořadí NIKOL GRÜNEROVÁ.
Ředitel závodů a promotér Aleš Gänsdorfer
Za redakci MMZAV MHCC 2023: Jiří Navrkal
Foto MMZAV MHCC: Jiří Navrkal