Tisková zpráva - Liberecká závodnická a spol. - po druhém mistrovském závodě Maverick Rescue Euro Cup 2016 v Náměšti nad Oslavou.
Ve dnech 6. – 8. Května 2016 se uskutečnil druhý závod seriálu Maverick Rescue Euro Cup na legendární trati v Náměšti nad Oslavou a tým Liberecké závodnické a spol se jej zúčastnil připraven a v plné sestavě. Po celý víkend panovalo pěkné počasí, takže se oba závodní dny jezdilo na suché trati, ovšem na úplně novém a přeci jen ještě trochu kluzkém asfaltu.
Co se týče výsledků: nejprve se podíváme na dvojici mladých talentovaných zástupců týmu a to na Pavla „Paju“ Vrátila a Františka Grunera. Paja se svým Kadetem po oba dny nestačil pouze na VW Golf Lukáše Tomečka a v poměrně pěkně zaplněné třídě obsadil 2x druhé místo. Ostatní konkurenty nechal s odstupem za svými zády. Franta Gruner se svým bavorákem ovládl s přehledem třídu E1 +2000/2WD a bylo z toho 2x 20 bodů do týmovky za dvě první místa. Pro zajímavost – rozdílem několika tříd „vyškolil“ i zástupce KSČM! J
A nyní již starší (nikoliv snad staří) matadoři týmu: Jarda Winter - ač zkušený a výborný pilot – v sobotu obsadil za nedostižným Lubomírem Loubalem druhé místo a v nedělním závodě se před něho dostal těsně i Vilda Kašpar. Jak mi prozradil na nedělním vyhlášení, jeho Honda není po problémech z vysokomýtského závodu ještě v úplné kondici. Petr Strnad si se svojí Škodou 130RS užil o tomto víkendu až dost: sobotní závod, který byl po první závodní jízdě rozjetý na vítězství se nepodařilo dokončit pro poruchu převodovky. Následovala tedy její výměna za rezervní, ovšem pouze čtyřstupňovou. Mimochodem, když Petr dokončil rozborku a sborku svojí škodověnky a procházel kolem našeho karavanu, všichni jsme se velmi zalekli jeho vizáže – africký uprchlík hadr (ovšem jedna velká solvina to potom spravila) J. V neděli pak sváděl statečné boje s mladým konkurentem ve své třídě, odešel však poražen a musel slíbit, že vše napraví v dalším klání. A nyní k dalšímu problematickému článku týmu a to Petru Žáčkovi: Vítězství ve třídě byla jeho povinnost, počítali jsme i s výrazným zásahem do absolutního pořadí. Ovšem v první závodní jízdě audinka chvílemi jela a chvílemi zase ne. Ono totiž když se válí relátka pod pedálama, místo aby byly tam, kde je jejich úkolem, tak se není čemu divit. A tak Petr obsadil druhé místo ve třídě s půl vteřinovou ztrátou na Volvo Ivana Klíchy. Náladu si poopravil v nedělní závodě, kdy s přehledem třídu vyhrál a v absolutním pořadí obsadil pěkné třinácté místo.
A nyní jediný monopost v týmu - Gloria C8F a Aleš Mlejnek: V sobotu po rozčarování a laborování v tréninku s nastavením podvozku a především nefunkčními již historickými pneumatikami přeci jen v závodních jízdách dosáhl solidních časů. Nestačil pouze na domácího namotivovaného Drahoše Šubrta a v absolutním pořadí obsadil druhé místo. V neděli se v tréninkových jízdách opět zkoušelo na Glorii něco zlepšit a přenastavit. Ovšem více méně trápení přetrvávalo a to především kvůli starým pneumatikám, které na novém asfaltu vůbec neposlouchaly. V první závodní jízdě přesto došlo k vylepšení času, který zde kdy s Glorií zajel a to o rovné 2 desetiny sekundy. Ovšem v druhé závodní jízdě Aleš výrazně chyboval hned v prvních zatáčkách po startu a bylo po nadějích – bylo z toho třetí místo absolutně za nedostižným Drahošem Šubrtem a Karlem Stehlíkem na přemotorovaných „myšácích“. Svoji třídu po oba dny Aleš s přehledem ovládl.
Takže pokud mohu výsledky týmu shrnout: z Náměšti nad Oslavou si odvážíme pořádný příděl bodů a nezbývá, než doufat, že se nám bude i nadále dařit. Nejblíže pak již koncem května na nádherné trati v Ústí nad Orlicí. Těšíme se na ni a samozřejmě rádi se tam uvidíme s našimi fanoušky a kamarády. (Děkujeme celému týmu za bojovnost a nasazení)
Lenka Mlejnková - teammanager