Tisková zpráva - Liberecká závodnická a spol. - po prvním mistrovském závodě Maverick Rescue Euro Cup 2016 na autodromu Vysoké Mýto.
Pro sezónu 2016 byl do seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup nově sestaven tým sestávající se z již ostřílených závodnických matadorů z libereckého regionu, kterými jsou: Aleš Mlejnek, sedlající formuli Gloria ve třídě E2/C-1600, Petr Strnad na Škodě 130RS ve třídě HA1-1300 a mohutný pilot v mohutném voze – Petr Žáček a Audi Sport Quatro ve třídě HA1+2000. Tuto trojici doplnil vynikající šofér Jarda Winter na Hondě Civic TypeR (třída S1-2000) a dva mladí a velmi talentovaní jezdci: František Gruner jezdící v BMW 327i (třída E1+2000/2WD) a Pavel Vrátil sedlající Opel Kadett (třída HA1-2000). Tým tak využil možnosti nasadit do seriálu maximální počet 6 jezdců.
Prvním závod sezóny byl o uplynulém víkendu tak trochu kopcový – nekopcový, a to závod na motokárové dráze ve Vysokém Mýtě. Pro relativně bezpečné rozježdění do sezóny si dovolím tvrdit, že ideální. Závodu se zúčastnila týmová pětice – Petr Strnad ještě neměl připraven svůj stroj a tak závody vynechal. V sobotním závodním dni všem účastníkům notně znepříjemňoval klání o první body celodenní déšť a chlad. Kvalitní pneumatiky na mokrý povrch dráhy byly tedy nutností. Naši borci se však s touto nepřízní počasí vypořádali fantasticky: Petr Žáček, který ve své třídě startoval sám, dosáhl 3. místa v absolutním hodnocení všech účastníků a ve druhé závodní jízdě se s historikem zaskvěl absolutně nejrychlejším časem dne! 6. Místa pak dosáhl Aleš Mlejnek - svoji třídu vyhrál. Do Top ten se úžasnými časy a fantastickým devátým místem ještě probojoval Jarda Winter, který taktéž svoji třídu opanoval. Ve své třídě zvítězil i Franta Gruner, který to s BMW musel mít na kluzké trati obzvláště těžké. Pavel Vrátil se musel sklonit pouze před výkony polského jezdce Kurka.
Nedělní závodní den řádně zkomplikovalo znečištěni trati olejem a tak po asi tříhodinové pauze na její úklid se mohlo v odpoledních hodinách závodit pouze v jedné závodní jízdě – ovšem již na suchém povrchu. Zde se již projevily výhody formulového vozu na suché a technické trati - Aleš Mlejnek zvítězil v absolutním pořadí. Petr Žáček dosáhl celkově sedmého času a do Top ten se ještě vešel devátým místem a pěkným časem Franta Gruner . Bohužel technika zazlobila u Jardy Wintera. S vynechávajícím motorem obsadil třetí místo ve své třídě. Naopak Pavel Vrátil vrátil sobotní porážku Kurkovi a svoji třídu vyhrál a v celkovém hodnocení historických vozů se umístil „na bedně“ – po oba dny na třetím místě.
Vstup do sezóny má tedy Liberecká závodnická a spol. famózní! Jelikož se započítávají vždy 3 nejlepší výsledky v jednotlivých třídách, tak z vysokomýtského klání si odváží do týmové trofeje maximální počet bodů!
Děkujeme celému týmu za bojovnost a nasazení a budeme se těšit na další závod, kterým bude náročný a kultovní Zámecký vrch Náměšť nad Oslavou.
Lenka Mlejnková - teammanager