TISKOVÁ ZPRÁVA MZAV Maverick Rescue Euro Cup - ZÁMECKÝ VRCH 4. – 5.5.2019 "ZÁMECKÝ VRCH PATŘIL ŠVORCOVI A FERSTLOVI"
Česko – Rakousko 1:1 - to je výsledek třetího závodu letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu MAVERICK RESCUE EURO CUP 2019. Vítězem sobotního závodu XXXVIII. MANN FILTER Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou se stal český jezdec Roman Švorc, v neděli byl nejlepší Rakušan Christian Ferstl.
Závod na trati dlouhé 2030 metrů vinoucí se kolem náměšťského zámku se uskutečnil společně s LIQUI MOLY Mistrovstvím ČR. Po několika létech byl letošní ročník ovlivněn nepříznivým počasím – chlad a přeháňky, ale přesto klání nejlepších vrchařů si nenechalo ujít každý den několik tisíc diváků.
Na start sobotního závodu se postavilo 58 jezdců, v neděli pak 53 se soudobými vozy a 16 v sobotu a 17 v neděli s historickými vozy. Vedle nepřízně počasí byl sobotní závod ovlivněn i několika haváriemi, po jedné těžké, musel být přerušen na téměř hodinu a tím došlo ke zpoždění harmonogramu a tak došlo k dohodě, že závody obou seriálu budou ukončeny po první jízdě a výsledky budou vyhlášeny jako by se jely kompletně dvě jízdy.
V sobotu nejrychleji zdolal nástrahy trati jezdec z Nového Města nad Metují, Roman Švorc z týmu PGRace czech motorsport na voze Lucchiny P3-96M a zvítězil ve třídě E2/C nad 2000 ccm. Jako jediný zajel čas po jednu minutu a tři sekundy, přesně 1:02,62 min. Na druhém místě dojel Leszek Trzepaczynski z Polska, který v Náměšti nad Oslavou startoval poprvé. Jeho čas byl 1:04,17 min. a byl i nejrychlejší ve třídě E2/C do 2000 ccm s vozem Norma M20F. Třetí skončil s vozem Tatuus Master NT S2000 Rakušan Christian Ferstl, loňský první vícemistr MREC z česko-rakouského týmu SKI Modřice/Mad Racing Power, když zajel čas 1:04,59 min. a to mu také stačilo na druhé místo ve třídě E2/C do 2000 ccm. Radek Kolbábek z Nedvědice z týmu LRT – Profi Performance, loňský druhý vícemistr MREC, se postavil na start závodu letos poprvé až na Zámeckém vrchu. Svůj návrat mohl v prvním závodě oslavit s vozem Ford Sierra 4000 čtvrtým místem absolutně mezi soudobými vozy a vítězstvím ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm. Druhé místo ve stejné třídě za Kolbábkem vybojoval Martin Petr z Lanškrouna, startující v týmu PETR motorsport s vozem VW Golf IV 2.8 Turbo a celkově skončil na pátém místě. Až šesté místo patřilo loňskému celkovému vítězi MREC, Philippu Wilhelmovi z Německa s vozem Norma M20 FC z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power. Ten se letos prozatím potýká s problémy se svým vozem, přesto vybojoval druhé místo ve třídě E2/C nad 2000 ccm. Sedmé místo patřilo Michalu Slováčkovi z týmu LRT-Svijany s vozem Honda Civic Type R, který vyhrál třídu E1 do 2000 ccm. Osmý byl třebíčský jezdec týmu G2 motorsport Pavel Langer, s formulovým vozem AUTOLA 04, který byl i nejrychlejší ve třídě E2/C do 1600 ccm. Deváté místo absolutně patřilo Vilému Kašparovi z Rapotic s vozem Škoda Fabia RS startujícímu v týmu VPK motors a současně byl první ve třídě dvoukolek S1 nad 2000 ccm. Desítku nejrychlejších uzavřel Milan Hrubý z Lanškrouna s vozem Škoda Fabia FR16 týmu Scuderia Motorsport, který zvítězil ve třídě E1 do 1600 ccm.
Program nedělního závodu byl pro oba seriály upraven tak, že se jela jedna jízda tréninková a tři závodní, při čemž jezdcům se započítávaly dva nejlepší časy. Na tento systém bohužel doplatil sobotní vítěz Roman Švorc. První závodní jízda se mu ne zcela vydařila, ve druhé zajel suvereně nejrychlejší čas z celého závodu MZAV MREC – 1:04,59 min. a byl rázem ve hře o druhé absolutní vítězství. Ale jeho technika byla proti, padesát metrů po startu došlo k poruše na motoru a bylo po závodění. Přes tuto smůlu byl Švorc klasifikován na 44. místě a v průběžném pořadí je na třetí příčce se 45 body. Tím se otevřela vítězná brána pro Christiana Ferstla, který po součtu dvou nejlepších časů 2:09,99 min. zvítězil a po třech odjetých podnicích vede v absolutním pořadí s 95 body. Druhý skončil Leszek Trpaczynski a za dvě druhá místa získal celkem 30 bodů je v průběžném pořadí na čtvrtém místě. Na třetí stupínek se prodral Radek Kolbábek, který je po Zámeckém vrchu celkově pátý s 22 body. Posun na čtvrté místo byl výsledek pro Philippa Wilhelma a celkově si připsal body a má jich 16 a už je devátý v celkovém pořadí. Pro páté místo si opět dojel Martin Petr a je na celkovém sedmém místě se 16 body. Za ním na šestém místě byl Michal Slováček, sedmý skončil Pavel Langer. Na osmé místo se propracoval jezdec Teamu Bruntál Vojtěch Macek, startující na voze Škoda 110 R a vyhrál třídu E1 do 1600 ccm. Další dva body za deváté místo získal Vilém Kašpar a má celkem 3 body a patří mu dvacátéčtvrté místo.
Desítku uzavřel jezdec z Humpolce Bohuslav Krejčí na voze Škoda Rapid z týmu KR Škoda pro historik a připsal jeden bod do absolutního pořadí soudobých vozů.
V soutěži historických vozidel po oba dva dny kraloval jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA, který startoval s vozem BMW E30. Jeho sobotní čas byl 1:14,28 min. a když by se tento čas zařadil s jezdci na soudobých vozech, skončil by na celkovém 16. místě. V neděli dosáhl času ze dvou lepších jízd 2:26,72 min. Za šest dojetých závodů získal 107 bodů je první. V obou dnech bylo i na dalších místech stejné pořadí. Druhý skončil Lukáš Krupica z Hodonína na voze Škoda Rapid 136 z týmu Auto Špacír. Průběžně je se 30 body na šestém místě. Třetí příčka patřila Pavlu Vrátilovi z CoraHB Historic racing club Jihlava na voze Opel Kadett GSI, který je se 62 body na druhém místě. Čtvrtý skončil Tomáš Martinek z Ústí nad Orlicí z týmu Martinek Motorsport s vozem Peugeot 205 Mi16 Maxi a tomu patří celkově třetí místo se 60 body. Pětici nejrychlejších historiků uzavřel jezdec z Vílance u Jihlavy Milan Zelený. Ten startoval s voze Škoda 130 LR za Historic racing club Jihlava a prozatím si vyjel 16 bodů a patří mu průběžná devátá příčka.
V hodnocení Lady Trophy určené pro startující ženy, získala v obou závodech prvenství manželka Christiana Ferstla, Sigrid. Ta startovala na prototypu PRC S5 a po Zámeckém vrchu je se 110 body na čele.
Mezi mladými závodníky v Junior Trophy byl v sobotu nejrychlejší Adam Králík z týmu KRALIKTEAM s vozem Citroen Saxo VTS, v nedělním závodě vyhrál Lukáš Nastoupil s vozem Honda CRX z týmu PNTH. V celkovém pořadí je na čele Nastoupil s 87 body a druhý je Králík se 79 body.
Redaktor Jaromír Navrkal
Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2019