Tisková zpráva – po závodě I. GMS Albrechtický kopec 22. – 23. 8. 2020, Albrechtice u Lanškrouna
Pátý víkendový podnik letošních mezinárodních závodů seriálu Maverick Rescue Euro Cup 2020 v závodech automobilů do vrchu, se uskutečnil 22. - 23. srpna 2020 společně s třetím dílem Autoklub Mistrovství ČR automobilů a České Trofeje na čtyři kilometry dlouhé trati I. GMS Albrechtického kopce u Lanškrounu. Do obou seriálů prošlo technickou a administrativní přejímkou dohromady více jak 170 jezdců.
Bohužel již první sobotní tréninková jízda na závod Mistrovství ČR nezačala dobře. Na devátém úseku trati, nedaleko zatáčky U Jeptišek, došlo ve vysoké rychlosti z dosud nezjištěných příčin k těžké havárii Jiřího Lose startujícího na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Bohužel i přes veškerou snahu pořadatelů a záchranných služek přišla vrchařská komunita o věčně usměvavého srdečného přítele a kamaráda.
Po této smutné události byl celý sobotní program závodního víkendu zrušen a vedení závodu se v odpoledních hodinách sešlo se všemi jezdci, kde se společně rozhodli že uctí Jirkovu památku nejlépe tím co měl nejraději a závodní víkend bude pokračovat nedělním závodem. V seznamu startujících však chybělo z piety několik jezdců v obou seriálech. Tento závod se měl původně jet o Pohár hejtmana Pardubického kraje, který ho po této události daroval pořadatelům a dal souhlas s přejmenováním nedělního závodu na Memoriál Jiřího Lose, kde byl pohár věnován nejrychlejšímu jezdci celého závodu. Ten se po předání vrátil pořadateli a bude In memoriam uschován u rodiny Jiřího Lose.
Po absolvování jednoho závodu francouzského mistrovství se vrátil do seriálu MREC vynikající Francouz Sébastien Petit s vozem NOVA Np1-4 Engine Honda. Ten se již ve druhé tréninkové jízdě přiblížil na jednu sekundu k rekordu trati, který vytvořil při loňském obnoveném závodě Miloš Beneš na Oselle FA-30 časem 1:29,48 min. Nakonec byl nejrychlejší v obou závodních jízdách a ve druhé z nich zajel čas 1:28,83 min. a po Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou si Petit připsal další rekord, tentokrát Albrechtického kopce. Pohár za absolutní prvenství po jeho převzetí a s květinami, převezl s ředitelem závodu Alešem Gänsdorferem na místo sobotního neštěstí, kde ho In memoriam věnoval Jiřímu Losovi.
Za Petitem se umístili v hodnocení soudobých vozů na druhém až pátém místě další zahraniční jezdci, tentokrát Rakušané. Druhý skončil Ferdinand Madrian (SKI Modřice/Mad Racing Power – Norma M20FC), třetí Stefan Promok (Drift Team Pongau – Mitsubishi EVO8), na čtvrtém místě skončil Felix Pailer (SKI Modřice/Mad Racing Power – Lancia Delta Integrale) a pátý byl Roland Eder (VW Scirocco). Nejlepším českým jezdcem byl Radek Kolbábek z Nedvědice (LRT-Profi-Performance – Ford Sierra 4000). Sedmé místo patřilo nejstaršímu účastníkovi závodu – Janu Osladilovi (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK – Formule Opel Lotus) a na dalším místě skončil naopak jeden z nejmladších jezdců, teprve dvacetiletý junior Michal Žáček z Křenovic s vozem BMW 130i, který také vyhrál kategorii Junior Trophy. Elitní desítku doplnili dva jezdci na vozech VW – devátý s Golfem IV 2 8x6 Turbo Martin Petr ze Strážné u Lanškrouna, týmu Petr Motorsport a desátý skončil Erich Eder z Rakouska na VW 2000. V hodnocení Junior Trophy za již zmiňovaným Michalem Žáčkem skončil druhý Adam Králík z Říčan u Prahy (Citroen Saxo VTS) a třetí byl Daniel Bartůněk z Brna (Honda Civic). V Lady Trophy si vítězství odvezla Alexandra Divišová (Škoda Octavia) z týmu Pfeifermotorsport) do Ostrovačic u Brna.
Mezi dvaadvacet jezdci startujícími s historickými vozy získal již své šesté letošní prvenství Petr Žáček z Turnova týmu LEGENDY s vozem Audi Sport Quttro S1. Pro druhé místo si dojel s velice rychlým VW Golf GTI David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou z týmu garage flora a na třetím místě skončil Tomáš Homola s BMW E30 týmu SPZ-Vysočina z Jihlavy.
Václav Janík (Nutrend ACCR Czech Team – Norma M20FC Turbo) si z Albrechtic odvezl absolutní prvenství ze závodu Autoklub ČR. Na druhém místě skončil Petr Trnka (ACCR Czech Trnka Racing – Ligier JS53 EVO2 LRM) a trojici nejrychlejších doplnil David Komárek (KRTZ motorsport – McF1 EVO). Pozici nejrychlejší ženy obhájila Kristýna Fillová (KRTZ – Mitsubishi Black 9), která dojela celkově jako devátá. Českou Trofej vyhrál Josef Hlavinka ml. (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK – Tomis 99-04) a mezi jezdci s historickými vozy si prvenství vybojoval Jaroslav Prášek (gt2 motorsport – Chevron B23).
K dalším závodům se sjedou opět jezdci obou dvou seriálů do jihomoravských Diváků nedaleko Hustopečí a to v sobotu 12. a neděli 13. září 2020. Sobotní program bude ještě doplněn závodem Maverick Rescue Slalom – Trophy 2020.
Redaktor: Jaromír Navrkal
Foto: Jiří Navrkal
Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020