Tisková zpráva seriálu Maverick Rescue Euro Cup - XXXVII.Zámecký vrch - Náměšť nad Oslavou 5.-6.5.2018
Alexander Frank dvojnásobným vítězem Zámeckého vrchu.
Součástí letošního XXXVII. Zámeckého vrchu MANN-FILTER 2018 v Náměšti nad Oslavou, byli i jezdci startující v mezinárodním závodě MAVERICK RESCUE EURO CUP 2018. Palmu vítězství z obou závodů 48 soudobých vozů si odvezl do Rakouska jezdec týmu MSC Rottenegg Alexander Frank, startující na sportovním prototypu PRC S4 a současně se stal vítězem třídy sportovních a závodních vozů E2/C do 2000 ccm . Jeho časy se pohybovaly těsně nad jednou minutou, nejrychleji jel v první jízdě nedělního závodu, kdy dosáhl času 1:02,45 min. Hegemonii zahraničních jezdců narušil v sobotním závodě Roman Švorc z PGR Racing teamu, který s vozem Lucchini P3 skončil na druhém místě a zvítězil ve třídě E2/C nad 2000 ccm. Ve druhé nedělní tréninkové jízdě měl problémy se svým vozem a k závodu už nenastoupil. V sobotu skončil v absolutním pořadí na třetím místě německý jezdec Philipp Wilhelm, který jel s vozem Norma M20F a toto umístění zopakoval i v nedělním závodě. Ve třídě E dvojek nad 2000 ccm byl v sobotu druhý a v neděli ji vyhrál. Uvolněné druhé místo po Švorcovi získal v neděli další zahraniční jezdec z Rakouska, Christian Ferstl s formulovým vozem Lola B06, který v sobotu skončil celkově čtvrtý a ve třídě E2 do 2000 ccm byl dvakrát druhý.
Z našich jezdců se v elitní desítce umístili tito jezdci: v sobotu skončil na pátém místě Jaroslav Kašpar na Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu VPK Motors z Kuroslep u Náměště nad Oslavou a ve druhém závodě se posunul na místo čtvrté a dvakrát byl první ve třídě cestovních vozů S1 nad 2000 ccm s pohonem obou náprav. Dvakrát sedmá příčka patřila třebíčskému jezdci z týmu GT2 motorsport Pavlu Langerovi, startující s formulovým vozem Autola 1/04, který současně skončil na prvním místě mezi závodními vozy do 1600 ccm. Se čtyřkolkou VW Golf 2.0 byl úspěšný jezdec z Lanškrouna, Martin Petr. Ten v sobotu skončil na osmém místě, v neděli se posunul o dvě příčky nahoru na místo šesté a zvítězil dvakrát ve třídě E1 nad 2000 ccm s pohonem obou náprav. Vilému Kašparovi na voze Škoda Fabia RS z týmu VPK Motors patřilo v sobotu deváté místo, v neděli skončil na místě osmém a současně vybojoval dvě první místa ve třídě S1 do 2000 ccm. V sobotu uzavřel desítku nejlepších Martin Hort z Lipníku u Třebíče, který startoval s novým vozem Peugeot 106 v týmu Maxspeed a vyhrál ve třídě E1 do 1600 ccm. Nedělní závod pro něho skončil již po první tréninkové jízdě po technických problémech s vozem.Ve druhém závodě se zařadil na deváté místo českobudějovický jezdec Martin Winkler na Nissanu 200 SX a byl nejúspěšnější ve třídě S1 nad 2000 ccm s pohonem obou náprav. S dvojkovým VW Golf se představil Tomáš Kubica z Dolních Domaslavic, kterému v nedělním závodě patřila desátá příčka a dvojí vítězství ve třídě E1 nad 2000 ccm s pohonem jedné nápravy. Nejrychlejší ženou za volantem závodního vozu byla po oba dva dny Rakušanka Sigrid Schoeglerová z týmu Mad Racing Power, která závodila s vozem Formule Renault. V sobotním závodě se umístila na šestém místě, v neděli ji patřilo místo páté a dvakrát byla třetí ve třídě závodních vozů E2/C do 2000 ccm.
Velice zajímavé souboje předvedlo 24 jezdců v kategorii historických automobilů. Tam byl v obou závodech bezkonkurenční Petr Žáček z Turnova, startující za tým LEGENDY.CZ se závodním skvostem, Audi Sport Quattro. Ten dosáhl svého nejrychlejšího času v první nedělní závodní jízdě a ten byl 1:08,96 min. a k absolutním vítězstvím přidal první místa ve třídě cestovních vozů HA 1 nad 2000 ccm. Druhé a třetí místo patřilo dvěma vozům Škoda 130 LR. Hodonínský jezdec Lukáš Krupica z týmu Auto Špacír navázal na třetí místo z úvodního závodu na brněnském Automotodromu a v Náměšti nad Oslavou si dojel pro druhé místo a ve třídě třinácti stovek v sobotu vyhrál a v neděli byl druhý. Třetí absolutně skončil Milan Zelený z Historic racing clubu Jihlava a v nedělním závodě se posunul jezdec z Vilánce u Jihlavy na místo druhé. Ve třídě do 1300 ccm si vzájemně prohodili umístění s Lukášem Krupicou. Na třetí příčce byl v neděli jeho stájový kolega, Pavel Vratil z Jihlavy na voze Opel Kadett Gsi, který si připsal dvakrát první místo ve třídě H1 do 2000 ccm.
Celkově lze hodnotit mezinárodní závod Maverick Rescue Euro Cup 2018 v rámci letošního ročníku Zámeckého vrchu za velice zdařilý a současně poděkovat všem jezdcům za předvedené výkony. Všichni se jistě těší na další klání, které se uskuteční 8. až 10. června na trati mezi Vírem a Bystřicí nad Pernštejnem. Součástí tohoto závodu bude jak mistrovský závod tak i první Autoslalom Maverick Rescue Euro Cup této sezóny.