Tisková zpráva – Závěrečné zhodnocení sezóny série MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022

29.11.2022 20:31

Sobota 15. října 2022 udělala závěrečnou tečku za letošní sérii Mezinárodních závodů automobilů do vrchu – MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022. Devítidílná série měla zahájení v dubnu na brněnském Automotodromu, v květnu se jely dva podniky a to v Náměšti nad Oslavou a Násedlovicích. Stejný počet závodů se uskutečnil v červnu, v Ústí nad Orlicí a Víru. V prázdninovém čase se závodilo ve Vrbně pod Pradědem a Lanškrouně. V září se bojovalo o body v Divákách a závěr byl opět na brněnském Automotodromu.

V průběhu sezóny se celkem, prezentovalo 214 jezdců z čehož bylo 160 na soudobých a 54 na historických automobilech. Body si na své konto připsalo v absolutním hodnocení 87 jezdců, mezi soudobými to bylo 43 jezdců a 36 s historickými automobily. Nejpočetnější startovní pole měl 41. ročník Zámeckého vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde se utkalo o mistrovské body celkově 102 jezdců, druhý nejvyšší počet startujících byl na Albrechtickém kopci v Lanškrounu a to 85 a 77 jich startovalo při podzimním klání na AMD Brno.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – ABSOLUTNÍ POŘADÍ

Absolutním vítězem letošního ročníku Mezinárodních závodů automobilů do vrchu se stal David Komárek na vozidle Mcf1 Evo Komvet. Z osmnácti závodů startoval v šestnácti, čtrnáctkrát vyhrál a dvakrát skončil druhý a jeho celkový zisk byl 630 bodů. Jezdec z Okříšek na Vysočině startoval opět za KRTZ motorsport – KOMVET racing ve třídě E1-3000/2WD, kterou s přehledem vyhrál se ziskem 320 bodů. Druhé místo obsadil loňský absolutní vítěz, brněnský jezdec Jiří Špalek. Ten s vozem Norma M20F EVO Komvet  vyhrál jeden závod, osmkrát byl na druhém místě, pětkrát byl třetí atd. a jeho celkový zisk byl 538 bodů. Špalek startoval za Komvet Racing ve třídě E2/SC+2000, kde devětkrát zvítězil a celkově byl první s 275 body. Jako třetí se umístnila závodnice ze Sudic u Náměště nad Oslavou, startující za KRTZ motorsport – KOMVET racing Kristýna Fillová. Ta si s vozem Mitsubishi EVO Komvet vyjela celkem 468 bodů, když mimo jiné byla čtyřikrát na stupních vítězů za dvě druhá a dvě třetí místa, pětkrát byla čtvrtá a čtyřikrát pátá.

S dvouset bodovým náskokem vyhrála třídu E1+2000/4WD před druhým jezdcem. Čtvrtý skončil s historickým automobilem Audi Sport Quattro S1 turnovský jezdec týmu LEGENDY Petr Žáček. Ten startoval na všech podnicích s výjimkou závěrečného závodu na Automotodromu v Brně , jeho celkový  výsledek  byl 288 bodů.  16 závodů vyhrál v kategorii historiků a stejný počet úspěchů slavil ve třídě HA1+2000 se ziskem 320 bodů. Pětici nejlepších uzavřel první zahraniční jezdec, Rakušan Ferdinand Madrian. Startoval s osvědčenou Normou M20FC McLaren v česko-rakouském týmu SKI Modřice/Mad Racing Power ve třídě E2/SC+2000. V závěrečném hodnocení si celkově vyjel 272 bodů, jeho nejlepším výsledkem bylo jedno vítězství na Albrechtickém kopci, čtyři druhá a dvě třetí místa. Ve třídě skončil se 139 body na druhém místě za vítězným Špalkem.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – SOUDOBÉ AUTOMOBILY

Pořadí na prvních třech místech kopírovalo výsledek absolutního hodnocení. Zvítězil David Komárek, který si za 14 vítězných závodů a dvě druhá místa připsal na své konto 310 bodů. Druhý se umístnil Jiří Špalek s 218 body a třetí byla Kristýna Fillová, která získala 150 bodů. Čtvrtý skončil Ferdinand Madrian jenž si vyjel 112 bodů. Pátým nejúspěšnějším jezdcem byl Lukáš Keller z Mladé Boleslavi, který získal 51 bodů.  Ten startoval s vozem Mitsubishi EVO IX za tým LK Motorsport ve třídě S1+2000/4WD a se 195 body ji s přehledem vyhrál. S dalším vozem Mitsubishi, tentokrát Lancerem WRC 05 skončil na šesté příčce jezdec z Hodkovic nad Mohelkou, Milan Bobek z týmu MB racing team. Ten získal o jeden bod méně než Keller, tedy 50 a ve třídě E1+2000/4WD  jich nasbíral 95 a skončil na druhém místě. Na sedmém místě se umístnil Michal Novický z týmu REC Groups ze Sudoměřic s vozem Ligier JS49 Honda se 48 body. Se ziskem 80 bodů vyhrál třídu E2/SC-2000. Dva vítězné závody na závěr sezóny na brněnském Automotodromu přinesli francouzskému jezdci Sébastienu Petitovi 40 bodů a osmé místo. Jezdec z Villefontaine získal stejný počet bodů i ve třídě E2/SC+2000 a obsadil třetí místo. Deváté místo si vyjel za čtyři závody Pavel Ulman ze Zásady. Startoval s vozem BMW E36 týmu ZRT motorsport Ulman a na své konto si připsal 40 bodů. Ve třídě E1+3000/2WD skončil s 80 body na druhém místě. Desítku nejlepších jezdců se soudobými vozy uzavřel bývalý profesionální hokejista NHL, Ostravák Filip Kuba. Ze čtyř závodů získal 32 bodů s vozem Subaru Sti a šedesátku bodů si připsal ve třídě E1+2000/4WD a obsadil páté místo.  

Prvenství ve třídách mimo již uvedených jezdců získali:

S1-1600   Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport), Ostrava, Peugeot 106 rally – 16 vítězství – 320 bodů

S1-2000   Vilém Kašpar (VPKmotors),  Rapotice,   Škoda Fabia RS – 12 vítězství – 250 bodů

S1+2000/2WD Radek Kolčava (AUTO-KORA),  Okořín, VW Golf Gti – 10 vítězství – 215 bodů

E1-1150 Petr Keňo (PK racing team), Šumperk, Fiat Cinquecento – 8 vítězstv -í 160 bodů

E1-1400  Jiří Filipín (Tužka Racing),  Nemojany, Suzuki Swift GTI – 8 vítězství – 190 bodů

E1-1600  Josef Dohnálek (Tužka Racing), Vřesovice, Citroen C2 VTS – 10 vítězství – 230 bodů

E1-2000 Josef Šrámek (JSR Motorsport), Brno, Alfa Romeo 147 SP - 6 vítězství – 236 bodů

E1+3000/2WD Milan Hrabčík (motor motor racing team), Horka nad Moravou, Peugeot 406 Coupe – 4 vítězství – 157 bodů

E2/SCB Jaroslav Buchar (SBM Motorsport) Slaná u Semil, Formule Kart – 2 vítězství – 40 bodů

E2/SS-1600 Vladislav Helešic (JS Racing), Suchdol nad Odrou, MTX Faster – 5 vítězství – 100 bodů

E2/SC-1600 Petr György (Advantage Motorsport), Bruntál, Formule Faster – 2 vítězství – 40 bodů Nela Grundová (Team PETIT AUTOSPORT), Francie, Nova Proto NP03 – 2 vítězství – 40 bodů – dělené 1. místo

E2/SS-2000 Jan Osladil sen. (AMK Ecce Homo Šternberk v AČR), Náklo, Formule Tatus Renault – 11 vítězství – 250 bodů

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Již podruhé obhájil své absolutní prvenství mezi historiky turnovský jezdec Petr Žáček (LEGENDY) s vozem Audi Sport Quattro S1. Vynechal závěrečný podnik na brněnském Automotodromu, ve zbývajících 16 závodech zvítězil a tak získal celkově 320 bodů. Za stejný počet vítězství a získaných bodů vyhrál suveréně třídu HA1+2000. Na druhém místě se umístil Tomáš Homola z Jihlavy startující opět za tým SPZ-Vysočina s BMW E30. Ten získal 166 bodů, vesměs za druhá a třetí místa. 187 bodů si vyjel ve třídě HA1+2000, když vedle druhých a třetím pořadí si připsal dvě vítězství v závěrečném klání v Brně. Trojici nejlepších historiků doplnil David Šplíchal. Jezdec týmu garage flora z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou, získal 150 bodů za druhá a třetí místa. S vozem VW Golf gti vyhrál s přehledem nejpočetněji obsazenou 17 jezdci třídu HA1-2000, kde mimo jiných umístění 7x vyhrál a jeho bodový zisk byl 225. Rakouský jezdec Thomas Schütz s dalším VW Golf obsadil čtvrté místo se 133 body a s 13 vítězstvími a s 275 body vyhrál třídu HA1-K-1600.   Pětici nejlepších doplnil jezdec týmu Osaka racing, Michal Polehla z Rapotic. S vozem Honda Civic EE9 si vyjel 114 bodů a ve třídě HA1-2000 skončil se stejným ziskem 225 bodů jako vítěz David Šplíchal, na druhém místě. Na šestém místě skončil Petr Toušek (BMW Motorsport) z Břeclavi s BMW E30 M3 se 101 bodem, sedmý byl Jan Krátký (GMS Racing Team) z Bystřece nedaleko Ústí nad Orlicí. Ten startoval s vozem Fiat Ritmo 130 Tc Abarth, s nímž vyhrál dva závěrečné závody na AMD Brno a celkově získal 96 bodů a ve třídě HA1-2000 obsadil čtvrté místo se 146 body. Osmá příčka patřila Janu Šálkovi (Alcore Motorsport) z Těšetic s formulovým vozem Estonia 21, který si vyjel 69 bodů a zvítězil ve třídě HA2/ZST-1600 se 120 body za šest prvenství. Druhým zahraničním jezdcem, který se dostal, do elitní desítky byl Manfred Zöchling z Rakouska s vozem VW Golf Typ 17, který skončil na deváté příčce se ziskem 67 bodů a ve třídě HA1-K-1600 byl druhý se 165 body. Miloš Nováček ze Lhánic u Rapotic uzavřel desítku nejlepších jezdců, když s vozem Honda Civic 4g si vyjel 35 bodů. Jezdec týmu MN Japan racing zcela ovládl třídu HA1-1400 s 266 body.

Prvenství ve třídách mimo již uvedených jezdců získali:

HA1-K-1300 Ján Mesároš (MEŠi), Vinosady – Slovensko, Škoda 120 S – 4 vítězství – 197 bodů

HA1-K+1600 Herbert Neubauer (Historic racing team Austria), Rakousko, Lancia Delta HF Integrale – 8 vítězství  - 160 bodů

HA2 Radek Kostelecký (Kosťa Motor), Třebíč, Ford Van Diemen – 7 vítězství – 182 bodů

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – LADY TROPHY

Celkem jedenáct závodnic startovalo v letošním seriálu Dámského poháru. Prvenství získala a obhájila loňský primát Kristýna Fillová (KRTZ motorsport – KOMVET racing) ze Sudic u Náměště nad Oslavou s vozem Mitsubishi Evo Komvet. Za šestnáct vítězství získala 320 bodů. Druhé místo si připsala na své konto mladá závodnice z Litovle, Vendula Vlasáková z týmu Gt2 s Renault Clio Williams, která má 95 bodů. Za umístění ve dvou úvodních a také závěrečných závodech na brněnském AMD, získala 51 bodů Alexandra Divišová týmu Pfeifermotorsport z Brna a s vozem Škoda Octavia obsadila třetí místo.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – JUNIOR TROPHY

Deset juniorů do věku 20 roků bojovalo o mistrovské body, aby si vítěznou trofej odvezl Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) do Ostravy. Startoval s vozem Peugeot 106 rallye, získal 13 prvenství a celkový počet bodů byl 305. Druhé místo si vyjel Adam Franta (TWR racing) z Brna s vozem Ford Fiesta Mk4. Ten získal celkově 226 bodů. 188 bodů patřilo třetímu v pořadí Michalu Melšovi z Poličky týmu TRT s vozem Toyota MR2.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 – VĚK NEJ.....

O tom, že MHCC je otevřen všem závodníkům a závodnicím je závěrečný bod této zprávy. Nejstarším účastníkem byl německý jezdec Helmut Maier, který v letošním roce dosáhl věku 79 roků.. Startoval s vozem VW Spiess-Golf ve třídě E1-1600, kde skončil na druhém místě se ziskem 210 bodů.

Nejmladší jezdci byli hned dva a to první a druhý v pořadí Junior Trophy, Adam Kowalski a Adam Franta, kteří letos oslavili 16 narozenin.  Mezi ženami to byly o rok starší, tedy sedmnáctileté závodnice Vendula Vlasáková a Nicol Grünerová. 

 

Závěrem, všem Vám děkujeme za vaší letošní účast a budeme se těšit na Vás v sezóně 2023. Za celý organizační tým Maverick Rescue z.s., promotér série a ředitel závodů Aleš Gänsdorfer.

Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal

Foto MZAV MHCC: Jiří Navrkal