Závěrečná tisková zpráva: 20. Slovácký kopec v Násedlovicích vyhrál David Komárek a Michal Novický...
Poprvé v letošní sezóně stanuli na nejvyšším stupni při mezinárodních závodech automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro cup 2018, čeští jezdci. Sobotní závod Slováckého kopce v Násedlovicích vyhrál obhájce loňského prvenství, David Komárek z Okříšek u Třebíče, z Liqui Moly Racing Teamu na voze Norma M20FC EVO, v nedělním závodě byl nejrychlejší Michal Novický ze Sudoměřic týmu REC Group s vozem Ligier JS 49 Honda.
David Komárek se představil po delší pauze zaviněné problémy se závodním vozem. Po sobotním závodě byl s nastavením vozu a vlastním výkonem spokojený. Již v první jízdě překonal svůj loňský rekordní čas, když zajel trať dlouhou 2210 metrů za 54,10 sekundy a ten ještě vylepšil ve druhé jízdě, když dosáhl času 54,02 sekundy a trať projel průměrnou rychlostí 147,17 km/hod. V neděli přišla ráno na řadu tréninková jízda a po startu v motoru Komárkovi Normy něco „zarachotilo“, jak mě sám informoval – pravděpodobně v převodovce a byl konec se závoděním.
Michal Novický v sobotním závodě nestartoval a v nedělním pak naplnil heslo: přijel – viděl – zvítězil. Jako jediný zajel dvakrát čas pod 1 minutu – v první jízdě 59,51 sekundy a ve druhé ještě zrychlil a dosáhl času 59,11 sekundy – průměrná rychlost 134,14 km/hod.
V Násedlovicích poprvé v letošním roce nepustili čeští závodníci na nejvyšší stupeň vítězů zahraniční jezdce, ty odsunuli na další místa. Dvakrát slavil druhé místo Rakušan Ferdinand Madrian z týmu Mad Racing Power na voze Norma M20F a třetí byl také dvakrát Philipp Wilhelm z německého týmu MSC Rottenegg na dalším voze Norma M20F.
Po Slováckém kopci je na čele absolutního pořadí soudobých automobilů Philipp Wilhelm, který si dosud vyjel 105 bodů. Druhé místo si stále drží Rakušan Christian Ferstl s formulovým vozem Tatuus Master (na Slováckém vrchu dojel dvakrát na čtvrtém místě), který má 89 bodů a díky dvěma druhým místům se na třetí pozici probojoval Ferdinand Madrian se 70 body. Za vítězství získali Michal Novický a David Komárek po 20 bodech a v celkovém hodnocení se dostali do nejlepší desítky, na deváté a desáté místo.
Královnou dámského poháru – Lady Trophy - se stala v Násedlovicích Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, která startovalo za KRTZ s vozem Mitsubishi EVO a byla nejrychlejší ve všech jízdách. V sobotu byla druhá Rakušanka Sigrid Schoeglerová s vozem Formule Renault, v neděli pro poruchu vozu v tréninkové jízdě nestartovala. Úspěšnou byla na druhém a třetím místě Lenka Semková z týmu Auto Špacír s vozem Škoda 130 LR.
V Junior Trophy tentokrát vládl pouze v sobotním závodě Michal Žáček z Křenovic s vozem Škoda 125. Po startu do první nedělní závodní jízdy došlo k závadě u jeho automobilu a tím pro něj závod skončil. Úspěšný byl z Maverick Rescue Historic Hillclimb Racing Teamu mladý brněnský jezdec David Vozdecký s formulovým vozem MTX 1-03. Ten v sobotním závodě skončil mezi juniory na druhém místě a v neděli pak vyhrál a k tomu stejné pořadí získal v závodu historických automobilů v kategorii HA2.
Na start obou závodů se v Násedlovicích postavil s vozem Suzuki Swift Stanislav Firtl (rok narození 1945), otec Stanislava Firtla, zakladatele předchůdce těchto mezinárodních automobilových závodů do vrchu, jehož VIII. ročník memoriálu se jel letos. S vozem, který má upraven pouze pro ruční řízení, oba závody se ctí dokončil a zvítězil ve třídě E1 do 1150 ccm.
Mezi jezdci s historickými vozy, kraloval hodonínský jezdec týmu Auto Špacír, Lukáš Krupica s vozem Škoda 130 LR. Ten v sobotu skončil druhý v absolutním pořadí za vítězným Jaroslavem Bucharem, který startoval s formulí Reynard 85f. Na třetím místě skončil v sobotu Milan Zelený z Historic racing clubu Jihlava (Škoda 130 LR). V neděli za Krupicou skončil na druhém místě již zmiňovaný Vozdecký a třetí byl absolutně Pavel Vratil z CoraHB Historic racing clubu Jihlava s vozem Opel Kadett Gsi.
Zajímavé souboje byly po oba dva dny k vidění při druhém podniku letošního seriálu Autoslalom Maverick Rescue Euro Cup 2018. Více jak třicítce startujících dominoval v sobotu Michal Žáček se Škodou 125. Druhý skončil jezdec jihlavského tým SPZ – VYSOČINA Tomáš Homola s BMW E30 a třetí nejúspěšnější byla Kristýna Fillová s Mitsubishi. Z nedělního závodu si prvenství odvezl Lukáš Štelc s Mitsubishi EVO IX, druhá skončila Fillová a třetí pak Homola.
V těchto závodech mohli diváci sledovat zajímavý souboj dvou generací, když k závodu autoslalomu nastoupil s vozem Volvo 480 z týmu AV díly Praha Miroslav Bartoš a s ním jako dablérka jeho vnučka Natálie Štěpánková z Olomouce. V sobotu i neděli skončila Natálie ve třídě AS E1 do 2000 ccm na třetím místě, její dědeček pak byl dvakrát čtvrtý ve stejné třídě.
Seriál mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018 bude pokračovat až po prázdninách 8. září 2018 na kratší trati Ecce Homo jako VI. Šternberský vrch.
Redaktor Jiří Navrkal