Závěrečná tisková zpráva k II. GMS Albrechtickému kopci – Memoriál Jiřího Lose , Maverick Hill Climb Czech - Albrechtice u Lanškrounu 20. – 22. 8. 2021
Za námi je šestý díl letošního seriálu Mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech 2021, které se uskutečnily na trati dlouhé 4,0 km Albrechtického kopce jako Memoriál Jiřího Lose. V úvodu lze konstatovat, že se zcela určitě jednalo o letošní nejkvalitnější závody a to jak po stránce organizační, tak také co do obsazení startovního pole jak jezdců, tak závodních vozů soudobých i historických.
"Již v pátečním odpoledni se uskutečnil pietní akt na místě, kde při loňské první tréninkové jízdě přišel o život po těžké havárii v místech zvaných „U jeptišek“. 44 letý Jiří Los. Bylo odhaleno pamětní místo a následovala dojemná vzpomínka za účasti jezdců, jejich doprovodů a dalších příznivců závodů automobilů do vrchu."
K závodům, nad nimiž převzal záštitu hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, se prezentovalo 101 jezdců na soudobých a 25 na historických automobilech. Nedělní závod z důvodů nepříznivé předpovědi počasí na odpolední období se jel na jednu tréninkovou a tři závodní jízdy, z nichž se do konečných výsledků započítávaly časy dvou nejrychlejších.
Maverick Hill Climb Czech – soudobé automobily
Králem obou víkendových závodů byl Miloš Beneš (GMS Racing Team) z Nového Města nad Metují s vozem Osella FA 30. Ten byl nejrychlejší jak v sobotních dvou jízdách tak i v neděli. V první nedělní jízdě zaznamenal dokonce nejrychlejší čas 1:28,57 min. (průměr 162,52 km/hod.) a překonal loňský rekord francouzského jezdce Sebastiena Petita, který byl 1:28,82 min. – 160,86 km/hod. Za tyto dvě vítězství získal Miloš Beneš 40 bodů a dostal se na celkové osmé místo. Dvakrát druhý skončil jezdec z Opavy-Komárova, Petr Vítek (CLIMART RACING TEAM) s vozem Osella PA 30. Ten má své kontě celkem 50 bodů a patří mu sedmá příčka celkově. O další dvě místa, třetí a čtvrté, se podělili David Komárek (KRTZ motorsport) z Okříšek na voze Mc F1 EVO Komvet a brněnský Jiří Špalek (Eurovrak Racing Team) s Normou M20F Evo. V sobotním závodě byl v obou jízdách rychlejší Komárek a skončil třetí, čtvrtý byl Špalek. V neděli byli v opačném pořadí, oba za svá umístění získali 22 bodů a mají i stejný celkový zisk 143 bodů, oba třikrát zvítězili a o pořadí na prvním a
druhém místě hovoří pro Davida Komárka díky lepším umístěním na druhých místech. Dvě pátá místa si vyjel první zahraniční jezdec, Rakušan Andreas Stollnberger (Team Terschl Austria) s formulovým vozem Dallara 302. Jeho celkový bodový zisk je 105 bodů a patří mu průběžné čtvrté místo. O jedno místo výše, tedy třetí. Patří jeho krajanovi, Ferdinandu Madrianovi (SKI Modřice/Mad Racing Power) s vozem Norma M20FC McLaren, který za odjeté závody získal celkem 108 bodů. Na Albrechtickém kopci si vyjel ze dvou závodů osm bodů za deváté a šesté místo. Dvakrát čtyři body, to byl zisk za dvě sedmá místa pro Michala Novického (REC Group) ze Sudoměřic s vozem Ligier JS49 Honda. Ten celkově získal 93 bodů a udržel si tímto absolutně páté místo. Šesté místo patří se 71 body Zdeňku Chudobovi (Powertti) ze Štěpánova s vozem Norma M20F. Ten v sobotním závodě skončil desátý, v neděli pak devátý. Šesté a osmé místo patřilo Marku Rybníčkovi (Nutrend Czech Team) z Náměště nad Oslavou. Ten opět představil letošní novinku KTM X-BOW GTX, se kterou si celkově vyjel 35 bodů a je na devátém místě. Tři body do celkového pořadí si připsal za sobotní osmé místo Josef Hlavinka mladší (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK) s vozem Tomis 99-04. V nedělním závodě body nezískal, pro technickou závadu nedokončil úvodní jízdu a k dalším dvěma již nenastoupil. V celkovém pořadí mu s 21 body patří jedenácté místo. První bod si připsal letos na své konto v absolutním hodnocení za desáté místo v nedělním závodě Ivo Krampota ze Vsetína s vozem BMW M3 E36, v sobotu skončil na jedenáctém místě.
Maverick Hill Climb Czech – historické automobily
Jezdeckému poli pětadvaceti startujících historických vozů vévodily dvě audiny za jejichž volanty byli Petr Žáček (LEGENDY) z Turnova a Jiří Figl (Speedy-motorsport) z Prahy. Žáček byl nejrychlejší ve všech čtyřech jízdách, Figlovi patřila vždy druhá místa. Petru Žáčkovi přibylo na konto 40 bodů a celkově jich má 192 a je nadále suverénem mezi historiky. Jiřímu Figlovi patří čtvrté místo s 87 body. V sobotu pěkné třetí místo, v neděli havárie v první jízdě, to je výsledek Miloše Zmeškala (Zmeškal Motorsport) z Bedihoště s formulovým vozem Ralt 032. I přes nedělní výpadek si udržel třetí pozici se 109 body. Dvě „bramborové medaile“ si z Lanškrouna odvezl jezdec jihlavského týmu Tomáš Homola (SPZ-VYSOČINA) s vozem BMW E30. Nemusel však smutnit neboť získal
za své výkony 20 bodů, celkově jich má 115 a patří mu krásná druhá příčka celkového hodnocení. Úspěšný byl víkend pro Petra Touška (Miller Oils) z Břeclavi, který byl v sobotním klání na pátém místě a v neděli vystoupil na třetí místo stupňů vítězů. Připsal si 20 bodů a se 76 mu patří pátá pozice.
Maverick Hill Climb Czech – Lady Trophy
Dámská trofej měla na startu pět závodnic. O prvenství se podělily Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou s vozem Mitsubishi HULK 9, vyhrála sobotní závod a Tereza Machová (RTM-Motorsport) z Nového Města nad Metují s Normou M20F. Filová získal ještě v neděli druhé místo a celkově má 225 bodů a pevně drží vedoucí pozici. Machová si připsala 20 bodů neboť sobotní závod pro ni skončil nedlouho po startu. Přesto má 87 bodů a patří ji druhé místo. Tentokrát se dařilo rakouské závodnici Sigrid Ferstlové (SKI Modřice/Mad Racing Power) s vozem F – Tatuus Master. Ta obsadila druhé a třetí místo, získala dvacet sedm bodů a s celkově se 76 body se posunula na třetí místo. Za historicky třetí a páté místo si připsala na své konto 20 bodů Pavlína Havlová (Patera Motorsport) ze Želivska nedaleko Březové nad Svitavou s vozem Fiat 127 po Emilu Jansovi. Celkově má na svém kontě 47 bodů a je pátá. Prvních deset bodů za nedělní čtvrté místo získala Pavlína Kožmínová (Auto Kožmín) z Prahy s vozem VW Polo.
Maverick Hill Climb – Junior Trophy
Čtyři junioři si připsali body za výsledky na Albrechtickém kopci. Nejvíce, 40 bodů, za dva vítězné závody si připsal vedoucí jezdec seriálu, Lukáš Nastoupil (PNTH) z Olomouce s vozem Honda CRX a nadále kraluje s 227 body. Dvakrát patnáct bodů si připsal Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) z Polanky nad Odrou nedaleko Ostravy s vozem Peugeot 106 rallye. Je na druhém místě, když bodoval ve všech závodech a získal 135 bodů. O třetí a čtvrtou příčku se podělili Adam Franta (TWR racing) z Brna s Ford Fiestou Mk4 a Pavlína Havlová. Franta ziskem 22 bodů se dostal na třetí místo s 86 body. Havlová si také vyjela 22 bodů a posunula se z deváté pozice na pátou a má celkem 40 bodů.
Seriál vrchařů bude pokračovat předposledním podnikem PRAMOS XVI. Divácká 13 nedaleko jihomoravských Hustopečí. Závody se uskuteční na trati dlouhé 2,4 km 10. až 12. září 2021 společně se závody slalomářů.
Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal, foto Jiří Navrkal