Závěrečná tisková zpráva k mezinárodnímu seriálu MZAV Maverick Rescue MRS – TROPHY 2020
Pátým podnikem na brněnském Automotodromu měl být ukončen 17. října letošní seriál MZAV Maverick Rescue MRS – TROPHY 2020 ve slalomu společně se závody MZAV MREC a Mistrovstvím ČR do vrchu. Novým výskytem druhé vlny nemoci COVID-19, byl termín závodu přeložen na 8. listopadu. Na základě následného vyhlášení nouzového stavu a opatření vlády ČR proti šíření této nemoci, byl dne 2. 11. 2020 závod zrušen a tím byla ukončena letošní sezóna automobilových závodů.
Celkem 76 jezdcům se soudobými a historickými automobily se postavilo na start čtyř podniků, z nichž se body započítávaly do konečného pořadí. Závody se jely v nelehké době, kdy stále platila určitá omezení z důvodů první vlny pandemie a pořadatelé je museli dodržovat a to jak pro ochranu jezdců tak i diváků.
Jejich uskutečnění bylo výsledkem vysoce namáhavého a profesionálního přístupu promotéra a pořadatelů seriálu. Úvod obstaral samostatný slalomový závod 6. 6. na Polygonu Automotodromu Brno, pokračování bylo na 3. Vírských serpentinách (20. - 21. 6.). Třetím byl 22. Slovácký kopec a IX. Memoriál Stanislava Firtla v Násedlovicích a o závěr se pak postarala jedním závodem PRAMOS XV. Divácká 13 (12. 9.) v jihomoravských Divákách u Hustopečí.
V absolutním pořadí si umístění mezi elitní desítkou z loňského roku zopakovali pouze tři jezdci. Všem „vypálil rybník“ mladý pardubický jezdec stáje MN Racing, Marek Novák. Po loňské desáté příčce (za dvojnásobné vítězství na Polygonu AMD Brno), letošní ročník s přehledem vyhrál. Se speciálem Kartcross Kamikaz 3 Honda, obhájil dvojnásobné prvenství na Polygonu, dvakrát vyhrál v Násedlovicích a k tomu přidal druhé a páté místo na Vírských serpentinách a s 223 body zvítězil absolutně a dále si připsal na své konto 115 bodů za něž se stal i vítězem třídy AS – E2/C do 1600 ccm. Druhý v celkovém hodnocení skončil Radek Neveselý z týmu Garage z Hostěnic nedaleko Brna se ziskem 206 bodů, když získal jedno vítězství v Divákách, dál byl dvakrát druhý a dvakrát třetí. Ten startoval v úvodním podniku s vozem VW, další pak absolvoval se Seatem Leon. Prvenství si připsal ve třídě AS – S1 dvoukolek nad 2000 ccm se ziskem 130 bodů. Trojici nejlepších doplnil Petr Türk (TR motorsport – Borotín). Ten pro tuto sezónu přezbrojil techniku, nahradil stárnoucí Škodu Felicii vozem Subaru Impreza WRX STI a s ním si vyjel 182 bodů a skončil na skvělém třetím místě a se 106 body vyhrál třídu AS – E1 nad 2000 ccm. Na čtvrtém místě se umístil první z Cupaků, Michal s Kartcrossem Suzuki Gsxr 600 se 160 body z Rajhrad motors racing teamu, 85 bodů nasbíral ve třídě AS - E2/C do 1600 ccm což mu stačilo na zisk druhého místa. Lubomír Vymětal (LR car - Vinory) s vozem BMW M3 vybojoval celkem 144 bodů a patřila mu pátá pozice a se 79 body skončil druhý ve třídě AS – E1 nad 2000 ccm. Šesté místo patří druhému Cupákovi, Martinovi, který startoval se stejným strojem jako jeho bratr a ten si vyjel 136 bodů, ve třídě SA - E2/C do 1600 ccm skončil se 63 body třetí. Sedmý, Jaroslav Pienčík ze slovenské Senice týmu JPRacing s Hondou Civic byl druhým jezdcem, který po loňském šestém místě se i letos dostal do elitní desítky. Získal 104 body, ve třídě AS – E1 do 1600 ccm pak 85 bodů a stal se jejím vítězem. Loni pátý celkově, letos osmý, to je výsledek brněnského jezdce Lukáše Štelce týmu Kotouč gearboxes s vozem Mitsubishi EVO 9. Jeho zisk byl 102 bodů, ve třídě AS – E1 nad 2000 ccm pak 60 bodů a umístil se na čtvrtém místě. Devátý celkově skončil Matěj Řemínek z AC Choceň s vozem Seat Leon s 84 body a ve třídě AS – S1 nad 2000 ccm dvoukolek byl druhý se 79 body. Desítku nejlepších uzavřel Jiří Hybášek z Okříšek týmu Komvet racing, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Jel jen jediný podnik ve Víru, kde oba závody vyhrál, získal 80 bodů a za vítězství ve třídě AS – S1 nad 2000 ccm čtyřkolek si připsal 40 bodů a skončil ve třídě druhý.
Ze třinácti jezdců startujících s historickými vozy se v celkovém hodnocení umístil nejlépe nestor slovenských vrchů, bratislavský jezdec Laco Kozman z O.L. Sportline Racing Teamu s vozem VW Scirocco 1. Za patnácté místo absolutně v Divákách získal 8 bodů a skončil jako jediný z historiků mezi jezdci, kteří bodovali na 38. místě.
MRS-TROPHY dámskou trofej vyhrála mezi sedmičkou startujících žen s převahou olomoucká jezdkyně Natálie Štěpánková z týmu AV Díly Praha s vozem Volvo 480, když bodovala ve všech závodech (čtyřikrát zvítězila, dvakrát byla druhá a jednou čtvrtá) a získala 120 bodů. Se 78 body skončila druhá v pořadí Lenka Hrubanová z Třebíče ze Skalda racingu s vozem Peugeot 206cc a na třetím místě byla Alexandra Divišová z Ostrovačic u Brna. Ta startovala s vozem Renault Clio v týmu Pfeifermotorsport a celkově si vyjela 55 bodů.
V juniorské trofeji MRS-TROPHY byl nejlepší Adam Králík z Říčan u Prahy s vozem Citroen Saxo VTS, který získal rovnou stovku bodů. Druhý byl brněnský jezdec týmu TWR-racing Adam Franta s Fordem Fiesta, který si připsal 75 bodů. Trojici nejlepších doplnil Tomáš Sulek z Hvozdnice se speciál Kartcross Honda CBR RR600, který si vyjel celkem 40 bodů.
A kdo vyhrál v jednotlivých třídách, které nebyly uvedeny v textu?
AS – S1 nad 2000 ccm čtyřkolek Vladimír Řehák (Řehyteam valachia – Krhová) Subaru Impreza 60 bodů, AS – S1 do 1600 ccm Zdeněk Podpěra (Skalda racing – Náměšť nad Oslavou) Citroen C2 Vts 104 body, AS – S1 do 2000 ccm Petr Toušek (Best Tires – Břeclav) BMW E30 115 bodů, AS – E1 do 1400 ccm Michal Kurbel (KOVO MK – Cigel – Slovensko) Škoda 125 - 100 bodů (5x první místo), AS – E1 do 2000 ccm Miroslav Král (RTM Mohelnice) VW Golf IV 101 bodů.
Ve třídách historických automobilů vyhráli:
AS – HA1 do 1300 ccm Jaromír Klein (KF motorsport – Brno) Škoda 100, 75 bodů, AS – HA1 do 2000 ccm Radim Liska (Racing Team 1 – Ostrava) BMW E36, 55 bodů, AS – HA1 nad 2000 ccm Luboš Sázava (PGRace Czech Motorsport – Hlinsko) Porsche 911, 95 bodů, AS – HA1 Veterán Patrik Bauer (Bauer racing team – Hodonín) VW 11 Brouk, 100 bodů, AS – HA2 Jaroslav Heligr (Doudleby nad Orlicí) MTX 1-01, 80 bodů.
Slovo ředitele a promotéra Maverick Rescue z.s. Aleše Gänsdorfera:
Slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců seriálu se letos neuskuteční v plánovaném termínu a je přesunuto na rok 2021. O termínu budou jezdci včas informováni. Promotér, ředitel a organizační výbor Maverick Rescue z.s., děkují všem jezdcům, týmům a všem, kteří se na uspořádání závodů podíleli za přízeň a podporu v této nelehké době. A na všechny se moc těšíme v nadcházející sezóně 2021. Všem Vám přeji hlavně pevné zdraví!
Redaktor: Jaromír Navrkal
Foto: Jiří Navrkal
Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue MRS-TROPHY 2020