Závěrečná tisková zpráva – Návrat na Vrbenský vrch 2020 – Vrbno pod Pradědem – MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020 a Autoklub Mistrovství ZAV ČR 2020
Po dlouhých osmy létech se dočkali fanoušci automobilového sportu, když se o víkendu 4. a 5. července 2020 opět rozburácely motory závodních automobilů při závodě do Vrbenského vrchu ve Vrbně pod Pradědem. Na trať dlouhou 2600 metrů vedoucí nad rozcestím nad Karlovicemi směrem na Pustou Rudnou se vydala stovka startujících jezdců ve dvou seriálech – MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020 a Autoklub Mistrovství České republiky 2020.
Překvapení připravil pro všechny diváky a jezdce promotér závodů Aleš Gänsdorfer, když na jeho pozvání přijel jako pozorovatel sympatický mnohonásobný mistr Francie a účastník závodů Mistrovství Evropy, Sebastian Petit. Jeho hlavním úkolem bylo zjistit a zdokumentovat pro další zahraniční jezdce, kteří projevili zájem o start na některých z dalších závodů v naší republice, bezpečnostní zajištění tratí závodů do vrchu.
Na startu druhého víkendového závodu se prezentovalo celkem 46 jezdců, z nich bylo 12, kteří jeli s historickými automobily. Tentokrát oproti úvodnímu podniku ve Víru, chyběla na startu početná skupinu jezdců z Rakouska, jmenovitě týmu SKI Modřice/Mad Racing Power. Přesto si vítěznou trofej z obou závodů odvezl jediný účastník uvedeného týmu a to Ferdinand Madrian na voze Norma M20FC. Zvítězil dvakrát v absolutním hodnocení, dvakrát byl nejrychlejší mezi jezdci se soudobými vozy a dvojité vítězství si připsal ve třídě E2/C nad 2000 ccm. Za tyto výsledky získal velký příděl bodů, které ho poslaly na celkovou vedoucí pozici se 147 body, mezi jezdci se soudobými vozy má na prvním místě 67 bodů a ve třídě jich má 80. O druhou a třetí příčku se mezi sebou podělil Rakušan Erich Eder s VW 2000 (v sobotu druhý, v neděli třetí) s téměř domácím Petrem Györgym z týmu Advantage Motorsport Bruntál s vozem Formule König. Eder má v hodnocení soudobých vozů 27 bodů, stejně tak i György a společně s Kristýnou Fillovou se dělí o čtvrté až šesté místo. Podobně se podělili mezi sebou Michal Žáček z Křenovic s vozem BMW 130i a třebíčský Milan Motálek z týmu Komvet racing s vozem Mitsubishi Lancer VII, o čtvrtá a pátá místa. Žáčkovi patří v absolutním hodnocení druhé místo se 110 body, mezi soudobými vozy je třetí s 36 body, Motálek je s 26 body na sedmé příčce. Také o šesté a sedmé místo se v obou závodech podělili dva jezdci, Jiří Kopeček (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK – Opel Lotus 2000 – v sobotu šestý, v neděli sedmý) a David Borkovec (CarLab Drásov – Škoda Fabia TDi – v sobotu sedmý a v neděli šestý). Tomu patří osmé místo se 17 body, Kopeček je jedenáctý s 10 body. Osmé a desáté místo si vyjel domácí jezdec týmu AMK Vrbno pod Pradědem, Martin Pleva se Škodou 100. Ten je se 4 body na čtrnáctém místě. Deváté a osmé místo patřilo Janu Osladilovi (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK – Formule Opel Lotus). Ten si ke dvěma bodům z Víru připsal dalších pět, celkem jich má sedm a je na dvanáctém místě. K sobotnímu desátému místu přidal v neděli deváté pořadí Pavel Šebesta (EXTRAVÝFUK Racing Team – Suzuki Swift GTi) a za tato umístění získal celkem tři body a patří mu šestnácté místo.
Mezi historiky kraloval jezdec z Turnova, Pavel Žáček týmu LEGENDY s vozem Audi Sport Quattro S1. Ten v absolutním pořadí bez rozdílu si v sobotu vyjel druhé místo a v neděli byl třetí. Celkově má 99 bodů a patří mu třetí místo, v kategorii historických vozů je na čele s 67 body. Druhý z velkých favoritů, jihlavský jezdec Tomáš Homola z týmu SPZ-VYSOČINA s vozem BMW E30 si v sobotním závodě dojel pro druhé místo a v neděli bohužel po první jízdě musel ze závodu odstoupit. Přesto si udržel druhou příčku se ziskem 42 bodů. Dvě třetí místa si vyjel Lukáš Dorinský s vozem VW Golf mk2 Star racing teamu z Broumova. Ke 4 bodům z Víru si připsal dvakrát 12 bodů s celkovým počtem 28 bodů se posunul na čtvrté místo. V sobotu čtvrté a v neděli druhé pořadí, to byl výsledek patřící rakouskému jezdci Franzovi Haidovi z klubu MSC Mühlbach startujícímu s vozem BMW E30 325ix, který je s 25 body pátém místě. Jeho týmový kolega Thomas Schütz s Renaultem 5 Alpina skončil na pátém a čtvrtém místě a v celkovém hodnocení je na šesté příčce také s 25 body. Sobotní šesté a nedělní páté místo vyneslo 14 bodů jezdci domácího AMK Vrbno pod Pradědem Pavlu Konfalovi, startujícímu s vozem Opel Kadet, který je celkově osmý.
Po dvou vítězstvích v úvodním víkendovém závodě ve Víru si připsal na své konto další dvě vítězství v Junior Trophy Michal Žáček a upevnil si vedoucí pozici mezi juniory do 20 let s 80 body. Také pořadí jezdců na druhém a třetím místě byla totožná. Druhý skončil Adam Králík (Králíkteam – Citroen Saxo VTS), třetí byl Filip Furiš (Alcore Motorsport – Peugeot 205 GTI) a čtvrtý skončil v sobotním závodě Michal Melša (TRT Polička – Toyota MR2), v neděli v závodě nestartoval. V průběžném pořadí je na druhém místě Adam Králík s 57 body, 44 bodů si vyjezdil Filip Furiš a patří mu třetí místo. Lady Trophy nebyla tentokrát z důvodu, že nestartovala žádná žena, vypsána.
V samostatných závodech seriálu Autoklub Mistrovství České republiky soudobých automobilů vyhrál dvakrát Miloš Beneš (GMS Racingteam – Osella FA30), který v každé závodní jízdě pokořil dosavadní rekord trati z roku 2011. Ten se nakonec zastavil na nejrychlejším čase 1:07,68 min., který zajel v první jízdě nedělního závodu. Druhá místa získal Petr Trnka (ACCR Czech Trnka Racing – Ligier JS53 EVO02 LRM) a třetí místa patřila Davidu Komárkovi (KRTZ Motorsport – McLaren F1 EVO).
Příští závody obou seriálů, MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020 i Autoklub Mistrovství České republiky, se uskuteční ve dnech 17. až 19. července 2020 na trati XXXIX. ročníku Zámeckého vrchu MANN-FILTER v Náměšti nad Oslavou.
Redaktor Jaromír Navrkal
Foto: Tomáš Tichý
Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020