Závěrečná tisková zpráva o sezóně mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cupu 2020

30.11.2020 09:13

Šest dvoudenních podniků měl letos v upraveném kalendáři seriál mezinárodních závodů automobil do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2020. Také ten byl ovlivněn opatřeními proti šíření nemoci COVID-19, přesto si jezdci zcela určitě dobře zazávodili.

V něm se celkově postavilo na start 156 jezdců se soudobými a historickými automobily, byl zahájen ve druhé polovině června na trati mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem závodem 3. Vírské serpentiny. O prvním červencovém víkendu se utkali jezdci na Vrbenském vrchu společně s jezdci seriálu Autoklub Mistrovství ČR ve Vrbně pod Pradědem. Stejné obsazení měl MANN-FILTER XXXIX. Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou v polovině července. Týden na to jeli pouze Maverici na 22. Slováckém kopci a IX. Memoriálu Stanislava Firtla v Násedlovicích nedaleko Kyjova. Po měsíční přestávce se sjeli jezdci MREC a MČR na I. GMS Albrechtický vrch v Lanškrouně a závěr se uskutečnil na trati PRAMOS XV. Divácké 13 v Divákách u Hustopečí. Bohužel se letos jarní ani podzimní závody se neuskutečnily na trati Masarykova brněnského automotodromu, důvodem byly opatření proti šíření nemoci COVID-19. Přesto je třeba zdůraznit hned v úvodu, že se jednalo o téměř heroický výkon promotéra a pořadatelů z Maverick Rescue z.s., kterým se podařilo ve velice složité době uspořádat výše jmenované závody.

Letošní seriál byl také zvláštní tím, že bylo zrušeno Mistrovství Evropy v závodech do vrchu a také v několika státech byly zakázány veškeré sportovní akce, tudíž i motoristické závody. A tak došlo např. k tomu, že do Vrbna pod Pradědem přijel za promotérem MREC Alešem Gänsdorferem, jeden z předních a nejrychlejších jezdců ME a několikanásobný mistr Francie Sébastien Petit. Ten přijel sondovat bezpečnostní situaci při závodech v ČR a také o možnosti případného startu v některém z následujících závodů. A tak se stalo, že se Petit s novým vozem Nova Np01-4 Fugina Honda poprvé představil na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde se mu podařilo ve druhé nedělní jízdě překonat dosavadní rekord Miloše Beneše (53,28 sekundy) z roku 2018, famózním časem 51,92 sekundy a oba náměšťské závody vyhrál. Podruhé se objevil na startu I. GMS Albrechtického kopce. Tam se jel pouze nedělní závod a to z důvodu tragické havárie v sobotní úvodní tréninkové jízdě Jiřího Lose. V něm opět dominoval Petit a i tady překonal rekord trati časem 1:28,83 minuty a závod vyhrál. Na dalších podnicích již nestartoval a  v celkovém pořadí kategorie soudobých automobilů se umístil na páté příčce se ziskem 60 bodů a druhý skončil ve třídě E2/C nad 2000 ccm se stejným počtem bodů. Problém měli také jezdci z Rakouska, kde se žádný závod nekonal a tak se vedle svých krajanů, kteří startovali již v předešlých ročnících, se představila celá plejáda jezdců. Někteří z nich svými výsledky a bodovými zisky se probojovali do desítky nejlepších startujících jezdců jak se soudobými tak i historickými vozy.

V letošním ročníku MREC dominoval Ferdinand Madrian

Palmu vítězství v absolutním pořadí bez rozdílů zda se jednalo o vozy soudobé či historické získal Ferdinan Madrian z Rakouska (Norma M20FC) s 335 body, druhý skončil s historikem Petr Žáček (Audi Sport Quattro S1) s 241 bodem a třetí byl další Rakušan Stefan Promok (Mitsubishi EVO 8) s 228 body.

V celkovém pořadí ze 108 startujících jezdců se soudobými vozy si prvenství do Rakouska odvezl Ferdinand Madrian z česko-rakouského týmu SKI Modřice/Mad Racing Power, který za čtyři vítězné závody a pět druhých míst získal celkem 155 bodů a  se 175 body vyhrál třídu E2/C nad 2000 ccm.  S 88 body na druhém místě skončil Stefan Promok a zvítězil ve třídě E1 čtyřkolek nad 2000 ccm. Třetí se umístil David Komárek z Okříšek, startující prvořadě v Mistrovství ČR v barvách KRTZ. Ten se snažil o co nejvíce startů, aby mohl testovat vůz Mc F1 EVO. Komárek získal 80 bodů za čtyři vítězství – 2x Vírské serpentiny a 2x Slovácký kopec. Za tato umístění si ještě připsal druhé místo ve třídě E1 nad 2000 ccm s 80 body. Čtvrtý byl nejstarší účastník a nestárnoucí nestor závodů do vrchu, Rakušan Felix Pailer (SKI Modřice/Mad Racing Power), startující na super rychlé Lancii Delta Integrale. Ten si vyjel celkově 63 bodů, ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm skončil se 105 body na druhém místě. Pátý byl již uvedený Francouz Petit, šesté místo patřilo nejrychlejšímu z juniorů, Michalu Žáčkovi z Křenovic s vozem BMW 130i, který si vyjel 60 bodů a s přehledem vyhrál třídu E1 dvoukolek nad 2000 ccm se 170 body. Na sedmém místě celkově skončila nejrychlejší jezdkyně, Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, která letos startovala v týmu KRTZ s osvědčeným Mitsubishi Black 9. Získala 49 bodů a na třetím místě byla ve třídě čtyřkolek E1 nad 2000 ccm se 75 body. Osmé místo si se 45 body vyjel rakouský jezdec Erich Eder. K tomu umístění a ke druhému místu ve třídě E1 do 2000 ccm, kde získal 120 bodů ho dovezl velice rychlý VW 2000. Devátý skončil jezdec z Třebíče Milan Motálek, startující s vozem Mitsubishi Lancer VII v týmu Komvet racing. Ten získal celkově 43 body a za devět vítězství byl první ve třídě E1 nad 2000 ccm čtyřkolek ziskem 180 bodů. Desítku nejlepších uzavřel Radek Kolbábek z týmu LRT-Profi-Performance z Nedvědice s vozem Ford Sierra 4000. Čtyřicet bodů získal do celkového hodnocení a šedesát jich pak měl ve třídě E1 čtyřkolek nad 2000 ccm a to pro něj znamenalo čtvrté místo.

Petr Žáček byl suverénem mezi historiky

Mezi 48 jezdci s historickými vozy kraloval s vozem Audi Sport Quattro S1 Petr Žáček z Turnova týmu LEGENDY. Se super rychlou Audinou si vyjel osm prvenství, jednou byl druhý a za to získal 175 bodů a suverénní prvenství získal i ve třídě HA1 nad 2000 ccm se 180 body. Na druhém místě skončil obhájce loňského prvenství, jihlavský Tomáš Homola s vozem BMW E30 týmu SPZ-Vysočina. Tomu se v letošní sezóně dařilo o něco hůře, získal 118 bodů do celkového hodnocení a druhý skončil také ve třídě HA nad 2000 ccm se 140 body. Do trojice nejlepších se vešel rakouský jezdec týmu MSC Mühlbachl Franz Haidn, který sedlal BMW E30 325ix s nímž si vyjel 76 bodů a byl také třetí ve třídě HA1 nad 2000 ccm se 114 body. Velký posun proti předcházejícímu roku udělal David Šplíchal, který loni byl celkově desátý, letos vybojoval čtvrté místo se 65 body. Jezdec z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou týmu garage flora startoval opět s vozem VW Golf GTI s nímž obsadil ještě druhé místo ve třídě HA1 do 2000 ccm se 137 body. Pětici nejrychlejších doplnil Lukáš Dorinský, který se na tento post posunul z loňského jedenáctého místa. Celkový zisk 63 bodů si jezdec z Broumova Star racing teamu vyjel s vozem VW Golf mk2 a skončil na prvním místě třídy HA1 do 2000 ccm se 139 body.

  

LADY TROPHY patří Kristýně Fillové

Mezi šesticí ženami, které se zúčastnily letošního seriálu si vítězství vybojovala Kristýna Filová ze Sudic u Náměště nad Oslavou, startovala za KRTZ s vozem Mitsubishi Black 9 a vyjela si čtyři vítězství (dvakrát Vírské serpentiny a dvakrát Slovácký kopec) za něž získala 80 bodů. Druhé místo patří Janě Kazdové z Kněžic nedaleko Jihlavy, týmu Dohnal Motorsport, která s vozem Citroen C2 získala celkem 67 bodů. Ty vybojovala za dva vítězné závody na Zámeckém vrchu, ve Víru byla jednou druhá a jednou třetí. Z týmu Auto Špacír skončila na třetím místě Lenka Semková z Hrušek u Břeclavi. Ta startovala pouze jednou a to na Slováckém kopci v Násedlovicích se Škodou 130LR/H a získala 30 bodů za dvě druhá místa.

Michal Žáček byl nejlepší v JUNIOR TROPHY

Suveréním vítězem juniorského klání se stal Michal Žáček z Křenovic, který v průběhu seriálu nepoznal jiné umístění než vítězství. Při započítání devíti závodů z jedenácti, získal 180 bodů. K tomuto vítězství ho dovezl jeho superrychlé BMW 130i. Druhý v pořadí  skončil Adam Králík s vozem Citroen Saxo VTS týmu Králíkteam z Říčan u Praha. Také on se postavil devětkrát na stupně vítězů za druhé místo a na své konto si připsal 135 bodů. Třetí ze šestice juniorů skončil Filip Furiš z týmu Alcore Motorsport s vozem Peugeot 205 GTI, který si vyjel 104 body za sedm třetích a dvě čtvrtá místa.

Kdo vyhrál ve třídách mezi soudobými vozy, které nebyly uvedeny v textu

S 1 – 1600 ccm Adam Králík (Králík team – Říčany u Prahy) Citroen Saxo VTS 165 bodů, S1 – 2000 ccm Michal Maďar (LRT – Slovensko, Bajč nedaleko Komárna) Ford Focus 100 bodů, S1 + 2000 ccm/2WD Vilém Kašpar (VPK motors – Rapotice) Škoda Fabia RS 160 bodů, E1 – 1150 ccm Petr Keňo (Pk racing team – Šumperk) Fiat Cinquecento 80 bodů, E1 – 1400 ccm Petr Vavroch (Huricane Motorsport – Šternberk) VW Polo FOX 116 bodů, E1 – 1600 ccm Vojtěch Macek (Advantage Motorsport – Bruntál) Škoda 110 R 160 bodů, E1 – 2000 ccm David Borkovec (CarLab – Drásov) Škoda Fabia TDI 123 bodů, E2/C – 1600 ccm Petr György (Advantage Motorsport – Bruntál) Formule König 127 bodů, E2/C – 2000 ccm Jan Osladil (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK) Formule Opel Lotus 160 bodů, E2/SCB Ondřej Váchal (Kocour racing team – Domažlice) Formule Kart Kawasaki 20 bodů.

Kdo byl nejlepší ve třídách mezi historiky

HA1  - 1300 ccm Milan Zelený (Historic Racing Club Jihlava – Vílanec u Jihlavy) Škoda 130 LR 60 bodů, HA1 – K – 1300 ccm Emil Jansa (Avion Team – Ústí nad Orlicí) Fiat 127 Sport 135 bodů – in memoriam, HA1 – K - 1600 ccm Thomas Schütz (MSC Mühlbach – Rakousko) Renault 5 Alpine 175 bodů, HA1 – K + 1600 ccm Herbert Neubauer (Historic Racing Team Austria – Rakousko) Lancia Delta Integrale 120 bodů, HA2/ZST – 1600 ccm Pavel Kopeček (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK) Formule Easter MTX 1-02 40 bodů, HA2 Christian Rutter (Rakousko) PRC S2000 60 bodů.

Závěrečné slovo ředitele a promotéra Maverick Rescue z.s. Aleše Gänsdorfera

Slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců seriálu se letos neuskuteční v plánovaném termínu a je přesunuto na rok 2021. O termínu budou jezdci včas informováni. Promotér, ředitel a organizační výbor Maverick Rescue z. s. děkuje  jezdcům, týmům a všem, kteří se na uspořádání závodů podíleli za přízeň a podporu v této nelehké době. Na všechny se moc těšíme v nadcházející sezóně 2021. Všem Vám přeji hlavně hodně pevného zdraví.

Redaktor: Jaromír Navrkal

Foto: Jiří Navrkal

Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020