Závěrečná tisková zpráva – OHLÉDNUTÍ ZAV MAVERICK RESCUE EURO CUP – PRAMOS XIII. Divácká 13° – DIVÁKY U HUSTOPEČÍ 21. - 23. 9. 2018
Jihomoravská obec Diváky nedaleko Hustopečí, byla dějištěm závěrečného podniku letošního seriálu mezinárodních závodů automobilů do vrchu MAVERICK RESCUE EURO CUP 2018. Součástí závodu byl i samostatný závod AUTOSLALOMU a vedle těchto seriálů bojovali o body i jezdci Autoklub Mistrovství republiky automobilů do vrchu.
Dvojnásobné vítězství si z PRAMOS Divácké třináctky odvezl Radek Kolbábek s vozem Ford Sierra 4000. Po roční závodní přestávce se Kolbábek vrátil na tratě MREC v letošním roce a ten zakončil tím, po čem touží každý závodník – vítězstvím. Ta ho posunula v závěrečném absolutním hodnocení mezi rakouské jezdce Ferstla a Madriana na třetí místo, v samostatném pořadí soudobých vozů skončil na čtvrtém místě. Celkové vítězství získal mezi čtyřkolkami ve třídě E1 nad 2000 ccm a svými výkony přispěl ke třetímu místu týmu LRT v hodnocení Team Trophy.
V sobotním závodě se za Kolbábkem umístil Jarda Kašpar na Mitsubishi EVO 9, třetí skončil Martin Petr s VW Golf 2.8v6 turbo. Na čtvrtém místě skončil nejrychlejší z třídy předjezdců, Pavel Hybášek s Mitusbishi Evo 6, pátý byl Michal Slováček s Hondou Civic Type R, další byl předjezdec Radek Neveselý s VW Golf GTi. Sedmý byl s „repasovanou“ Fabii Vilém Kašpar, osmé místo patřilo Petru Šrahůlkovi se Škodou 130 RS Evo 1, devátý byl Tomáš Kubica s VW Golf II a desítku nejlepších uzavřel se Škodou 110 R Vojtěch Macek.
V nedělním závodě se na prvních dvou místech nic nezměnilo, třetí místo vybojoval Hybášek, čtvrtý byl Neveselý, pátý Tomáš Kubica, šestý Vilém Kašpar, sedmý Šrahůlek. Mezi nejrychlejší desítku se tentokrát probojoval nejlepší z historiků, Pavel Vratil na Opelu Kadett Gsi, který obsadil osmou příčku, devátý skončil Macek a desátá skončila jediná žena v závodním poli MREC, Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO.
Velice zajímavé souboje se neodehrály jen v absolutním pořadí, ale i v jednotlivých objemových třídách. Ve třídě S1 do 1600 ccm si dvojnásobným vítězstvím zajistil celkové první místo Dan Málek na Škodě Fabia RS, když o 5 bodů předstihl dvakrát druhého Jiřího Kadlečka na Hondě 1.6 Vti. Vilém Kašpar na Škodě Fabia RS si dvěma prvními místy pojistil celkové vítězství ve třídě S1 do 2000 ccm, o druhé a třetí místo se podělili Ladislav Azsóth na Fordu Focus a Filip Cakl – dablér Kašpara. Druhý Kašpar, Jarda, jezdící na Mitusbishi EVO 9, se dvěma vítězstvími přiblížil k suverénce třídy čtyřkolek S1 nad 2000 ccm, Kristýně Fillové, která se svým Mitsubichim si dojela dvakrát pro druhé místo. Celkové prvenství v nejpočetněji obsazené třídě, E1 do 1400 ccm, si dvěma vítězstvími vyjel Petr Šrahůlek na Škodě 130 RSEvo1 a na druhé místo odsunul Bohuslava Krejčího na Škodě Rapid, kterému se nezdařil první závod, kde skončil na pátém místě. Dvěma čtvrtými místy si vybojoval bronzovou příčku v celkovém hodnocení této třídy Milan Strosz na Škodě Fabia, jeho dablér, David Oravec skončil s pěti bodovou ztrátou na čtvrtém místě. Vyrovnané souboje v obou závěrečných závodech svedli mezi sebou Vojtěch Macek na Škodě 110R a Milan Hrubý se Škodou Fabii FR16. Ti bojovali o celkové vítězství ve třídě E1 do 1600 ccm a dvěma prvními místy si titul zajistil Macek, Hrubý byl dvakrát druhý a celkově ztratil na vítěze 5 bodů. Ve třídě E1 do 2000 ccm vyhrál první závod Michal Slováček na Hondě Civic Type R, ve druhém pak byl nejlepší Martin Sedlák na Škodě Octavii 2. Nic to nezměnilo, že celkovým vítězem se stal David Borkovec se Škodou Fabii TDI. Ve třídě dvoukolek E1 nad 2000 ccm si dvakrát nenechal vzít vítězství Tomáš Kubica s VW Golf II, který tímto potvrdil i celkové prvenství. Ve čtyřkolkách E1 nad 2000 ccm kraloval celkový vítěz Radek Kolbábek s Fordem Sierra 4000 a zaslouženě získal prvenství v této třídě. Jan Osladil s vozem Formule van Diemen se stal vítězem ve třídě E2/C do 1600 ccm a tuto třídu také celkově vyhrál. Jedinou ženou startující v MREC, byla Kristýna Fillová, která v celkovém hodnocení získala stejný počet bodů jako Rakušanka Sigrid Schoeglerová – 155 bodů, ale s počtem vítězství 7:4, se stala vítězkou Lady Trophy rakouská závodnice. Mezi Junior Trophy byl dvakrát vítězem Lukáš Nastoupil na Hondě CTX. Celkové vítězství získal mezi juniory Michal Žáček se Škodou 125.
Mezi jezdci startujícími s historickými vozy bylo o celkovém vítězi rozhodnuto již před závěrečným dějstvím v Divákách. Stal se jim Lukáš Krupica s vozem Škoda 130 LR. A tak si to v závěru rozdali o celkové druhé a třetí místo dva jihlavští jezdci, Pavel Vratil na voze Opel Kadett Gsi a Lukáš Zelený se Škodou 130 LR. Oba vyhráli jeden závod a jednou skončili druzí a tak v konečném hodnocení zůstal rozdíl 20 bodů ve prospěcj Pavla Vratila.
Tímto závodem se uzavřela další kapitola mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018.
O tom, že není úplný konec motoristické závodní sezóny, je datum 21. 10. 2018, kdy se na Automotodromu Brno uskuteční ještě závěrečný podnik letošního seriálu Autoslalomu – IV. RACE CARS SHOW Maverick Resue Euro Cup 2018. Tomuto podniku předcházel závod na Divácké 13, který se uskutečnil již v pátek před seriálovými závody do vrchu. V prvním závodě byl mezi kužely nejrychlejší Roman Houska na BMW M3 e46, druhý skončil Vlastimil Řehák na Subaru Impreza a třetí byl s BMW E30 Jiří Kawulok. Druhý závod se stal kořistí Lukáše Padrty s VW Golf IV, za ním byl Tomáš Homola s BMW E30 a třetí skončil vítěz prvního závodu, Roman Houska. Před již zmiňovaným, závěrečným závodem, je na čele Tomáš Homola se 199 body, druhý je Michal Žáček na Škodě 125, když získal 172 bodů a třetí je Roman Houska se 170 body. Tento bodový stav nasvědčuje, že závěrečný závod bude napínavý až do konce, protože takto vyrovnané bodové stavy jsou i na dalších místech a to nejen v absolutním pořadí, ale také v jednotlivých objemových třídách.
Redaktor Jaromír Navrkal