Závěrečná tisková zpráva: po již šestém závodním víkendu na IX. Vrbenském vrchu 16. - 17. 7. 2022 Vrbno pod Pradědem.
Podhorské město, Vrbno pod Pradědem, v Moravskoslezském kraji v okrese Bruntál s necelými 5 tisíci obyvateli v podhůří nejvyššího pohoří Jeseníku v nadmořské výšce přibližně 520 až 590 metrů nad mořem bylo o víkendu 16. – 17. července 2022 místem konání závodů automobilů IX. Vrbenského vrchu. Podruhé se závodilo na prodloužené trati dlouhé 3150 m ve dvou sériích – mezinárodním mistrovství soudobých a historických automobilů MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 a AUTOKLUB mistrovství ĆR soudobých a historických automobilů a ĆESKÉ TROFEJE. Do Vrbna pod Pradědem se sjelo bojovat 46 účastníků o body MHCC. Sobotní závody, byly jedny z nejnáročnějších dosud odjetých podniků, dohromady došlo k 7 haváriím, při níž bylo nutné technické asistence (odtahy či otáčení). Zde je nutné konstatovat, že se nikomu z jezdců nic vážného nestalo a šrámy utrpěla pouze závodní technika. Vyvrcholením bylo při jedné havárii poškození svodidel a také na části trati déšť. Tímto došlo k různým posunům a nakonec se sobotní závod jel pouze na jednu jízdu.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Mezi dvaatřiceti startujícími bylo po oba dva dny stejné pořadí na prvních šesti místech. Dvě prvenství si z Vrbna pod Pradědem odvezl vedoucí jezdec série David Komárek s Mcf1 Evo Komvet z týmu KRTZ motorsport KOMVET racing. V nedělním závodě dvakrát překonal svůj loňský rekordní čas, když ve druhé jízdě zajel 1:20,54 min. což představovalo průměrnou rychlost 140,58 kn/hod.Komárek si těmito vítězství utvrdil vedoucí pozici s 235 body a vede také třídu E1-3000/2WD s 240 body.Na druhém až šestém místě se umístili v obou závodech stejní jezdci. Druhou příčku vybojoval Jiří Špalek s Normou M20F EVO startující za Komvet Racing, který je se 149 body druhý a se 190 body je na čele ve třídě E2/SC+2000. Třetí místa patřila týmové kolegyni Davida Komárka, Kristýně Fillové s Mitsubishi Evo Komvet.Ta je také na stejném místě v absolutním pořadí se 116 body a je suverénkou ve třídě čtyřkolek E1+2000 se ziskem 225 bodů. Lukáš Keller s Mitsubishi EVO IX skončil dvakrát těsně pod stupni vítězů čtvrtý má 44 bodů a patří mu šesté místo, ve třídě S1+2000/4WD je druhý se 155 body. Filip Kuba se Subaru STi byl dvakrát pátý, má celkově 32 bodů a je sedmý, druhý je ve třídě E1+2000/4WD se 60 body. Posledním kdo dokázal obhájit pořadí ze soboty v nedělním závodě byl Josef Dohnálek (Tužka Racing) s vozem Citroen C2 VTS na šestém místě a patří mu v absolutním hodnocení desáté místo s 25 body a vede třídu E1-1600 se 190 body. V sobotu sedmý v neděli osmý, to je výsledek Dohnálkova týmové kolegy Jiřího Filipína s vozem Suzuki Swift GTi, který je devatenáctý s 11 body a se 150 body vede třídu E1-1400. Nejúspěšnějším jezdcem s formulový voze byl Jan Osladil sen. z AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK, který sedlal vůz Formule Tatus Renault. V sobotu skončil osmý, v neděli si o jedno místo pohoršil, celkově má osm bodů a patří mu pětadvacátá příčka, ve třídě E2/SS-2000 je vedoucím jezdcem se ziskem 190 bodů. Prvních šest bodů si vyjel Radek Kolčava (AUTO-KORA) s VW Golf GTi do absolutního pořadí za sobotní deváté a nedělní sedmé místo, ve třídě S1+2000/2WD je třetí s 95 body. Sobotní desítku uzavřel německý jezdec Helmuth Maier s vozem VW Spiess – Golf. V nedělní závodě skončil jedenáctý, úspěšně si vede ve třídě E1-1600, kde je po vrbenském závodě druhý se 170 body. Letošní premiérové závody si odbyl bruntálský jezdec Petr György s formulovým vozem Formule Easter. Ten si za nedělní desátou příčku vyjel jeden bod, ve třídě E2/SC-1600 dvakrát vyhrál a má 40 bodů.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Mezi čtrnáctou startujících jezdců s historickými vozy, pokračoval ve své krasojízdě letos dosud neporažený Petr Źáček s vozem Audi Sport Quattro S1. Dvanáct závodů, dvanáct vítězství – 240 bodů v absolutním pořadí a ve třídě HA1+2000 a v obou případech první místa. Dvě druhá místa si vybojoval rakouský jezdec Thomas Schütz s VW Golf a při neúčasti Tomáše Homoly se celkově dostal před něj se ziskem 110 bodů. S přehledem a ziskem 235 bodů vede třídu HA1-K-1600. Třetí a páté místo si připsal Schützův krajan Manfred Zöchling s VW Golf 1 GTi Typ 17, průběžně je devátý se 37 body, ve třídě HA1-K-1600 je druhý s 95 body. Nejrychlejším jezdcem s formulovým vozem čtvrtý v sobotu a třetí v neděli Jan Šálek s vozem Estonia 21. Tomu patří páté místo se 69 body, ve třídě H2/ZST-1600 má šest vítězství a 120 bodů. Břeclavský Petr Toušek s BMW E30 M3 si vyjel páté a čtvrté místo, celkově je sedmý s 57 body a ve třídě do 2000 ccm je druhý se 123 body.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – LADY TROPHY
Na startu obou závodů se tentokrát postavily pouze dvě ženy. Další dvě vítězství si připsala Kristýna Fillová s Mitsubihi Evo Komvet, která má na své kontě 140 bodů a Dámskou trofej vede. Za dvě druhá místa si připsala 30 bodů Vendula Vlasáková z Litovle s vozem Renault Clio Williams, celkově má 80 bodů a je druhá.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – JUNIOR TROPHY
Další dvě vítězství si připsal mezi juniory Adam Kowalski s Peugeotem 106 rallye. Celkově má 212 bodů a patří mu vedoucí pozice. O druhé a třetí místo se podělili Adam Franta s Fordem Fiestou Mk4 a Michal Melša s Toyotou MR2. Franta má 172 bodů a je druhý, Melšovi patří třetí příčka se 144 body.
Následující dvoudenní závody se pojedou ve dnech 19. – 21. srpna 2022na trati III. GMS Albrechtického kopce, kde se také uskuteční II. memoriál Jiřího Lose.
Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal
Foto MZAV MHCC: Jiří Navrkal