Závěrečná tisková zpráva, po závodě – III. GMS Albrechtický kopec, II. Memoriál Jiřího Lose – ALBRECHTICE U LANŠKROUNA 20. - 21. 2022

29.08.2022 08:50

Počasí režírovalo letošní Albrechtický kopec...

Máme za sebou jeden z nejvýznamnějších závodů automobilů do vrchu v letošním roce – III. GMS Albrechtický kopec. Ten se jel o víkendu 20. – 21. srpna 2022 a byl také II. Memoriálem Jiřího Lose. Na start závodů se postavili jezdci Mezinárodního závodu Maverick Hill Climb Czech a druhou skupinu tvořili jezdci série AUTOKLUB Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje. V předvečer závodního víkendu se u pomníku Jiřího Lose, závodníka, kterému se před dvěma roky stal Albrechtický kopec osudným, uskutečnil pietní akt k uctění jeho památky. Po té následovaly technické a administrativní přejímky závodních vozů a jezdců.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH - SOUDOBÉ AUTOMOBILY

Pro sobotní závod MHCC bylo přijato 61 jezdců se soudobými vozy a 24 s historickými,  nedělním závodě se představilo 49 se soudobými a 23 na historických vozech. Na čtyřkilometrové trati si v sobotu nejlépe vedl okříšský jezdec týmu KRTZ motorsport-KOMVET racing, David Komárek. Ten startoval s osvědčeným vozem McF 1 EVO Komvet a byl nejrychlejší v obou závodních jízdách. Nejlepší čas zajel v první jízdě – 1:37,01 min. což byl průměr 133,65 km/hod. V neděli pak skončil na druhém místě celkově. Za tato umístění získal 35 bodů, celkově jich má 270 a upevnil si první příčku. Dvě prvenství si také připsal ve třídě E1-3000/2 WD. V sobotu druhý a v neděli zvítězil rakouský jezdec Ferdinand Madrian z týmu SKI Modřice/Mad Racing Power. Ten startoval, s vozem Norma M20FC s motorem McLaren a připsal si na své konto stejný počet bodů jako Komárek, tedy 35 a celkově má 65 bodů. V obou závodech získal prvenství ve třídě E2/SC+2000. Dvakrát třetí místo si vyjel brněnský jezdec startující v barvách týmu KOMVET Racing, Jiří Špalek s Normou M20F EVO. Získal dvakrát po 12 bodech a celkově jich má 173. Ve třídě E2/SC+2000 si dojel dvakrát za Madrianem pro druhá místa. Čtvrté a páté absolutní pořadí si vyjel jeden z nejstarších účastníků závodů, Rakušan Felix Pailerz týmu SKI Modřice/Mad Racing Power se super rychlou Lancii Delta Integrale. Dvakrát se stal vítězem ve třídě E1+2000/4WD. Nejrychlejší ženou byla Kristýna Fillová (KRTZ motorsport – KOMVET racing) ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta s vozem Mitsubishi EVO Komvet skončila v sobotu pátá, v nedělním závodě byla šestá. Ve třídě E1+2000/4WD se umístnila dvakrát na druhém místě a dvě vítězství získala v hodnocení Lady Trophy, který vede s 280 body. V hodnocení mezi soudobými vozy je na třetím místě se 130 body. Podruhé se letos představil Pavel Ulman (ZRT motorsport Ulman) ze Zásady nedaleko Jablonce nad Nisou. Startoval s vozem BMW E36 a bylo z toho v sobotu šesté a v neděli dokonce čtvrté místo celkově. K tomu si přidal dvě prvenství ve třídě E1+3000/2WD. Lubomír Loubal (Tužka Racing) z Vážan nad Litavou s vozem VW Golf 4TDi DS6 si v sobotu dojel pro sedmé místo, v neděli uzavřel desítku nejrychlejších. Startoval ve třídě E1-2000, kterou dvakrát vyhrál. Mladoboleslavský Lukáš Keller (LK Motorsport) byl s Mitsubishi EVO IX v úvodním závodě osmý, v neděli si polepšil, když dojel na sedmém místě. Dvakrát vyhrál třídu S1+2000/4WD. V úvodním závodě skončil na deváté příčce téměř domácí jezdec Adam Kubín z Vyprachtic nedaleko Lanškrouna. Ten jel stejně jako Keller na devítkovém myšákovi, s nímž ještě v neděli dojel čtrnáctý. Ve třídě S1+2000/4WD si připsal body za druhé a třetí místo. Desítku nejrychlejších jezdců uzavřel v sobotu Petr Türk (TR Motorsport CHEMWORK) s další devítkou Mitsubishi. V neděli si polepšil a dojel na osmém místě. Ve třídě S1+2000/4WD byl na třetím a druhém místě. Po sobotním dvanáctém místě získal devátou pozici Josef Dohnálek (Tužka Racing) s vozem Citroen C2 VTS. Jezdec z Vřesovic u Prostějova vyhrál dvakrát ve třídě E1-1600. Mezi formulovými vozy si nejlépe vedl Jan Osladil sen. (AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK), který v sobotu obsadil celkově dvacáté místo a vyhrál třídu E2/SS -2000. Startoval s vozem Formule Tatuus Renault, v nedělním závodě již nestartoval.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH -  HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Další dvě vítězství si odvezl z Albrechtického kopce suverén mezi historiky, Petr Žáček. Jezdec z Turnova startující s vozem Audi Sport Quattro S1 v týmu LEGENDY nenechal nikoho na pochybách, že by měl mít nějaké problémy a že s přehledem zvítězí. V současné době má na svém kontu 280 bodů a je i na čele třídy HA1+2000. Vítězství ve slabší třídě HA1-2000 získal David Šplíchal. V absolutním pořadí si v sobotu vyjel druhé a v neděli třetí místo a má celkem 108 bodů. Jezdec z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou startoval za tým garage flora s vozem VW Golf GTi. Petru Touškovi se vydařily oba závody. V tom prvním skončil na stupních vítězů – třetím místě, v neděli si vybojoval na mokré trati místo čtvrté. Jezdec týmu BMW Motorsport z Břeclavi startoval na BMW E30 M3 skončil ve třídě HA1-2000 dvakrát na druhém místě. S Fiatem Ritmo 130 Tc Abarth se představil jezdec týmu GMS Racing Teamu Jan Krátký. V sobotním závodě skončil čtvrtý, v neděli pak obsadil místo sedmé. Ve třídě HA1-2000 byl třetí a čtvrtý. Nedělní voda svědčila rakouskému jezdci Thomasi Schützovi. Ten se probojoval na druhé místo, zatímco v sobotním závodě skončil až pátý, za to byl dvakrát nejrychlejší ve třídě HA-K-1600. Mezi pět nejrychlejších se v neděli probojoval další Rakušan a to Manfred Zöchling s vozem VW Golf GTi TYP 176Ti. V sobotním závodě se umístil na sedmé příčce. Nejlepším jezdcem mezi sportovními a formulovými vozy byl na dvanáctém místě prvního závodu Jan Osladil jun. z AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK s vozem Spider MTX 2-03 a vyhrál třídu HA2. V nedělním závodě již nestartoval.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH – LADY TROPHY

Jedinou bodující jezdkyní byla Kristýna Fillová, která si připsala dvě první místa a s celkovým ziskem 280 bodů je na čele hodnocení.

MAVERICK HILL CLIMB CZECH – JUNIOR TROPHY

Pořadí na prvních dvou místech bylo shodné v obou závodech. Dvě první místa si vyjel Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) z Ostravy s Peugeotem 106 rallye. S 252 body je na čele průběžného pořadí. Druhá místa patřila brněnskému jezdci Adamu Frantovi z týmu TWR racing s Fordem Fiestou Mk4. Ten má na svém kontě 202 bodů. Třetí byl po nedojetém sobotním závodě v neděli Michal Melša (TRT) z Poličky s vozem Toyota MR2. Toto umístění mu patří také celkově se ziskem 156 bodů.

„Letošní III. ročník GMS Albrechtického kopce – II. Memoriálu Jiřího Lose, patřil díky špatnému počasí k jednomu z nejnáročnějších závodů jak pro jezdce tak i pořadatelů a v neposlední řadě i pro diváky. Přesto jsme přivítali nejpočetnější startovní pole v historii tohoto závodu. Mokrá trať si v neděli vybrala bohužel i svoji daň v podobě několika havárií, které naštěstí skončily jen škodami na závodních vozech.  Touto cestou bych chtěl poděkovat všem jezdcům, kolektivu spolupracovníků, traťákům a pořadatelům, že zvládali nastalé situace s přehledem. Poděkovat chci také za podporu od Pardubického kraje a samosprávám Lanškrounu a Albrechtic“ zhodnotil letošní závody ředitel a promotér závodů Aleš Gänsdorfer.

Příští závody se uskuteční na trati v Divákách u Hustopečí jako PRAMOS XVII. Divácká 13°. Závody se pojedou v termínu 10. - 11. září 2022. Zde se utkají společně s vrchaři tentokrát i slalomáři.

Za redakci MZAV MHCC Jiří Navrkal

Foto MZAV MHCC: Tomáš Suchý