Závěrečná tisková zpráva: Poslední závod letošní sezóny obou seriálů mezinárodních závodů automobilů do vrchu a v autoslalomu Maverick Rescue Euro Cup se uskutečnil na Brněnském Automotodromu 19. 10. pod názvem GMS V. RACE CARS SHOW 2019.
“David Komárek a Christian Ferstl se podělili o poslední vítězství“
Brněnský Automotodrom byl v sobotu 19. října 2019 místem závěrečného podniku letošního ročníku Mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2019 a současně i mezinárodního závodu Autoslalomu. Na start závodu nesoucího název GMS V. Race Cars Show 2019 se postavilo 63 jezdců v seriálu závodu do vrchu a 67 jich startovalo v Autoslalomu. V jednom dni se uskutečnily dva závěrečné závody obou seriálů a tak na závodní dráze bylo rušno od časného rána až do pozdní odpolední doby.
První vrchařský závod vyhrál David Komárek z Okříšek u Třebíče (Komvet racing – McLaren F1 EVO 2019) s náskokem 4,14 sekundy před letošním absolutním vítězem, Rakušanem Christianem Ferstlem (SKI Modřice/Mad Racing Power – Tatuus Master NT S2000). Ten vyhrál druhý závod, když Komárek po absolvování první závodní jízdy, kdy dosáhl druhého nejrychlejšího času, ke druhé jízdě pro technické problémy na start nenastoupil. Třetí místo patřilo v prvním závodě olomouckému Liboru Neckářovi, ve druhém pak skončil na druhém místě. Jezdec týmu AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK startoval s vozem Tatuus Master LNR evo. Nejdříve čtvrté a následně třetí místo vybojoval další z rakouských jezdců, Ferdinan Madrian z týmu SKI Modřice/Mad Racing Pover s vozem Norma M20FC. Byla to pro něj „velká náplast na bolístku“ za nezdařené předcházející závody. Dvě pátá místa mezi soudobými vozy vybojovala týmová kolegyně a manželka Christiana Ferstla, Sigrid, která startovala s osvědčeným prototypem PRC S5. Dvakrát šesté místo patřilo dalšímu rakouskému jezdci, Felixi Pailerovi, startujícímu s vozem Lancia Delta Integrale. Radek Kolbábek z Nedvědice s Fordem Sierrou 4000 týmu LRT – Profi Performance, si vyjel v prvním závodě sedmé místo a ve druhém skončil celkově devátý. Na osmém místě dojel při svém debutu v MRECu jihlavský jezdec Tomáš Zabloudil s vozem BMW M3 e46 z týmu BAD ASS RIDERS, ve druhém závodě skončil třináctý. Devátý v prvním a osmý ve druhém závodě byl další Rakušan Robert Schwendinger s formulovým vozem Arg Formula Europa. Do elitní desítky se v prvním závodě projoval brněnský jezdec IpRacing Teamu Milan Valášek s voze Ginetta G50GTR, ve druhém už ale nestartoval. Mezi desítku nejlepších se propracovala ve druhém závodě Kristýna Fillová ze Sudic u Náměšttě nad Oslavou. Ta s vozem Mitsubihi Black 9 z týmu KRTZ motorsport skončila na sedmém místě když v úvodním závodě byla jedenáctou nejrychlejší. Desáté místo ve druhém klání obsadil Lubomír Vymětal z Vinorů u Přerova z týmu LV car na voze BMW M3 e46 když v úvodním závodě skončil na dvanáctém místě.
Mezi deseti startujícími jezdci s historickými vozy se stal vítězem v obou závodech rakouský jezdec Christian Rutter na prototypu PRC 2000. Také druhé místo mělo v obou závodech stejného jezdce a to Petra Havigera z Prostějova z týmu Haviger motors s vozem Renault Clio. Třetí místo v prvním závodě patřilo Josefu Kružíkovi z Cerekvičky u Jihlavy startujícím s vozem Škoda 130 LR za Historic racing team Jihlava a ve druhém závodě pak skončil pátý. Tým CoraHB Historic racing team Jihlava reprezentoval jihlavský jezdec Pavel Vrátil s vozem Opel Kadett GSi ten v úvodním závodě skončil čtvrtý a ve druhém se dostal za třetí místo na stupně vítězů. Do pětice nejrychlejších historiků patřil ještě David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Startoval v týmu Gli garage s vozem VW Golf GTi a nejdříve skončil na pátém místě a ve druhém závodě obsadil čtvrtou příčku.
V kategorii Lady Trophy bylo v obou závodech identické umístění. První skončila Sigrid Ferstlová, druhá pak byla Kristýna Fillová a třetí místo obsadila Jana Kazdová z Jihlavy s vozem Citroen C2 týmu Dohnal Motorsport. Stejně tak dopadly výsledky Junior Trophy, kde dvakrát vyhrál Michal Žáček z Křenovic na BMW 130i, body za dvě druhá místa si připsal Lukáš Nastoupil z Olomouce, který startoval v týmu PNTH s vozem Honda CRX a třetí místo obsadil Daniel Kubík z PK-drive Racingu z Třeště, který jel na voze BMW 130i.
Dramatickou podívanou připravily závody Autoslalomu. K nim se prezentoval rekordní počet, 67 jezdců. Ti si užili zvláště při ranních tréninkových jízdách, které absolvovali v husté mlze, která byla nad Automotodromem a také na tzv. „oslzlé“ velmi kluzké trati. Ta pro mnohé jezdce připravila krušné chvíle, kdy docházelo k častým „hodinám“ ale i k výletům do kačírku. Hlavním nábojem obou závodů byl boj o celkového absolutního vítěze Autoslalomu. Před brněnským závodem byl na čele Tomáš Homola s 276 body před Polákem Szalasem, který měl o 17 bodů méně – 259 a třetí byl Houska s 220 body. Hned výsledky prvního závodu přinesly překvapení v podobě až šestého místa Piotra Szalasze s Nissanem 200sx a jihlavský Tomáš Homola (SPZ VYSOČINA – BMW e30) byl až na dvanáctém místě. Ve druhém závodě skončil Szalas čtvrtý a Homola osmý a to rozhodlo o tom, že i druhý titul vítěze MREC, tentokrát v Autoslalomu, bude putovat do zahraničí za celkové vítězství Szalase (315 bodů) před Homolou (312 bodů), třetí místo uhájil Roman Houska s 238 body před dalším Polákem Niederlinským, který získal 234 bodů. Oba závody měly překvapivé vítěze. Tím prvním byl Pavel Hybášek z Okříšek u Třebíč týmu Komvet Racing s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6, který k tomuto vítězství přidal ještě třetí místo z druhého závodu. Druhý závod pak vyhrála Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO 5 z KRTZ motorsport. Druhý v úvodním závodě skončil Radek Neveselý z Hostěnice u Brna na VW Golf a třetím na stupních vítězů byl Lukáš Štelc s devítkovým Mitsubishi týmu KAPS Automatic z Brna. Čtvrtý skončil Milan Motálek z Třebíče, jako dablér Pavla Hybáška z Komvet Racingu. Ve druhém závodě si vyjel druhé místo a tak oba mohli slavit úspěšný závěr sezóny. Páté a sedmé místo patřilo Janu Skurekovi z AH Teamu z Olomouce s vozem Chevrolet Camaro, opačného pořadí dosáhl druhý z polských jezdců, Artur Niederlinski s Fordem Focus RS. V obou závodech ještě bodovali Jaroslav Pienčík ze slovenské Senice týmu JPRacing s Hondou Civic, který dojel osmý a devátý, dalším byl Dušan Šurýn z Hodonína s Peugeotem 106 S16 týmu CS Autoslalom, který byl desátý a šestý. Do desítky nejlepších se ještě v prvním závodě probojoval Milan Horák z AH Teamu z Olomouce, který skončil devátý s vozem BMW M3 a ve druhém závodě dojel desátý Petr Kubík z Jihlavy týmu Pk-drive Racing na BMW M3.
V hodnocení soutěže Lady Trophy zvítězila v prvním závodě Natálie Štěpánková z Olomouce startující za AV Díly Praha na voze Volvo 480, ve druhém skončila druhá. Obrácené pořadí získala Kristýna Fillová, nejprve byla druhá a následně zvítězila. Třetí místo patřilo v obou závodech Kateřině Palajové z Říkovic nedaleko Přerova s vozem VW Golf II a čtvrtá pak byla Irena Bauer s legendárním VW 11 Brouk z hodonínského týmu Bauer Racing.
V soutěži juniorů – Junior Trophy, dvakrát zvítězil Adam Králík z Říčan u Brna na voze Citroen Saxo VTS, který se stal se 147 body absolutním vítězem. Druhý dvakrát dojel Petr Türk z Borotína u Boskovic, který startoval za tým TR motorsport s vozem Škoda Felicia a se 140 body skončil celkově druhý.
Tímto závodem se uzavřela další úspěšná kapitola závodů Maverick Rescue Euro Cup a nyní už jen čeká vyhlášení nejlepších jezdců, které se uskuteční v sobotu 7. prosince v Újezdu u Brna.
Redaktor Jaromír Navrkal
Foto Jiří Navrkal
Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2019