Závěrečná tisková zpráva – Ústecké 21, Ústí nad Orlicí 2022, MZAV Maverick Hill Climb Czech.
Další, v pořadí čtvrté dějství, letošní série mezinárodních závodů automobilů do vrchu, Maverick Hill Climb Czech 2022 se po dvouleté přestávce zaviněné covidovou pandemii, uskutečnil na trati Ústecké 21. K 64. a 65. ročníku bylo přijato celkem 65 jezdců. Ti si to rozdali o mistrovské body v sobotu a neděli na trati dlouhé 3655 metrů s převýšením 325 metrů.
SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Palmu za dvojnásobné absolutní vítězství si z Ústí nad Orlicí odvezl David Komárek (KRTZ motorsport KOMVET racing) s vozem McF1 EVO Komvet. Ten dvakrát porazil, poprvé v letošním roce startujícího rakouského jezdce Ferdinanda Madriana (SKI Modřice/Mad Racing Power), který jel s vozem Norma M20FC McLaren. V sobotním závodě byl Komárek rychlejší o 4,04 sekundy, v neděli to bylo daleko vyrovnanější, rozdíl činil pouze 0,96 sekundy. Komárek dvakrát zvítězil ve třídě E1-3000/2WD, Madrian byl dvakrát nejrychlejší ve třídě E2/SC+2000. Také třetí místo patřilo v obou závodech jednomu jezdci, Jiřímu Špalkovi (Komvet Racing) s Normou M20F EVO z Brna. K tomu byl dvakrát druhým nejrychlejším jezdcem třídy E2/SC+2000. Velká bitva se rozhořela o čtvrté a páté místo absolutně a také o vítězství ve třídě E1+2000/4WD. Jejími aktéry byla Kristýna Fillová (KRTZ motorsport – KOMVET racing) ze Sudic u Náměště nad Oslavou na Mitsubishi EVO Komvet a Milan Bobek (MB racing team) z Hodkovic nad Mohelkou s Mitsubishi WRC 05. V sobotním závodě skončil Bobek čtvrtý, v neděli pak pátý. Fillová byla nejdříve pátá, pak čtvrtá. Ve třídě E1+2000/4WD si pořadí na prvním a druhém místě prohodili, Bobek byl první a druhý, Fillová druhá a první. Na dalších místech byli vždy stejní jezdci. Šestý byl Lukáš Keller z Mladé Bosleslavi s Mitsubishi EVO IX – vítěz třídy S1+2000/4WD, sedmý dojel Lubomír Loubal z Vážan nad Litavou s VW Golf 4TDi DSG a zvítězil ve třídě E1-2000. Jeho týmový kolega z Tužka Racingu, Josef Dohnálek z Vřesovic se Citroenem C2 VTS byl osmý a stal se také vítězem třídy E1-1600. Trojici úspěšných jezdců týmu Tužka Racing doplnil dvěma desátými místy Jiří Filipín z Nemojan startující s vozem Suzuki Swift GTi. Současně se stal vítězem třídy E1-1400. V desítce nejrychlejších se ještě umístnili dva jezdci, v sobotu devátý Lukáš Padrta (Komvet Racing) s Mitsubishi EVO IX z Dolních Kounic, v neděli pak si stejné umístění vyjel Filip Krejčí (HOKRmotors Racing) ze Spešovat s vozem Subaru Impreza Type RA
HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Sedmé a osmé letošní vítězství získal Petr Žáček s vozem Audi Sport Quattro S1. Turnovský jezdec týmu LEGENDY kráčí za obhajobou loňského absolutního pořadí, když si vyjel již 160 bodů. Zvítězil také ve třídě HA1+2000. Dvě druhá místa patřila Jiřímu Šplíchalovi (Garage Floraú z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou. Svá nejlepší umístění si vyjel s vozem VW Golf gti a současně se stal dvojnásobným vítězem třídy HA1-2000. V sobotu skončil na třetím místě první zahraniční jezdec, jimž byl Rakušan Thomas Schütz s Renaultem 5 Alpine. V neděli pak skončil šestý. Ve třídě HA1-K-1600 získal dvě vítězství. Třetí místo v neděli si vyjel Petr Toušek (BMW Motorsport) z Břeclavi s BMW E30 M3, v sobotu skončil čtvrtý. Do výčtu jeho úspěchů ještě patří dvě druhá místa ve třídě HA1-2000.
LADY TROPHY
O body v Dámském poháru se podělily pouze dvě závodnice. Prvenství získala v obou závodech Kristýna Fillová s Mitsubishi EVO Komvet. Body za druhá místa si připsala při svém premiérovém startu v MHCC Olivie Prouzová (TSU Racing Team) z Malých Svatoňovic s vozem Suzuki Swift.
JUNIOR TROPHY
Tu v obou dnech zcela opanoval Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) z Ostravy s Peugeotem 106 rallye. O druhá a třetí místa se podělili Adam Franta (TWR racing) s Fordem Fiesta Mk4 z Brna, který v sobotu skončil druhý a v nedělním závodě pak třetí. Opačné pořadí si vyjel Michal Melša (TRT) z Poličky s Toyotou MR2.
Následující, pátý podnik letošní série mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Clib Czech 2022 se uskuteční ve dnech 25. a 26. června 2022. Místem konání budou 5. Vírské serpentiny na trati dlouhé 2900 metrů mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem. Nad konáním závodu převzal Záštitu Kraj Vysočina.
Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal
Foto MZAV MHCC: Luboš Kozel (Kraj Pardubice)