ZÁVĚREČNÁ TISKOVÁ ZPRÁVA – V. GMS HILL CLIMB RACE CARS SHOW – AUTOMOTODROM BRNO 15. 10. 2022, SÉRIE MAVERICK HILL CLIMB CZECH.
V sobotu 15. října 2022 byla na brněnském Automotodromu uzavřena letošní sezóna závodů automobilů do vrchu. Sportovní část ukončila sérii Mezinárodních závodů automobilů do vrchu MAVERICK HILL CLIMB CZECH a současně se seriálem AUTOKLUB Mistrovství České republiky závodů do vrchu pro rok 2022. který se jel jako náhrada za zrušené závody v Liberci. Závody obou sérií se jely na trati v protisměru obvyklé jízdy, která byla dlouhá 2,435 km se startem v nejnižším bodě trati před Schwantzovou zatáčkou a cíl byl v místě po průjezdu poslední pravé zatáčky za tribunou A.
Na start závěrečných Mezinárodních závodů automobilů do vrchu MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2022 se postavilo celkem 77 jezdců z čehož bylo 61 se soudobými a 16 s historickými automobily. Do sobotního rána, kdy měly být odstartovány tréninkové jízdy, se probudili všichni účastníci do silné mlhy a drobného deště a tak se musel částečně upravit časový harmonogram. Nakonec se mlha rozpustila a mohlo se závodit
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – SOUDOBÉ AUTOMOBILY
Bez účasti letošního vítěze této kategorie Davida Komárka, patřily přední příčky v obou závodech hostům z daleké Francie, města Villefontaine. První dvě místa obsadili otec Sébastian a syn Axel Petitové z Teamu Petit Auto Sport. Druhý v pořadí letošní série Mistrovství Evropy kategorie 2 – Skupiny CN/E2-SC a čtvrtý v celkovém hodnocení kategorie 2 – Sébastien Petit zvítězil absolutně dvakrát s vozem Nova Proto NP 01-2 a odvezl si i dvě vítězství ve třídě E2/SC+2000. Jeho dvaadvacetiletý syn Axel Petitskončil dvakrát druhý a to jak absolutně tak i ve třídě E2/SC+2000 s vozem Nova Proto NP03. Trojici týmu doplnila pátým a čtvrtým místem Nela Grundová s Novou Proto NP03 a dvakrát byla nejrychlejší ve třídě E2/SC-1600. Čtyři třetí místa si připsal rakouský jezdec týmu SKI Modřice/MadRacingPower, Ferdinand Madrians vozem Norma M20FC McLaren. Dvakrát byl třetí absolutně a dvakrát skončil na třetím místě ve třídě E2/SC+2000. Čtvrtou a pátou pozici si vyjel loňský absolutní vítěz série MHCC, brněnský jezdec Jiří Špalek startující v týmu KomvetRacing. S vozem Norma M20F se ještě umístnil ve třídě E2/SC+2000 dvakrát čtvrtý. Dvěma šestými místy se blýskl Roman Blažek z Křenovic z týmu Oliver Motorsport. S automobilem Mitsubishi Oliver vedle absolutního pořadí se stal vítězem v obou závodech ve třídě E1+2000/4WD. S formulovým vozem Renault 2.0 se představil jezdec týmu Pfeifer Motorsport Martin Košťál z Troubska u Brna. V prvním závodě mu patřila celkově sedmá příčka, ve druhém dojel osmý. Z Automotodromu si odvezl dva poháry za vítězství ve třídě E2/SS-2000. Obrácené pořadí, nejdříve osmé a po té sedmé místo patřilo s vozem BMW E36 z Břidličné, jezdci Petru Matějkovi. Ten startoval ve třídě E1+3000/2WD, kterou dvakrát vyhrál. Petr Türk mladší z Borotína u Boskovic si s Mitsubishi Lancer EVO IX vyjel v prvním závodě deváté a ve druhém desáté místo. Ve třídě S1+2000/4WD si připsal dvě vítězství. V úvodním klání uzavřel desítku nejrychlejších šternberský jezdek Darek Čepičkaz týmu AVANT Racing s desítkovým Mitsubishi. Ve třídě S1+2000/4WD se umístnil dvakrát na druhém místě. Po bližším seznámení s vozem Mcf1 EVO KOMVET v prvním závodě, skončila ve druhém na devátém místě Kristýna Fillová ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Jezdkyně KRTZ motorsport – KOMVET racing. Ve třídě E1-3000/2WD obsadila nejdříve pátou pozici, druhý závod této třídy vyhrála.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – HISTORICKÉ AUTOMOBILY
Bez účasti letošního vítěze a obhájce loňského prvenství Petra Žáčka, se stal králem brněnského Automotodromu jezdec z Lanškrouna, Jan Krátký z GMS Racing Teamu. Jeho vůz Fiat Ritmo 130 TcAbarth byl nepřekonatelný a tak Krátkému patřily čtyři prvenství, dvě absolutní a dvě ve třídě HA1-2000. Druhé a třetí místo patřilo jihlavskému Tomáši Homolovi s BMW E30 týmu SPZ-Vysočina. V obou závodech vyhrál třídu HA1+2000. David Šplíchal z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou skončil nejprve na třetím místě a posléze mu patřila čtvrtá příčka. Ve třídě HA1-2000 skončil jezdec týmu garage flora na druhém místě. Těsně pod stupni vítězů skončil na čtvrtém místě jezdec z Břeclavi Petr Toušek z týmu BMW Motorsport s vozem BMW E30 M3. Ve druhém skončil na místě osmém, ve třídě do dvou litrů byl třetí a čtvrtý. Prvním zahraničním jezdcem mezi historiky byl Rakušan Herbert Neubauer z týmu Historicracing teamu Austria s vozem Lancia Delta HF Integrale. Ten dojel pátý, ve druhém závodě si polepšil a jeho časy ho posunuly na druhou příčku. Byl dvakrát první ve třídě HA1-K+1600. Pětici nejrychlejších ve druhém závodě doplnil Michal Polehla z Rapotic s Hondou Civic EE9 z týmu Osakaracing. Po sedmém místě v prvním závodě si ve druhém polepšil na pátou pozici. Ve třídě do dvou litrů skončil čtvrtý a třetí.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – LADY TROPHY
Šestice závodnic usedla do kokpitu závodních vozů bojovat o poslední letošní body v sérii MHCC 2022. S přehledem zvítězila v obou závodech Nela Grundová z teamu Petit Auto Sport s vozem Nova Proto NP03. V prvním závodě skončila druhá Alexandra Divišová z Pfeifermotorsport s vozem Škoda Octavia a ve druhém závodě byla třetí. V obráceném pořadí – nejdříve třetí a po té druhá dojela Kristýna Fillová KRTZ motorsport - KOMVET racing. Ta startovala s vozem Davida Komárka – Mcf1 Evo Komvet. Dvě čtvrtá místa patřila rakouské jezdkyni Victorii Schütz s VW Golf 1 Gti. Po úspěšném vstupu do závodění ve slalomu na Polygonu před 14 dny se tentokrát představila ve vrchařském závodu Nicol Grünerová z týmu Grüner Motorsport s Fordem Fiestou Cup od VPKmotors. Nicol z Trstěnice si připsala body za dvě pátá místa. Konečně dvakrát šestá dojela Vendula Vlasáková týmu Auto Kadlčík se Škodou Fabii z Litovle.
MAVERICK HILL CLIMB CZECH – JUNIOR TROPHY
Olomoucký Lukáš Nastoupil z týmu PNTH se s vozem Honda CRX stal dvojnásobným vítězem v kategorii juniorů. Také druhé místo v obou závodech patřilojednomu jezdci a to Adamu Kowalskému. Jezdec týmu KOWALSKI motorsport z Ostravy startoval s vozem Peugeot 106 rally. Třetí a čtvrtou pozici si mezi sebou rozdělili brněnský Adam Franta (TWR racing) s Fordem Fiestou Mk4 a Michal Melša (TRT) z Poličky s Toyotou MR2. Franta byl v prvním závodě třetí a následně čtvrtý, Melša měl výsledky opačné. Také o páté a šesté místo se podělili dva účastníci. V prvním závodě skončila pátá Victoria Schütz, ve druhém byla šestá. Obrácené výsledky měl třebíčský jezdec týmu Kosta Motor Tomáš Kostelecký s Peugeotem206 GT, Sedmá dvakrát skončila Nicol Grünerová a osmá pak Vendula Vlasáková.
Oba závody AUTOKLUB Mistrovství České republiky vyhrál Petr Trnka ze Šternberku. Jezdec týmu ACCR CZECH TRNKA RACING startoval s vozem Norma M20FC, se kterým se stal mistrem Evropy v závodech automobilů do vrchu ve skupině CN/E – SC a druhý skončil v celkovém hodnocení kategorie 2.
Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal
Foto MZAV MHCC: Jiří Navrkal