Závěrečná tisková zpráva – VI. GMS – PROLOG Automotodrom Brno 1. - 2. 4. 2023. MMZAV LIQU MOLY Maverick Hill Climb Czech, Mistrovství České republiky a Mistrovství Rakouska.

07.04.2023 10:21

Brněnský Automotodrom byl o prvním dubnovém víkendu místem konání úvodního podniku v závodech automobilů do vrchu. Stoosmdesát jezdců z České republiky, Slovenské republiky, Rakouska, Francie, Německa a Slovinska se představilo ve dvoudenním klání závodů VI. GMS – PROLOG  Automotodrom Brno. Jednak to byly mezinárodní závody série LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023. Dále se uskutečnily republikové závody – LIQUI MOLY MČR soudobých automobilů, AUTOKLUB MČR v závodech do vrchu historických automobilů a Česká trofej v závodech automobilů do vrchu. Úplnou novinkou byly závody ÖBM Mistrovství Rakouska v závodech do vrchu soudobých a historických automobilů. Úvodní podnik se jel na trati v protisměru se startem pod Schwamtzovou zatáčkou a cílem u tribuny A po ujetí 2435 metrů.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – soudobé automobily

Trofeje za dvojnásobné absolutní vítězství a prvenstvím mezi soudobými automobily a ve třídě E2/SC+2000 si z Brna odvezl francouzský jezdec Sébastien Petit  TEAMU PETIT z města Cessieu s vozem Nova Proto NP01-2. Ze 70členného pole byl jediným jezdcem, který jak v sobotu dvakrát a v neděli jedou dosáhl času pod jednu minutu – v sobotu zajel  časy 57,27 a 57,73 sekundy, v neděli byl jeho nejrychlejší čas ze tří jízd – 57,66 sekundy. V sobotu druhý a v neděli třetí, to bylo umístnění loňského absolutního vítěze série,  Davida Komárka z Okříšek na Třebíčsku. Jezdec týmu KRTZ motorsport-KOMVET  racingu dosáhl těchto výsledků a dvojnásobného vítězství ve třídě E1-3000/2WD  díky svému osvědčenému závodnímu vozu Mcf1 Evo Komvet. V sobotu patřilo třetí a v neděli čtvrté místo brněnskému jezdci Jiřímu Špalkovi z týmu Komvet racing s Normou M20F. K těmto umístěním přidal ještě dvojnásobné prvenství ve třídě E2/SC+2000. Poprvé jsme viděli na startu MHCC jezdce ze Slovinské Lublaně týmu AMD Zvezda, Vladimíra Stankoviče. Ten startoval s rakouskou licencí a vozem Osella PA21 EVO, v sobotu uzavíral pětici nejrychlejších, v neděli za svůj výkon vystoupal na druhý stupeň absolutního pořadí. Ve třídě E2/SC-2000 skončil druhý, v neděli pak vyhrál. Sobotní čtvrté a nedělní páté místo patřilo jezdci ze Sudoměřic na Hodonínsku, Michalu Novickému z týmu REC Group s vozem Ligier JS 49 Honda. V sobotu vyhrál ve třídě E2/SC-2000, v neděli skončil na druhé pozici.  Na šestém a sedmém místě dojeli v sobotním závodě zástupci z Rakouska. Šestý skončil Roland Eder s VW Scirocco, v neděli uzavřel desítku nejrychlejších, sedmá pak skončila nejúspěšnější žena závodního pole, Sigrid Ferstlová s formulovým vozem F-Tatuus Master.  Její manžel Christian Ferstl, si vyjel v nedělním závodě šesté místo s identickým vozem jako měla manželka – oba startovali za tým SKI Modřice/Mad Racing Power/MSC Rottenegg.  Skvělý závodní víkend měl jezdec brněnského týmu Pfeifermotorsport, Martin Košťál z Troubska u Brna. Ten startoval s vozem Formule Renault s nímž si v sobotu dojel pro osmé a v neděli sedmé místo. V obou závodech se umístnil na druhém místě ve třídě E2/SS-2000. V elitní desítce po oba dva dny dojel nestárnoucí rakouský jezdec Felix Pailer z Haslau, který startoval ve stejném týmu jako manželé Ferstlovi. Jel s osvědčenou Lancii Delta Integrale s níž skončil na devátém a osmém místě a byl dvakrát nejrychlejší mezi jezdci třídy E1+2000/4WD. V sobotním klání uzavřel desítku nejlepších jezdců Filip Krejčí se Subaru Impreza Type RA ze Spešova. Jezdec týmu HOKRmotors Racing v neděli skončil třináctý, ve třídě S1+2000/4WD byl v sobotu první a v neděli pak třetí. V nedělním závodě byla klasifikována na devátém místě Kristýna Fillová (KRTZ motorsport-KOMVET racing) ze Sudic u Náměště nad Oslavou, která v tomto závodě jela jako dablérka Davida Komárka s vozem Mcf1 Evo Komvet a ve tříděE1-3000/2WD byla druhá.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – historické automobily

V poli 26 startujících s historickými vozy si tentokrát vedli úspěšně jezdci z Rakouska. Po oba dva dny byl nejrychlejší August Gratzer z Femitz-Mellachu s vozem Lancia Beta Montecarlo. Vedle absolutního pořadí vyhrál dvakrát třídu HA1-K+1600. Dvě druhá pořadí si vyjel pravidelný účastník MHCC Herbert Neubauer ze Stegersbachu startující s vozem Lancia Dela Integrale 16. Ten startoval za tým Historic Racing Team Austria ve stejné třídě jako Gratzer, za nímž skončil dvakrát druhý. V sobotu na skvělém třetím a v neděli na čtvrtém místě, to byl výsledek mladého jezdce Michala Polehly týmu Japan Racing z Rapotic na Třebíčsku. S vozem Honda Civic EE9 si připsal i dvojnásobné vítězství ve třídě HA1-2000. Čtvrtý byl v sobotu jezdec z Jihlavy týmu SPZ-VYSOČINA, Tomáš Homola s BMW E30. V nedělním závodě pak dojel na šestém místě absolutně a dvakrát zvítězil ve třídě HA1+2000. Sobotní nejlepší pětici doplnil další rakouský jezdec z Nasswaldu, Manfred Zöchling s vozem VW Golf 1 Gti Typ 17 Gti z týmu Zöchling Motorsport. V neděli si polepšil a skončil na třetím místě. Dvakrát si odvezl vítězství ze třídě HA1-K-1600. Pátý v neděli a šestý v sobotu, to byly výsledky Jana Krátkého z obce Bystřec na Ústeckoorlicku. Jezdec  GMS Racing Teamu startoval s Fiatem Ritmo130Tc Abart si připsal ještě dvě třetí místa ve třídě HA1-K+1600.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – Lady Trophy

Potěšující počet devíti startujících žen svedl po oba dva dny pěkné souboje o první body. V sobotu si jich nejvíce připsala za vítězství Rakušanka Sigrid Ferstlová, v neděli pak skončila druhá. Pouze  start v sobotním závodě proměnila za druhé místo Gabriela Sajlerová  (Liqui Moly Racing Team) z Kunice nedaleko Prahy s Mitsubishi Lancer EVO X. Dvě třetí místa si vyjela mladá závodnice z Rakouska z Teamu Schütz – Victoria Schützová s vozem VW Golf 1 Gti. V nedělním závodě byla nejrychlejší Kristýna Fillová s Mcf1 Evo Komvet.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2023 – Junior Trophy

Juniorský pohár měl na startu taktéž 9 soutěžících. Na prvních třech místech bylo pořadí v obou závodních dnech stejné. Dvě vítězství si odvezl do Rakouska jezdec týmu Zenz Motorsport Michale Tautscher s vozem Mitsubishi Lancer EVO 9. Do Poličky u Svitav putovaly poháry za dvě druhá místa jezdce Michala Melšy  z týmu LOTUS Racing, který jel s formulovým vozem Lotus Opel. Třetí dvakrát skončil olomoucký jezdec Lukáš Nastoupil z týmu P.N.T.H. s Hondou Civic.

LIQUI MOLY MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2023 – soudobé automobily

Sedmatřicet jezdců se soudobými automobily přijelo bojovat na brněnský Automotodrom o první body do letošní série republikového mistrovství. Na startu nechyběl žádný jezdec z absolutní špičky. Na prvních pěti místech bylo pořadí identické v obou závodech. Dvě prvenství si odvezl jezdec z Nového Města nad Metují. Miloš Beneš z GMS CZECH RACING TEAMU s vozem Osella FA30. Ten zajel v první jízdě sobotního závodu nejrychlejší čas 57,21 sekundy, který žádný ze startujících jezdců nepřekonal ani v sobotu ani neděli. Miloš Beneš vyhrál dvakrát ve třídě E2-SS-3000 a je držitelem traťového rekordu a to již z roku 2017, který je 56,89 sekundy. V sobotu zaostal za Benešem druhý v pořadí Petr Trnka o 0,15 sekundy, v neděli to bylo 2,22 sekundy. Jezdec  ze Šternberku týmu  ACCR CZECH TRNKA RACING startoval s Normou M20FC s níž zajel jako druhý jezdec čas pod 58 sekundy, přesně to bylo 57,94 sekundy v první sobotní jízdě. V obou závodech zvítězil ve třídě E2-SC-3000. Třetí místa si vyjel v obou závodech další jezdec ze Šternberku, Václav Janík z týmu ORLEN I Janík Motorsport s Normou M20FC a připsal si dvě druhá umístění ve třídě E2-SC-3000. Dvakrát čtvrtý skončil jezdec CLIMART RACING TEAMU, Petr Vítek z Opavy s vozem Osella PA30, se kterým také vybojovat dvě třetí umístění ve třídě E2-SC-3000. Dvě pátá místa si vyjel druhý jezdec týmu ORLEN I Janík Motorsport, David Dědek z Kuřimi u Brna. Jeho nástrojem byla dvoulitrová Norma M20FC s níž přidal do výčtu úspěchů dvě prvenství ve třídě E2-SC-2000. Šesté a osmé místo patřilo Zdeňku Chudobovi ze Štěpánova u Olomouce s vozem Norma F20. Dvě sedmá získal Marek Rybníček z týmu ACCR LIQUI MOLY CZ s novinkou na vrchařských tratích, vozem KTM GTX-Bow. V obou závodech vyhrál mezi uzavřenými vozy Skupiny 2. Brněnský Ondřej Chytil s formulovým vozem Martini F2 obsadil v sobotním závodě osmou a v nedělním pak desátou příčku a stal se dvojnásobným vítězem třídy E2-SS-2000. Dvakrát do TOP desítky nejlepších jezdců se ještě dostal Aleš Studený s vozem Ligier JS49 Honda. V soboru skončil jezdec ALCORE MOTORSPORT z.s. z Dvorců desátý, v neděli si o stupínek polepšil. Na deváté místo v sobotním závodě se probojoval s Lamborghini Huracán GT3 brněnský jezdec Jiří Mičánek z týmu MIČÁNEK  pwrd by BUGGYRA  a ve Skupině 2 byl druhý. Posledním jezdcem, který skončil mezi desítkou byl v neděli Josef Hlavinka jun. z Litovle s formuli Gloria C8F. Pro krásnou šestou příčku si dojel jezdec ACCR Hlavinka motorsport Cze a vyhrál třídu E2-SS-1400.

AUTOKLUB MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2023 – historické automobily

V závodech historiků se dostali do nejlepší pětice v obou závodech pouze dva jezdci. Tím prvním byl vítěz sobotního závodu Pavel Kopeček z AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK s formulí MTX 1-02, který ve druhém závodě skončil na třetím místě. Tím druhým byl Milan Stejskal z Lanškrouna s vozem BMW M3. Jezdec  GMS CZECH RACING TEAMU si dojel pro čtvrté a páté pořadí. Druhé a třetí místo v sobotu patřilo týmovým kolegům Stejskala, když pro druhé místo si dojel Milan Vičar z Litomyšle s BMW M3 a třetí pak byl Michal Sedláček z Lanškrouna s Ladou VFTS. S fomulovým vozem MTX 1-06 B skončil na pátém místě Lubomír Doležal ze Žďáru nad Sázavou v sobotním závodě. Nedělní závod měl nového vítěze, Jaroslava Práška z Kynice na Havlíčkobrodsku. Ten měl v sobotu problémy se svým vozem Chevron B42 F2, jezdci týmu gt2 motorsport s.r.o. se je podařilo odstranit a za snahu se odměnil prvním místem. Druhý  skončil s další formulí a to Ralt 032,  Miloš Zmeškal z Bedihoště u Prostějova. Brněnský jezdec Petr Tykal si v neděli vyjel s formulovým vozem MTX 1-03 pěkné čtvrté místo.

ČESKÁ TROFEJ V ZÁVODECH AUTOMOBILŮ DO VRCHU 2023

Ze čtrnácti účastníků Trofeje si prvenství z AMD odvezl sobotní vítěz Michal Roll z Velkých Přílep nedaleko Prahy. Ten s vozem Porsche 997 GT3 přidal ještě šesté místo z nedělního závodu. Celkově nejúspěšnějším jezdcem byl brněnský Lukáš Štelc. S Mitsubishi Lancer EVO IX si v sobotu dojel pro druhou pozici, kterou v nedělním závodě přetavil ve vítězství. Poháry za dvě třetí místa získal Václav Dobeš z Bohdíkova u Šumperku, ty vybojoval s vozem Škoda Favorit 136 L. Úspěšně si vedl i chrudimský Milan Boháč, startující pravidelně s modrožlutým Renaultem Clio Sport. Nejdříve si vyjel v sobotu čtvrté místo a v neděli se postavil na stupně vítězů za druhé místo. Páté a čtvrté pořadí, to byl výsledek Martina Horta z Lipníku u Hrotovic na Třebíčsku. Těchto výsledků dosáhl s vozem Peugeot 106. Nedělní pětici nejlepších jezdců uzavřel prostějovský Radim Ježek se Škodou Felicii.

ÖBM MISTROVSTVÍ RAKOUSKA V ZÁVODECH  DO VRCHU SOUDOBÝCH A HISTORICKÝCH AUTOMOBILŮ 2023

Celkem čtyřicítka jezdců včetně několika českých se postavila na start rakouského mistrovství. Dvaatřicet jich startovalo v jediném, nedělním závodě se soudobými vozy. V pětici nejrychlejších se umístnili čtyři naši zástupci, jedinou a to čtvrtou příčku ponechali rakouskému jezdci Christophu Lampertovi, který startoval s vozem Nova NP01. Pořadí našich jezdců bylo na prvních třech místech totožné s výsledkem republikového mistrovství: 1. Miloš Beneš, 2. Petr Trnka, 3. Václav Janík. Na pátém místě se umístnil Petr Vítek.

Osm jezdců měly po oba dva dny na startu závody historických automobilů. Obě prvenství získal Gerald Glinzner s Porschem 911 Carrera. I druhé místo patřilo jedinému jezdci a to Reinhardu Sonnleitnerovi s VW Rallyegolf G60. O třetí pořadí se podělili – v sobotu Manfred Zöchling s VW Golf 1 Typ 17 GTi, v neděli pak Herbert Neubauer s Lancii Delta Integrale.

Série mezinárodních závodů do vrchu LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023 a LIQUI MOLY Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje 2023, bude pokračovat ve dnech 6. – 7. května 2023 v Náměšti nad Oslavou, kde se pojede 42. ročník Zámeckého vrchu MANN FILTER 2023.

Ředitel závodů a promotér Aleš Gänsdorfer

Za redakci MMZAV MHCC 2023 Jaromír Navrkal

Foto MMZAV MHCC: Jiří Navrkal